Gigabyte 7970 Windforce tankar, tester och reflektioner

Permalänk
Skrivet av orbsaaeri:

Det enda jag hade lite emot AMD tidigare är drivrutiner. Det tycker jag funkat bättre med Nvidia. (Nu har jag bara haft dubbla 6870, innan jag gick loss på 560 TI 448. Men kanske värt att vänta några dagar, sitter ju inte i sjön... Att gå loss på att vattenkyla allt lockar ju lite också.

Hehe, jo. Första gången jag skulle testa Amd var med 5970, en dubbelmacka. Sämsta kort jag har haft. Det var säkerligen drivrutinernas fel, men jag gav upp efter 3 dagar, för jag kunde inte spela ett enda spel jag hade så jag gick tillbaka till gtx 480. Nu ger jag amd en chans till, dock singelkort, så där är mer chans att det funkar och jag har inte stött på några problem hittills. Sen gtx 560 ti har väl inte varit direkt felfritt vad jag har sett och hört? Det går nog fram och tillbaka detta med problem. Man läser ju amd har problem med drivrutiner och nvidias kort brinner bättre än trä. xD

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk

Intressant att du verkar nöjd. Vet du vart man hittar bra omdömmen om hur kortet presterar vid 2560*1600? Gissar att minnet är ett plus där.
Mätte lite när jag spelade BF3 och upptäckte att den verkligen sug upp allt minne. O GPU kraft med för den delen. Men flyter på riktigt bra dock (där funkar SLI iaf utmärkt).

Skrivet av tednasadator:

Hehe, jo. Första gången jag skulle testa Amd var med 5970, en dubbelmacka. Sämsta kort jag har haft. Det var säkerligen drivrutinernas fel, men jag gav upp efter 3 dagar, för jag kunde inte spela ett enda spel jag hade så jag gick tillbaka till gtx 480. Nu ger jag amd en chans till, dock singelkort, så där är mer chans att det funkar och jag har inte stött på några problem hittills. Sen gtx 560 ti har väl inte varit direkt felfritt vad jag har sett och hört? Det går nog fram och tillbaka detta med problem. Man läser ju amd har problem med drivrutiner och nvidias kort brinner bättre än trä. xD

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Skrivet av orbsaaeri:

Intressant att du verkar nöjd. Vet du vart man hittar bra omdömmen om hur kortet presterar vid 2560*1600? Gissar att minnet är ett plus där.
Mätte lite när jag spelade BF3 och upptäckte att den verkligen sug upp allt minne. O GPU kraft med för den delen. Men flyter på riktigt bra dock (där funkar SLI iaf utmärkt).

Hehe, om din dator funkar som den ska och om du har gtx 560 2gb, så kanske du inte ska byta. Anledningen till att jag vill ha 1 kort är för det skapar minst problem och för att kunna ha ett ljudkort.

Jag vet bara detta testet som visar lite grann: http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

En sak till, ryktet som Emil sa förra fredagen om att fläkten drog upp i full fart stämmer i alla fall inte med sapphires kort. Min har inte varvats. Mitt går så tyst och fint och kylaren är riktigt fin, toppar max 75 grader och kortet kyls på bara några sekunder ner till 40 grader efter spelande!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk

Mina kort är bara på 1280bytes, inte 2gb. När jag kör sli och klockar en del så kommer varmaste kortet upp i 81 grader, o fläktarna på typ 50%.
Trodde faktiskt 79xx korten skulle vara ännu svalare, eller kör du överklockat då??

Skrivet av tednasadator:

Hehe, om din dator funkar som den ska och om du har gtx 560 2gb, så kanske du inte ska byta. Anledningen till att jag vill ha 1 kort är för det skapar minst problem och för att kunna ha ett ljudkort.

Jag vet bara detta testet som visar lite grann: http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

En sak till, ryktet som Emil sa förra fredagen om att fläkten drog upp i full fart stämmer i alla fall inte med sapphires kort. Min har inte varvats. Mitt går så tyst och fint och kylaren är riktigt fin, toppar max 75 grader och kortet kyls på bara några sekunder ner till 40 grader efter spelande!

