stoppa inmatning på C disken ????

Permalänk

stoppa inmatning på C disken ????

Tja

Har en fråga

finns det något program som kan stoppa all inmatning till C disken
så att det aldrig lagras någon internethistorik eller liknande

försöker hitta en lösning med mitt problem med min SSD

jag är väldigt tacksam om ni hjälper mig med detta

MvH MunkenmeDunken

Permalänk
Antielefant

Nej, och skulle du slå igång något sånt skulle datorn omedelbart blåskärma.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Vill du att historik etc. inte skall lagras finns det inställningar för detta i respektive program. I övrigt som Zcenicx säger, systemdisken måste kunna skrivas till.

Kan som en notis också påpeka att fler frågetecken än ett varken gör din fråga mer viktig eller ger dig bättre svar, det ser däremot redigt dumt ut.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Finns det något program som tar bort all historik varje gång man stänger av webbläsaren ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av MunkenmeDunken:

Finns det något program som tar bort all historik varje gång man stänger av webbläsaren ???

De flesta webläsare har möjlighet att ställa in detta.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Antar att du stängt av viloläge flyttat pagefiln osv?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Avstängd

Om du i Chrome trycker Ctrl-Skift-N så öppnas ett inkognitofönster!!!! I det fönstret sparas ingen historik när du surfar!!!!
I Firefox är det Ctrl-Skift-P du ska trycka för att få samma funktion!!!!

Permalänk

FatherofThree

Fo3????

Permalänk
Avstängd

MunkenmeDunken

MmD!!!!

Permalänk

hört talas om ett program som kallas för FF

de säger att det tar bort all internethistorik varje gång man stänger ner webbläsaren

vet någon vad det är för slags program och var man får tag i det ???

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MunkenmeDunken:

hört talas om ett program som kallas för FF

de säger att det tar bort all internethistorik varje gång man stänger ner webbläsaren

vet någon vad det är för slags program och var man får tag i det ???

FF är Firefox.
Och som redan sagts några gånger i tråden så är det en enkel inställning i läsaren oavsett vilken läsare du använder för att göra detta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Om du vill gå steget längre och inte lagra någonting kan jag rekommender Deep Freeze. http://www.faronics.com/en-uk/enterprise/deep-freeze_en-uk-2/...

"Återställer" datorn vid varje omstart

Permalänk

Jag kör nog
en omformaterning iallafall men tack ändå