Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

"Du får inte vara här"-sida

Är det någon som har stött på ett liknande meddelande när ni surfar rundor? Min fru skulle gå in på en adress som jag hänvisade till, men hörde fel och gick in på en liknande adress. Där möttes hon av ett meddelande på engelska i liknande slag som att " du får inte vara här, din IP-adress är loggad". Kan noteras att detta var på en .se domän med en bokstavskombination på tre bokstäver.

Är det någon som stött på liknande eller har en aning om varför de säger så?

/Nyfiken

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Gissningsvis för att du inte får vara där
De vill nog skrämma bort dig på något sätt.

Vad var det du gick in på för att få upp varningen då ?

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, #INTEL#nvidia1080ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av gabriel15:

Gissningsvis för att du inte får vara där
De vill nog skrämma bort dig på något sätt.

Vad var det du gick in på för att få upp varningen då ?

Jag vet inte om det spelar någon roll, men med tanke på att det är en vanlig .se domän så bör det ju inte vara otillåtet att gå dit.

Adressen var foe.se

- A. Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Jag har vid något tillfälle råkat klicka på en länk som gick till någon sida som var spärrad av polisen, men då stod det mer information än det där.

Av allt att döma är det där helt enkelt en bild någon har lagt upp för att vara lite busig.

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av hapone:

Jag har vid något tillfälle råkat klicka på en länk som gick till någon sida som var spärrad av polisen, men då stod det mer information än det där.

Av allt att döma är det där helt enkelt en bild någon har lagt upp för att vara lite busig.

Jo, det låter som ett troligt scenario.

- A. Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2002

Kan väl helt enkelt vara så att länken var död, filen inte fanns på servern och det är en modifierad 404-sida?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

404-sida låter troligast eller nått mastertroll

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016