Permalänk
Medlem

Bästa dvi-d kabel

Hej alla sweclockare!

Nu har jag en fråga, jag har precis inköpt en dvi-d kabel med dual link den ser ut såhär: http://www.yourcablestore.com/assets/images/dvdmm2.jpg

Men nu när jag kom hem så såg jag att det fanns andra typer av dvi-d kablar som tex single link osv, gjorde jag rätt val med att köpa en dvi-d dual link kabel eller skulle jag köpt en single link?

Tack i förhand!

Mvh Sebastian!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Dual Link klarar att överföra data i två kanaler vilket är dubbelt så bra som en Singel Link kabel.
Skall du köra en 120Hz skärm så behöver du Dual Link. Med 60Hz klarar du dig med Singel Link kabel.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Dual Link klarar att överföra data i två kanaler vilket är dubbelt så bra som en Singel Link kabel.
Skall du köra en 120Hz skärm så behöver du Dual Link. Med 60Hz klarar du dig med Singel Link kabel.

Underbart! Tack så mycket för snabbt svar

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!