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Skrivet av orbsaaeri:

Mina kort är bara på 1280bytes, inte 2gb. När jag kör sli och klockar en del så kommer varmaste kortet upp i 81 grader, o fläktarna på typ 50%.
Trodde faktiskt 79xx korten skulle vara ännu svalare, eller kör du överklockat då??

Jag kör original. Du får dock tänka på hur mycket mer kraftigare ett 7970 är mot ett litet gtx 560...

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Hehe, om din dator funkar som den ska och om du har gtx 560 2gb, så kanske du inte ska byta. Anledningen till att jag vill ha 1 kort är för det skapar minst problem och för att kunna ha ett ljudkort.

Jag vet bara detta testet som visar lite grann: http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

En sak till, ryktet som Emil sa förra fredagen om att fläkten drog upp i full fart stämmer i alla fall inte med sapphires kort. Min har inte varvats. Mitt går så tyst och fint och kylaren är riktigt fin, toppar max 75 grader och kortet kyls på bara några sekunder ner till 40 grader efter spelande!

Ser bra ut att den är tyst :), men trodde den skulle vara lite kallare. mitt gtx 580 går upp i 78 grader med 40% fanspeed (lägsta som går) men en överklockning på 855 på core. (Dålig ventelation i chassit)

Permalänk
Skrivet av simme300:

Ser bra ut att den är tyst :), men trodde den skulle vara lite kallare. mitt gtx 580 går upp i 78 grader med 40% fanspeed (lägsta som går) men en överklockning på 855 på core. (Dålig ventelation i chassit)

Okej. Jag vet dock inte hur mycket fläkten går upp på 7970. När man är i windows så ligger det på 40 grader med 20% på fläkten.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av tednasadator:

Okej. Jag vet dock inte hur mycket fläkten går upp på 7970. När man är i windows så ligger det på 40 grader med 20% på fläkten.

Det som gör mig förvånad är att jag egentligen gillar nvidia mer, men ville prova Amd för att ge dem en chans till och de lyckades faktiskt imponera på mig i alla fall. En nvidia fanboy.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Hellu har nu äntligen fått mitt Windforce 7970 efter ca 1,5tim bf3 allt på ultra och caspian border 64slots har jag följande.

Avg fps:70
Maxtemp gpu: 56c
Max fläkt:47%
1150mhz gpu
1650mhz vrm

Jätte nöjd tycker det är super tyst och man slipper vrm som brinnerupp som på Asus dcii korten. ;D

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Tjenare! Sitter med mitt nya Sapphire 7970 nu. Det kom idag och jag kan säga att det är ett unikt kort. Fläktkontrollen funkar kanon, varvar upp och ner precis som vilket kort. Kylningen är jättebra, kortet blir ner kylt direkt efter du har spelat, temperaturen sjunker på bara några sekunder, vilket inte gtx 480 gjorde direkt utan var varm i nästan i en minut med fläkten igång... Så för er som nöjer er med 925mhz så är detta ett väldigt bra kort! Sapphire har jag alltid fått intrycket för att göra tysta kort och vet ej om de har bättre fläkt på sitt referenskort.

Tips, kortet finns för 4295kr på en hemsida, var jag köpte kortet också ifrån. Quizcore tror jag de heter.

Tror tråden egentligen var dedikerad till Gigabyte 7970 OC Windforce 3x Men kul att ditt kort fungerar bra och att du är nöjd med det.

Skrivet av DannER:

Hellu har nu äntligen fått mitt Windforce 7970 efter ca 1,5tim bf3 allt på ultra och caspian border 64slots har jag följande.

Avg fps:70
Maxtemp gpu: 56c
Max fläkt:47%
1150mhz gpu
1650mhz vrm

Jätte nöjd tycker det är super tyst och man slipper vrm som brinnerupp som på Asus dcii korten. ;D

Det ser ut som bra temps trots OC. Vågat dra upp det till CCCs maximalt tillåtna värden?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jag har dragit upp mitt till 1200 mhz med lite höjning i volt, inga problem.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

brukar kolla lagerstatus via prisjakt för att se flera butiker på en gång. I morse var det flera som hade kortet hemma... när jag kom hem från jobbet var det slut typ över allt ><

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Hellu har nu äntligen fått mitt Windforce 7970 efter ca 1,5tim bf3 allt på ultra och caspian border 64slots har jag följande.

Avg fps:70
Maxtemp gpu: 56c
Max fläkt:47%
1150mhz gpu
1650mhz vrm

Jätte nöjd tycker det är super tyst och man slipper vrm som brinnerupp som på Asus dcii korten. ;D

Hur varm blir vrm för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Hur varm blir vrm för dig?

Har faktiskt inte kollat vrm ännu tänkte göra det idag el imorrn...

Skrivet av Mocka:

Det ser ut som bra temps trots OC. Vågat dra upp det till CCCs maximalt tillåtna värden?

Ja absolut men jag har maxat vad minnet kan clockas i afterburner dvs 1650mhz=6600mhz och gpu utan att höja volten.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Hehe, jo. Första gången jag skulle testa Amd var med 5970, en dubbelmacka. Sämsta kort jag har haft. Det var säkerligen drivrutinernas fel, men jag gav upp efter 3 dagar, för jag kunde inte spela ett enda spel jag hade så jag gick tillbaka till gtx 480. Nu ger jag amd en chans till, dock singelkort, så där är mer chans att det funkar och jag har inte stött på några problem hittills. Sen gtx 560 ti har väl inte varit direkt felfritt vad jag har sett och hört? Det går nog fram och tillbaka detta med problem. Man läser ju amd har problem med drivrutiner och nvidias kort brinner bättre än trä. xD

Jag har inte haft något problem alls med mitt 5970. BF2bc2 krashade en del i början men det gjorde det för andra också, lite senare löste sig det. Det är det ända problem jag varit med om.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nu har jag lirat BF3 en del trotts att jag avskyr spelet ^^
Och VRM temp vart som högst 69c vilket är betydligt bättre än DCII kortets 100c oklockat. ;D
Har som sagt gpu 1150mhz minne 1650mhz och stock volt.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Ja absolut men jag har maxat vad minnet kan clockas i afterburner dvs 1650mhz=6600mhz och gpu utan att höja volten.

Skrivet av DannER:

Nu har jag lirat BF3 en del trotts att jag avskyr spelet ^^
Och VRM temp vart som högst 69c vilket är betydligt bättre än DCII kortets 100c oklockat. ;D
Har som sagt gpu 1150mhz minne 1650mhz och stock volt.

69c max? Lär gå att få ned det lite om du kanske har en sidofläkt på chassit eller så

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vet att jag pratat om detta tidigare men tycker ändå att folk som köper detta kort ska ha med sig att det inte är ett tyst kort. Har kollat runt lite på olika forum och de flesta tycker som jag. Detta är tex saxat från hardforum.com

Citat:

My only gripe is the huge amount of noise coming from the fans. Holy shit this thing is LOUD!!!!
This is comparing it to my 580. My old 580GTX sounds like it had liquid cooling mounted on to it..... compared to this 7970

Citat:

I agree, it's damn fast, but LOUD as all hell.

Whatever you do, don't manually set the fan speed to 20% in CCC. I tried this and realized that I hit 97c for a brief moment while running furmark And that's with 2x Enermax Magma's blowing towards the card as well.

Citat:

don't be misguided by reviews, these cards are by no means 'quiet'. When they rev up the sounds really drowns out everything else in my case and is quite loud

Ni som tycker att detta kortet är så tyst, vad har ni haft för kort innan? Jag jämför med min gamle trotjänare Sapphire 5870 Vapor-x och Gigabyte kortet kan inte ens mäta sig med det när det gäller ljudnivå. Sapphire kortet är så mkt tystare.

Jag är fortfarande nöjd med mitt köp och kylaren är extremt kompetent. Men tyst det kan jag inte säga att kortet är.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jaxione:

Vet att jag pratat om detta tidigare men tycker ändå att folk som köper detta kort ska ha med sig att det inte är ett tyst kort. Har kollat runt lite på olika forum och de flesta tycker som jag. Detta är tex saxat från hardforum.com

Ni som tycker att detta kortet är så tyst, vad har ni haft för kort innan? Jag jämför med min gamle trotjänare Sapphire 5870 Vapor-x och Gigabyte kortet kan inte ens mäta sig med det när det gäller ljudnivå. Sapphire kortet är så mkt tystare.

