Världens bästa Starcraft-spelare gör upp i Asus ROG Tournament

Permalänk
Medlem

Vill bara slänga in en kommentar här och säga att det är skitkul med nyheter som den här. Ni kanske inte ska prioritera dem men det är alltid kul att veta vad som händer inom e-sport, eftersom att det håller på att bli så stort nu

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Typiskt... Hade velat se WhiteRa spela, men sitter ju fortfarande på jobbet.. Blir väl att leta repriser nånstans då istället. Hoppas han tar sig vidare till imorgon så kan man kanske se då istället.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

HerO>SeleCT

Permalänk
Medlem

Trevligt, själv tycker jag att MVP(Även mma är sjuk bra), WhiteRa och Nestea är de bästa Sc2 spelare just nu, finns inte så många i assembly.
Som de andra säger så är nog MLG mer att uppskattat än assembly men ska kolla på det ändå då MLG just nu inte är så lockade.

Själv har jag inte spelat på skitlänge, började för en vecka sedan, förlorade min placement och hamnade i plat sedan gick jag hela vägen ner till top Bronze, antagligen för att jag slutade spela vid början av januari 2011.
Börjar ta igen placeringen men har inte orkat spela.

EDIT:Hero spelar i offstage, enda persoenn jag kände till hittils, ska kolla på det just nu.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Trist när en europeisk turnering krockar med MLG
Hade gärna sett ännu större namn i ASUS ROG...som de är nu är det folk som inte lyckades kvalificera sig till MLG

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

OT: Vart finns chatten på sweclockers?

Permalänk
Medlem

Ganska säker att dem menar den inbyggda chatten i battle.net.

Sjukt grymt event!

Någon frågade tidigare, det är 10st koreaner utav totalt 32st spelare! Även 3st svenskar

Skrivet av Minimupp:

Kan inte säga att de har lyckats få med "de bästa" spelarna och prispoolen var rätt usel..
10k $ till vinnaren..
Man kan jämför med Dreamhack winter som körde med 29 600 $ till vinnaren.

Men skit samma
Gogogo Stephano / White-Ra!!

Ifall man ska vara sådan så har dem ju samma första pris som MLG winter arena har, och det ska anses som "högre" turnering som några redan skrivit i denna tråd.

Permalänk
Medlem

TotalBiscuit som kommentator. Nog för att han är en av de sämre på att kommentera en SCII-match, men älskar ändå att lyssna på honom.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Trist när en europeisk turnering krockar med MLG
Hade gärna sett ännu större namn i ASUS ROG...som de är nu är det folk som inte lyckades kvalificera sig till MLG

Är väll pay per view? 20 dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

TotalBiscuit som kommentator. Nog för att han är en av de sämre på att kommentera en SCII-match, men älskar ändå att lyssna på honom.

Tur att han har dApollo som dual-caster!

@white_rabbit_, japp man måste betala 20$ för att kolla på mlg i helgen.

Permalänk
Inaktiv

Finns det ingen livefeed video?

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte SC2 själv men tycker det är kul att titta på, synd att man måste betala för att se mlg matcherna. Även fast det är en liten summa har man ingen lust att ta fram kreditkortet.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Ohh yeahhh. Hoppas WhiteRa vinner med lite special tactics My life for Aiur

Permalänk
Medlem

WhiteRa och TLO är alltid roligt att se även om TLO har spelat kasst de senaste matcherna jag har sett av honom.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem

Blir det Puma och Hero i final igen tro? Som på dreamhack

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Blir det Puma och Hero i final igen tro? Som på dreamhack

Tror jag med, Puma slår ut Stephano i ena semin.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

TLO med skägg och Jinro dricker Euroshopper energidryck

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

TotalBiscuit som kommentator. Nog för att han är en av de sämre på att kommentera en SCII-match, men älskar ändå att lyssna på honom.

Hatar att lyssna på honom. Det finns så många bättre casters att välja på istället för totalbiscuit.
Jag tycker riktigt riktigt illa om han.. han börjar alltid skrika så fort något händer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Hatar att lyssna på honom. Det finns så många bättre casters att välja på istället för totalbiscuit.
Jag tycker riktigt riktigt illa om han.. han börjar alltid skrika så fort något händer..

Haha! Ja jag vet, han castar inte så bra. Gillar honom på grund av dialekten och sättet han väljer att uttrycka sig på. Hatar generellt många engelska dialekter efter ha jobbat i Southampton i ett par år. Men han har ett sätt som tilltalar mig.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Kalla mig dum i huvudet men vart finns den där chatten?

gå in sweclockers forum del för starcraft 2, sedan kollar du typ högst upp av trådarna och där står "b-net chat läs". reste borde du klara av själv de finns bilder som visar dig hur du hitttar dit. glhf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

Gillar honom på grund sättet han väljer att uttrycka sig på.

"ITS HUGE! ITS MASSIVE!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av menlivet:

gå in sweclockers forum del för starcraft 2, sedan kollar du typ högst upp av trådarna och där står "b-net chat läs". reste borde du klara av själv de finns bilder som visar dig hur du hitttar dit. glhf

Tackar tackar

Permalänk
Medlem

Wow, vilken final av Polt!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Wow, vilken final av Polt!

Han kan micro den grabben. Glad han vann över stephano

Permalänk
Skrivet av white_rabbit_:

Han kan micro den grabben. Glad han vann över

Tack för spoilern...

Permalänk
Medlem

Var kan man dra ner strömmarna nu?

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem

Ganska trist final imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serrano:

Var kan man dra ner strömmarna nu?

Är det någon som var? Alternativt se matcherna med kommentator.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Attans att man skulle missa detta då!
Någon som vet vart jag kan få tag på klippen?

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk