Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Korvsladdar

Tjenare,

Ber först om ursäkt om jag har placerat tråden fel.

Jag undrar om någon har tips på hur man kan undvika att sladden till headsetet ständigt korvar sig. Händer mig för samtliga headset och förstör dem oftast. Mitt senaste har jag vart jättenoga med men helt plötsligt märker man att det är sönderkorvat i alla fall.

/Tompann

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

Se till att sladden är utsträck och inte ligger i en klump. Rulla sladden när/om
du ska iväg på lan. Funkar för mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Jul 2011

En del hörlurar t.ex. Koss Kosta Pro har en sorts tygstrumpa på sladden (vet inte riktigt hur jag ska kalla det). Det i sig hindrar inte trassel, men det gör det enormt mycket enklare att bena ut trasslet.

AMD Ryzen R7 1700, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 32 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 650W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 2500: OS: Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av a4magkar:

En del hörlurar t.ex. Koss Kosta Pro har en sorts tygstrumpa på sladden (vet inte riktigt hur jag ska kalla det). Det i sig hindrar inte trassel, men det gör det enormt mycket enklare att bena ut trasslet.

Sleevade kablar är bra indeed. Har dock samma problem med mitt headset, så jag tejpade fast skiten efter kanten på bordet, så att inte mycket skall korva sig (3m lång kabel). Fungerar bra so far, lämnar aldrig min gamestation med headsettet iallfall^^'

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP