Köpte SSD av en på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag har ibland skickat saker med schenker och det har dröjt ett bra tag (>1 vecka en gång!) innan det stått på deras webbsida att saken kommit in till dem. Jag trodde butiken där jag lämnat in paketet hade stulit sakerna, men efter lång tid kom de fram till köparen. Vet inte hur det är i det här fallet förstås.

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att trådskaparen ska berätta hur det gått!

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Nu tycker jag att trådskaparen ska berätta hur det gått!

Håller med!

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Nu tycker jag att trådskaparen ska berätta hur det gått!

Skrivet av Agile:

Håller med!

Sorry glömde helt av tråden ! Kan säga att det var ett jävla strul ! han börja kaxa och hålla på och skulle inte ge tillbaks pengarna ! Men efter ett tag så då fick jag till baks 350kr av 400kr då fråga ja varför? då skrev han frakten kosta ju 50kronor men som jag ser det så skickade han inte ens SSD:n Men orkade inte bråka om 50kronor men kom ihåg köp absolut ingenting av den pojken. Men jag köpte mig iaf en ny SSD på inet när dom hade lagerrens på 60GB för 499kr

Blev jävligt förbannad där ett tag alltså.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Sorry glömde helt av tråden ! Kan säga att det var ett jävla strul ! han börja kaxa och hålla på och skulle inte ge tillbaks pengarna ! Men efter ett tag så då fick jag till baks 350kr av 400kr då fråga ja varför? då skrev han frakten kosta ju 50kronor men som jag ser det så skickade han inte ens SSD:n Men orkade inte bråka om 50kronor men kom ihåg köp absolut ingenting av den pojken. Men jag köpte mig iaf en ny SSD på inet när dom hade lagerrens på 60GB för 499kr

Blev jävligt förbannad där ett tag alltså.

Berätta vem det är, så vi vet vem ska låta blir att göra affärer med?

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Skrivet av larsolof:

Hur gick det ?

Skrivet av ODDNAME:

Frågar samma, kul att se hur detta dumma försök att lura dig slutade

har skrivit det

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av Johanness:

Berätta vem det är, så vi vet vem ska låta blir att göra affärer med?

Har för mig att jag inte fick skriva ut eller de nu va men tror ja inte kommer ihåg vad han heter heller för han har typ tagit bort anonnsen !

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Har för mig att jag inte fick skriva ut eller de nu va men tror ja inte kommer ihåg vad han heter heller för han har typ tagit bort anonnsen !

Näh, du får inte hänga ut folk men det är bra att veta för de som vill så man kan undvika sådana situationer. Om alla ska vara tysta kommer det ju bara att fortsätta.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Näh, du får inte hänga ut folk men det är bra att veta för de som vill så man kan undvika sådana situationer. Om alla ska vara tysta kommer det ju bara att fortsätta.

Skriver han det så tas det bara bort av en mod strax efteråt ändå.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Skriver han det så tas det bara bort av en mod strax efteråt ändå.

Det kanske inte framstod men min poäng var att han skulle ta det via pm med de som ville.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Vad tar swec till för åtgärd mot sådana här personer?
Spärras de från att lägga in saker på marknaden, stängs medlemmen av eller gör de som jag ganska mycket uppfattat det som -lägger sig platt och inte gör särskilt mycket?

Sure, lämnar ut loggar o s v till den drabbade och polisen, men vad hjälper det andra medlemmar här om användaren fortsätter sina scamrundor med nya konton osv?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Vad tar swec till för åtgärd mot sådana här personer?
Spärras de från att lägga in saker på marknaden, stängs medlemmen av eller gör de som jag ganska mycket uppfattat det som -lägger sig platt och inte gör särskilt mycket?

Sure, lämnar ut loggar o s v till den drabbade och polisen, men vad hjälper det andra medlemmar här om användaren fortsätter sina scamrundor med nya konton osv?

Han är iaf avstängd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Han är iaf avstängd

Skickades från m.sweclockers.com

------------
Okej, det är ju iallafall något

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

------------
Okej, det är ju iallafall något

Joo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av godspeed:

------------
Okej, det är ju iallafall något

Fattar inte att sånna finns här! Man blir ju inte riktigt glad då de händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

SweC borde ju kännas mer seriöst än Blocket iallafall Priset man betalar är att man inte kan få folk att köpa ens grejer till fantasisummor som på Blocket.
Blir dock win-win i slutändan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

SweC borde ju kännas mer seriöst än Blocket iallafall Priset man betalar är att man inte kan få folk att köpa ens grejer till fantasisummor som på Blocket.
Blir dock win-win i slutändan.

Precis

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |