Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011

Joystick för flygspel

Tänkte köpa någon billig jostick så man kan spela flygspel. Är denna bra eller? Vill inte spendera en massa pengar på detta. Så några hundra lappar.

http://www.inet.se/produkt/6606055/saitek-cyborg-f-l-y-5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av RepZi:

Tänkte köpa någon billig jostick så man kan spela flygspel. Är denna bra eller? Vill inte spendera en massa pengar på detta. Så några hundra lappar.

Har inte erfarenhet av den men av denna:
http://www.inet.se/produkt/6606138/logitech-extreme-3d-pro

Några kronor billigare, men har haft den i eoner (känns det som). Fick nyanvändning av den i BF3. Tidigare har den tuffat Microsoft Flight Sim.

Tophattswitch, gasreglage, 2 "pangknappar och i övrigt 10 ytterligare programmerbara knappar.

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

Äger en Cyborg FLY5 som jag spelar DCS A10-C med dagligen.
En väldigt bra spak för pengarna tycker jag, och att man har dubbla gasreglage är ju trevligt.
Går även att ändra spaken så den passa handen perfekt.

Det enda negativa jag kan säga om den är att den är aningen plastig, dock inte värre än någon annan i prisklassen.

men som helhet så är det en fin fin fjoystick

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011

Okej, hade inte förväntat mig att den skulle vara extraordinär Får nog duga för mig. Ska kolla in dessa två lite mer Tack..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2008

tycker det är svårt att få någon precision i den.. jag har en cyborg X dock.. men dom kanske har fixat det.. tycker fjädern är för hård.. så när man ska göra små justeringar blir det lite "ryckigt"..

NIL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av RepZi:

Ta Logitechen som surgubben länkar till.

Har den själv hemma där jag spelar mycket flygspel IL2, FSX för det mesta. Jag har också prövat många andra joysticks. men helt ärligt aldrig hittat någon som har lika bra känsla i sig om just den logitechen.

Saitek Cyborg är dock den jag gillar minst av alla jag någonsin använt och ägt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Tappi:

Ta Logitechen som surgubben länkar till.

Har den själv hemma där jag spelar mycket flygspel IL2, FSX för det mesta. Jag har också prövat många andra joysticks. men helt ärligt aldrig hittat någon som har lika bra känsla i sig om just den logitechen.

Saitek Cyborg är dock den jag gillar minst av alla jag någonsin använt och ägt.

Håller med.. jag tycker verkligen inte om min cyborg.. den ser frän ut.. men det är nog det enda positiva.. kanske om man plockar isär den och klipper ett varv eller två på fjädern så den blir lite slappare..

NIL

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Colorful 1080 | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Kör med en Cyborg X och den funkar bättre för mig än Logitech, så kan vara ide att jämföra någonstans

För tillfället en sketen Acer gaming laptop