PC "Must play" spel tråden!

Permalänk

Här kommer en Captain Obvious, men men..

Genre: Sandbox/Action/Rpg
Spel: Gta III/San Andreas/IV

Till de som inte spelat spelen tidigare, så rekommenderar jag att man spelar igenom sp campanjen och sedan gå över till modding, från bl.a Gtainside samt SA-MP

Lycka till!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

FPS
Bf2 med den roligaste moden sandbox

Visa signatur

Main comp: Amd Phenom II x4 955 @ 3.4 Ghz. Gigabyte Gtx 560 ti. 1333 mhz 4 gb ram, H50, Fractal design define r3.
Second comp: Amd phenom II x4 805 @ 2.4 Ghz. ati 4850 drr2 866 mhz

Permalänk
Medlem

Tanken är god men när alla bara listar spel som dom gillar så blir det lite fel om tråden heter "must play", finns många spel som inte skulle vara i närheten av en sån lista egentligen.

Heroes of Might and Magic spelen är dessutpm strategispel och inte RPG.

Permalänk
Skrivet av ieex:

Tribes: Ascend, som just nu är en open beta. Det är ett FPS som är väldigt unikt på grund av att man där inte tar sig fram genom att springa, utan genom att glida på omgivningen, likt Counter-Strikes surf-banor.

Mycket bra lir, vet du när betan öppnar igen? Körde ganska mycket closed.

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

Mycket bra lir, vet du när betan öppnar igen? Körde ganska mycket closed.

Betan är öppen nu, den gick över till Open i och med patchen i onsdags.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk

Nu när det äntligen finns:

Genre: Action(thriller)

Spel: Alan Wake

Permalänk
Medlem

Synd att smaken är som baken. Kört många av de spel som listats utan att bli berörd. Nu tänker jag inte säga Final Fantasy VII eftersom jag vet att inte alla gillar jrpg spel. Istället kommer jag dra till med...

Genre: Äventyr
Spel: Fahrenheit

Atmosfären och soundtracket är oslagbart! Passande nog är det Theory of a deadman som står för soundtracket som också är detsamma som deras debutskiva. Tror de fick sitt genombrott i samband med det här spelet.
Det är få spel som jag blir uppslukad av och spelar från början till slut. Det här är i princip det enda spel till pc jag känt motivation att köra igenom de senaste 10 åren.
finns på cdon för 49kr dessutom såg jag nu: http://cdon.se/spel/fahrenheit-10499488?utm_source=prisjakt&u...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

DotA är inte ett MOBA. Det är ett ARTS.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Några utav mina favorit spel

FPS: Delta Force, Delta Force Black Hawk Down. Otroligt roliga, spelade de på min gamla win 98 dator

FPS: Brothers In Arms: Går inte att köpa i vanlig affär?

FPS: Call Of Duty ( 1 & 2 ): Steam, ca 100-200kr

FPS: Commandos Strike Force ( Underbart roligt spel! ): Aldrig vetat pris.

FPS/Action/Horror : Serious Sam The First Encounter & The Second Encounter ( Mitt absoluta favorit spel, när jag var mindre men fortfarande på min topplista! ): Går inte att köpa, går att få om man köper gold edition av HD versionerna på steam.

RPG: Emprie Earth ( 1 ): Gammalt, går troligen inte köpa.

Skräck/Fps: TENKA ( CodnameTenka/LifeforceTenka ) jag vågade aldrig spela klart det, riktigt äckligt spel faktiskt :): Gammalt, går troligen inte köpa.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

FPS: Wolfenstein?
FPS: CS tidig beta --> 1.6?

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Genre: FPS
Bioshock
Battlefield 1/2/3..
Mirrors Edge
Left for dead
portal

Genre: FPS/RPG
Skyrim
Fallout 3 /NV

Genre: platform action adventure
Psychonauts

Genre: Turn based strategy
Civilization V

Genre:?
Bastion
Trine

Och TS lista kommer som sagt bli full av allt möjligt bra och mindre bra, eftersom smaken är som baken, delad....

Permalänk
Medlem

Helvete vad folk spammar! snart har vi den kompletta listan över pc spel som finns på ign! Hade varit bättre med regler som:
1. man ska ha klarat spelet. (undantag för e-sport spel)
2. man får bara välja ett spel.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

FPS:
BF1942
BF2
BF3
COD(1)
Day of Defeat (half life)

RTS:
Close Combat III

Simulator:
IL2
GP3

(ser ni det svarta fåret?)

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Tanken är god men när alla bara listar spel som dom gillar så blir det lite fel om tråden heter "must play", finns många spel som inte skulle vara i närheten av en sån lista egentligen.

Heroes of Might and Magic spelen är dessutpm strategispel och inte RPG.

Jo, jag vet trådens namn stämmer inte överens vad jag vill få fram. Hela tanken var att jag tröttnat på spel jag spelade och vill ha något tills några jag väntar på släpps, så istället för att skapa en tråd bara för att få förslag tänkte jag lista upp spel som medlemmarna rekommenderar så alla kan ta del av det.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite konstigt att DAoC är med på listan. Missförstå mig rätt nu. Det är det bästa mmorpg som någonsin har gjorts men den hade sin topp 2003 eller något vid den stilen. Kan knappt vara någon kvar som spelar det? Det var just folket och rvr som gjorde den så bra.

Annars tycker jag väl att Football Manager spelen kunde vara med under strategi. Antingen CM0304 eller senaste FM spelet.

Permalänk
Skrivet av p_stman:

När det kommer till skräck så tycker jag att Metro 2033 ska vara med, hoppade i taket ett flertal ggr när jag spelade det.

bra spel!

Metro 2033 är dataspelens ideal, så ska banne mig ett spel va! Fast jag skulle nog sätta det som ett Action spel, men vad vet jag

Btw Metro 2033 har dom bästa 3d effekterna hittils i ett spel (Nvidia 3d)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

hah du slog mig med 2 min och tycker också likadant som jag om spelen najs

Hehe lol Men de 2 spelen är bra spel om du är insatt i de 2 genrena! :D<3

Visa signatur

Citera för svar!!