Magiska datorer i film och serier

Permalänk
Medlem

Magiska datorer i film och serier

Sitter så här på natten och kollar lite serier, tittar på en serie som heter Alcatraz (ingen direkt höjdare men Sam Neil e ju med så man får ge den en chans), iaf till ämnet sitter en av huvudrollspersonerna och spelar StarCraft 2 på "jobbet" på sina dubbla vad som ser ut som typ 27 tummare eller något och sitter på skype eller liknande.
För att sedan driva hem hur bra hans super dator är säger personen han spelar mot på skype och vi vet alla hur bra Hollywood är på datorer.

Citat:

Dr Trash, your refresh rate is like 0, what are you on some pentagon main frame

Så jag utgår från att de snackar på skype och han delar sin desktop som tydligen inte uppdaterar vilket är vanligt för pentagons serverar som vi alla vet ^^

Lite kul att de aldrig lär sig men när något uppdateras 0 ggr hur bra kan det vara? för isf är en sten GRYM som dator, men tänkte som lite underhållning är det någon som har fler likande starka hollywood quotes om deras magiska datorer som inte följer de vanliga reglerna? =D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Hack the Gibson!

Edit: spoilervarning för er som inte sett Hackers.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dr slizer:

Hack the Gibson!

Edit: spoilervarning för er som inte sett Hackers.

Borde det inte vara obligatoriskt att ha sett Hacker om man är medlem på ett datorforum? Det är ju en klassiker för bövfelen. Om inte annat så har den ju nakenscener med Angelina. Om jag vore moderator hade jag bannat alla som inte sett den tills de masat sig iväg och hyrt den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Borde det inte vara obligatoriskt att ha sett Hacker om man är medlem på ett datorforum? Det är ju en klassiker för bövfelen. Om inte annat så har den ju nakenscener med Angelina. Om jag vore moderator hade jag bannat alla som inte sett den tills de masat sig iväg och hyrt den.

Jo, man tycker ju det. Men med dagens ungdomar vet man ju aldrig vad de har missat för livsviktig kultur. Filmen är ju äldre än många av de nya unga medlemmarna, så kände mig tvungen att lägga till spilervarningen.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"