Problem med musknapparna på Ace EDGE3200 svart

Permalänk
Medlem

Problem med musknapparna på Ace EDGE3200 svart

Jag har köpt musen Ace edge3200 för bara några veckor sedan men jag har fått ett problem. När jag håller ner högermusknapp för att till exempel sikta i BF3 så blir vänster musknapp jätte konstig, den är svår att trycka ner och jag tror att jag kommit på varför. När högermusknapp trycks ner så glider den där fram in lite på vänsterns område och då blir den svårtryckt för den måste typ trycka undan högermusknapp och det är fruktansvärt frustrerande så jag undrar: Vad ska jag ta mig till? Jag har skickat email till ace men de svarar aldrig! Mvh Klas

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk
Medlem

Skulle köpa en ny mus, ev av annat märke.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Skulle köpa en ny mus, ev av annat märke.

Jag har ju fortfarande garantin kvar så jag borde på något sätt kunna få pengarna tillbaka eller ny mus. För det började inte förrän efter typ 3 veckor. Jag tror inte att det är såhär musen ska vara.

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk
Avstängd

Nej det ska inte vara sådär. Har en Edge 3200 i garderoben och har fungerat fint sedan jag köpte den dvs över 1 år sedan. (och keramik fötter bör alla möss ha)
Kontakta återförsäljaren?

Och folk som kommer in i tråden (troligtvis) som säger att du bör byta mus till annat märke är bara lite bakom. (Då deras, ACE's, nätaggregat var dåliga så måste ju hela sortimentet vara det!)

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Nej det ska inte vara sådär. Har en Edge 3200 i garderoben och har fungerat fint sedan jag köpte den dvs över 1 år sedan. (och keramik fötter bör alla möss ha)
Kontakta återförsäljaren?

Och folk som kommer in i tråden (troligtvis) som säger att du bör byta mus till annat märke är bara lite bakom. (Då deras, ACE's, nätaggregat var dåliga så måste ju hela sortimentet vara det!)

Jag ska skicka ett mejl till återförsäljaren, men frågan är om jag vågar skaffa samma mus igen (för ofta så får man ju erbjudandet att man får en ny likadan eller annan). För det kan ju vara min hand som är felet att jag trycker fel på musen för den verkar nästan vara designad så att det händer hela tiden. Du kanske kan testa om det händer så för dig med din mus om du trycker högermusknapp i sidled och trycker sedan ner vänstermusknapp. Det kan vara så att jag gör det omedvetet

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Nej det ska inte vara sådär. Har en Edge 3200 i garderoben och har fungerat fint sedan jag köpte den dvs över 1 år sedan. (och keramik fötter bör alla möss ha)
Kontakta återförsäljaren?

Och folk som kommer in i tråden (troligtvis) som säger att du bör byta mus till annat märke är bara lite bakom. (Då deras, ACE's, nätaggregat var dåliga så måste ju hela sortimentet vara det!)

Låter ju som ett grovt fel på musen och inget vanligt slitage.
Inget emot ACE men har då aldrig varit med om det där felet på någon av mina möss.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Låter ju som ett grovt fel på musen och inget vanligt slitage.
Inget emot ACE men har då aldrig varit med om det där felet på någon av mina möss.

Måndagsexemplar?

TS du kan ju kolla om du kan fila mellan de två knapparna där längst ut där det tydligen tar emot?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Måndagsexemplar?

TS du kan ju kolla om du kan fila mellan de två knapparna där längst ut där det tydligen tar emot?

Jag är dock rädd vad som händer med garantin och jag har funderat på det, så jag vågar inte göra något sådant. Jag har mejlat återförsäljaren nu och får se vad jag får för svar.

Jag hoppas inte att det är jag som trycker fel på musen

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uddenn:

Jag är dock rädd vad som händer med garantin och jag har funderat på det, så jag vågar inte göra något sådant. Jag har mejlat återförsäljaren nu och får se vad jag får för svar.

Jag hoppas inte att det är jag som trycker fel på musen

Har en sån mus och man kan omöjligt trycka fel. Hur mycket jag en försöker får jag inte in högerknappen under vänsterknappen :P.

Satsa på samma igen, riktigt go när man har vant sig vid den imo

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Har en sån mus och man kan omöjligt trycka fel. Hur mycket jag en försöker får jag inte in högerknappen under vänsterknappen :P.

Satsa på samma igen, riktigt go när man har vant sig vid den imo

Härligt att du tycker så Jag får den över till andra sidan hela tiden och du ligger de mer eller mindre och skaver mot varandra, jag har kanske överdrivit med att det är omöjligt att trycka ner musknappen ^^ Men den skaver som sagt var och kräver mer kraft att trycka ner.

Jag får inte in den under men den skevar typ under.

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk
Avstängd

Kontakta återförsäljaren först innan du gör något med själva musen.
Det är inte så att du trycker ned den högra knappen så att den rör sig emot den vänstra? Alltså högerfinger trycks ned men samtidigt åt vänster.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Kontakta återförsäljaren först innan du gör något med själva musen.
Det är inte så att du trycker ned den högra knappen så att den rör sig emot den vänstra? Alltså högerfinger trycks ned men samtidigt åt vänster.

Ja det är det som händer , jag har kanske miss lett er lite (jag ber om ursäkt) och då skevar den så att undre delen av musknappen kommer lite in mot vänster och hamlar då lite inunder.

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk
Medlem

tillgodokvitto och sen köp en annan?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

tillgodokvitto och sen köp en annan?

Köpte över internet så fakturan är tillgodokvittot? Eller har jag fått något om bakfoten? Är inte så bra på det häringa

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uddenn:

Köpte över internet så fakturan är tillgodokvittot? Eller har jag fått något om bakfoten? Är inte så bra på det häringa

Du reklamerar produkten och ber om ett tillgodokvitto istället för en ny likadan.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Du reklamerar produkten och ber om ett tillgodokvitto istället för en ny likadan.

Ja just det ja!Vad dum jag är -_- Men man borde nog få en ny direkt

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|