7950 eller vänta på kepler?

Permalänk

7950 eller vänta på kepler?

Hej jag har funderat lite på om jag ska uppgradera mitt HD4850 1gb mot HD7950. komplett har en vad jag anser en väldigt bra deal : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=659717 värt att köpa nu eller vänta på att kepler kommer och trycker ner AMDs priser?

Permalänk
Medlem

Det är väl bara om den blir bättre för samma pris, som det kan hända nått med priserna
AMD har varit ''billiga'' länge nu, och behöver få in lite stålar.
Samtidigt så har AMD nu satt ribban på 4000:- (7950) & 5000:- (7970)
Så det kommer nog att stanna där någonstans, om nu inte nvidia dumpar priset, men det kommer inte att hända.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Det är väl bara om den blir bättre för samma pris, som det kan hända nått med priserna
AMD har varit ''billiga'' länge nu, och behöver få in lite stålar.
Samtidigt så har AMD nu satt ribban på 4000:- (7950) & 5000:- (7970)
Så det kommer nog att stanna där någonstans, om nu inte nvidia dumpar priset, men det kommer inte att hända.

okej tack

Permalänk

Jag tycker inte att du ska vänta om du nu inte är ett Nvidia fan, HD 7950 kostar ca 4000kr (samma som GTX 580) och presterar ju bättre med. Kepler kommer nog inte ge dig mer prestanda för pengarna, kanske som max 200kr mindre i pris och dessutom så överklockar ju 7950 grymt bra

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 960T BE @ x5 3.0Ghz | Moderkort: ASUS M5A78L-M LX | GPU: XFX - AMD Radeon HD 6770 | Minne: 8GB Corsair VENGEANCE CL9 | Chassi: Fractal Design R4 | HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3| Skärm: BenQ XL2420T - 120hz | Laptop: Lenovo T420 - Iphone 4S

Permalänk
Medlem

jag väntar själv på kepler, men jag tänker vänta tills jag har sett tester mellan "680" och "7970"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av aske.nord:

... HD 7950 kostar ca 4000kr (samma som GTX 580) och presterar ju bättre med...

Gör det? Drar väl mindre ström iaf

Permalänk
Skrivet av Killeak:

Ser man på helheten i testet så ligger HD7950 snäppet bättre till än GTX580, men de är hyfsat likvärdiga och HD6950 drar rejält mycket mindre ström..
http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

Visa signatur

~Pelle~