Jag är fortfarande nöjd med mitt köp och kylaren är extremt kompetent. Men tyst det kan jag inte säga att kortet är.

Mvh J

Testat med egen fläktkurva i AB?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Vet att jag pratat om detta tidigare men tycker ändå att folk som köper detta kort ska ha med sig att det inte är ett tyst kort. Har kollat runt lite på olika forum och de flesta tycker som jag. Detta är tex saxat från hardforum.com

Ni som tycker att detta kortet är så tyst, vad har ni haft för kort innan? Jag jämför med min gamle trotjänare Sapphire 5870 Vapor-x och Gigabyte kortet kan inte ens mäta sig med det när det gäller ljudnivå. Sapphire kortet är så mkt tystare.

Jag är fortfarande nöjd med mitt köp och kylaren är extremt kompetent. Men tyst det kan jag inte säga att kortet är.

Mvh J

Nu har jag bytt H60 och lyssnat en del och jag håller med dig att det låter en del. En besvikelse tycker jag då det faktiskt inte är referenskylare.
Nu ska jag snart sätta på vattenblock så slipper jag det. Jag hade gtx570 dcII innan, det var tystare. Och även ett evga gtx570 hd1280 var tystare.
Mvh Johnny

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Efter att ha kört en vända i 3Dmark11 så kan ju tyvärr konstatera att kortet har lite coilwhine. Är bara märkbart med örat nära kortet. Verkar som i stort sett alla kort lider av detta nuförtiden. Har haft det på i princip alla kort jag ägt de senaste 2 åren.

Mvh J

Vad har du för moderkort, tror inte det framgår i din sign? Undrar av ren nyfikenhet.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Vad har du för moderkort, tror inte det framgår i din sign? Undrar av ren nyfikenhet.

Asus P8Z68 V-Pro Gen3, det med PCI express 3.0

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Asus P8Z68 V-Pro Gen3, det med PCI express 3.0

Mvh J

Ah precis, tyckte det såg ut som mitt moderkort i sign, därför jag undrade om det verkligen fanns folk som körde de där korten med PCI Express 2.0.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sampabowie:

Ah precis, tyckte det såg ut som mitt moderkort i sign, därför jag undrade om det verkligen fanns folk som körde de där korten med PCI Express 2.0.

/S

Dock har han ju inte PCI-e 3.0 förrän han sätter i en Ivy Bridge prolle då ju den kontrollern sitter i just den... CPU:n alltså.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Dock har han ju inte PCI-e 3.0 förrän han sätter i en Ivy Bridge prolle då ju den kontrollern sitter i just den... CPU:n alltså.

Är det så det funkar? Var det inte så att moderkortstillverkarna har producerat kort med PCI Express 3.0 rätt länge nu, med tanke på att det inte "funkar" som det egenligen ska förens man har Ivy Bridge så låter det rätt korkat.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Dock har han ju inte PCI-e 3.0 förrän han sätter i en Ivy Bridge prolle då ju den kontrollern sitter i just den... CPU:n alltså.

Va?? Är det så det funkar??? Hade jag ingen aning om!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Va?? Är det så det funkar??? Hade jag ingen aning om!

Mvh J

Just om din ljudnivå. Kan tänka mig att du redan tittat på detta men i alla fall:

http://www.gigabyte.se/support-downloads/faq-page.aspx?fid=18...

Om du redan gjort det. Är det fortfarande så högt som du pratar om? Är det alltså på lägsta nivå? 10% , 20% fläkthastighet?

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Va?? Är det så det funkar??? Hade jag ingen aning om!

Mvh J

Kör du med ditt kort klockat? Isf vilka frekvenser? Vilken fläkthastighet kör du på i load?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

vad är det för kablage till gigabytekortet? jag sitter ju i den sitsen att vänta på asus kortet då jag slipper slänga 300+ på en ny display adapter! då alla andra verkar ha mini display och bara en dvi!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sampabowie:

Är det så det funkar? Var det inte så att moderkortstillverkarna har producerat kort med PCI Express 3.0 rätt länge nu, med tanke på att det inte "funkar" som det egenligen ska förens man har Ivy Bridge så låter det rätt korkat.

Gen 3 som det står på dessa mobos är att den är förberedd för IB och med denna kommer ju PCI-e 3.0.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)