Noobigaste ni gjort i något spel!

Permalänk
Medlem

Noobigaste ni gjort i något spel!

Tjena!

Satt och lästa igenom den "Noobigaste ni gjort i wow" och kom och tänka på hur man själv varit när man börjat spela något nytt.

Min första 2v2 match i starcraft 2 så hade jag en SCV som byggde barracks och när jag fick mineraler så köade jag upp en till och en till etc, min medspelare undrade vad i helsikes jag gjorde och jag skrev tillbaka att om man använder en så har man ju resten på mineralerna så det blir ju bättre.

Hmm... Nu när man lirat det i ett och ett halvt år så ser man tillbaka och skrattar lite

Permalänk
Medlem

Tog en helikopter i BF3, en sådan man sitter 6pers i, Den var full och självklart kraschar jag efter ca 10 sek.

Edit:kom på en bättre;
Lirade Ganska mycket G-mod9 förr, Jag var (utan att jag förstod) den jobbiga som alltid förstörde allting, jag brukade tycka det var skitkul att spawna diverse containrar och andra stora saker och sätta på thrusters på, Tills en dag en snubbe sa att han skulle bygga ett hus till mig, han stängde in mig emellan containrar och sa att jag kunde gå ut igenom portalen i golvet... Det tog ett tag innan jag fattade att jag inte kunde komma ut. =(

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk

Dött av en critter (groda) i WoW

Permalänk
Medlem

mötta en lvl 10 som lvl 20 i wow och förlora duellen

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Levlade en rogue i WoW i en månad, kom till 19... Första gången jag spelade ett MMO, och så var jag ju runt elva år.

Försökte också smite:a folk i LoL precis när jag började, och fattade inte varför det inte funkade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Tog en helikopter i BF3, en sådan man sitter 6pers i, Den var full och självklart kraschar jag efter ca 10 sek.

När jag var nybörjare med helikopter så brukade jag säga att jag råkade trycka på windows knappen. Då brukade man bli förlåten :).
Det hände dock när bf2 var stort.

Permalänk
Medlem

Första gången jag körde Arma 2 online gick jag in på en fullsmetad server som hette Bier någonting, knallade runt helt ovetandes om vad man riktigt skulle göra, vart det fanns fordon och så vidare. Hittar nån sorts pansarbil parkerad vid en lada så jag tar den och kör ut i stridens hetta mot fiendens högkvarter för att bidra till actionet. Någon skriver i chatten "Who the hell is driving around the mobile control center?", fordonet som jag kör blir strax därefter sprängt och vårt lag förlorar matchen. Blir kickbannad från servern det första som händer nästa runda.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

spelade ett gammalt MoH spel, tror Allied Assault, sprang runt och TKa allt och alla på servern, såg ingen skillnad på onda och goda, för man måste kolla klädsel färg eftersom det inte finns något rött sikte eller namn dyker upp, så jag sköt allt och alla tills jag såg att jag gick MINUS...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Första gången jag testade Darkfall klarade jag ej av Goblins, försökte döda dom i nära på en timme innan jag lyckades

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Sprang runt med shaft i Q3 (när jag började spela) och trodde det var något fel på spelet när strålen inte träffade fienderna (förstod inte att den hade en begränsad räckvidd)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har ett minne av en riktig noobklassiker men det var inte jag som klanta till det utan en polare.

Det va väl 11-12 år sen, spela klanmatch på Clanbase, CS på de_dust. Det va nån Europaleague match av nått slag och vi jävligt taggade. Vi var terrorister och rusha i mitten. Polaren kasta en flash fel och alla vart flashade, i tumultet TK:a han 2 av oss med klockrena HS med glocken. Och resten fick smaka HE granat när vi satt som idioter och skällde på varann.

Satan va lacka vi blev, minns en kille i klanen som inte kunde släppa det där på flera år. Men nu kan jag inte sluta fnissa åt tanken

Permalänk
Medlem

1996 hade jag och brorsan lagt vantar på Quake och satt på farsans laptop och lirade.
Vi körde multiplayer direkt för det var mer action tänkte vi.
Efter att ha fått stryk ett bra tag märkte vi att det är raketgeväret man vill ha. Efter en lång stunds letande plockar vi upp någons döda ryggsäck med RL framme.
Kanon! Nu jävlar ska det skövlas!
Vi ser en kille långt bort i en korridor, brorsan rusar fram medans han vräker på med rakter, ivrigt påhejad av mig.
Vi närmar oss killen och raketerna viner från vårt ärligt stulna RL.
Brorsan skriker upprört: -Han dör ju för fan inte!
Jag svarar:- Fortsätt ge på han bara, han måste dö till slut.
Brorsan fortsätter sin stormning, kommer så pass nära att han själv tar skada av raketerna och dör.
Varpå killen vi skjutit på skriver: -Samma lag cp.
Jag och brorsan garva så vi grina.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk

Aah, kommer jag ihåg att jag körde ett spel där man hade ett co-op objective att rädda gisslan och jag sköt alla utom en då jag funderade på varför de inte sköt tillbaks XD
Och ingen j*vel sa något..

Permalänk
Medlem

Lurade min bror att köpa ett svärd för massor med pengar innan han gick vidare till main i tibia...
Väl i main så var svärdet inte värt något alls.

(alltså jag försökte hjälpa han men failade... jag trodde det var smart då... dock flera år sedan.)

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Fan vilken rolig idé på en tråd!

Min historia är att jag spelade WoW i 3 månader och grindade upp till level 24a. De hela 3 månaderna visste jag inte att man kunde repaira så när gearet blev rött var det bara att dra till AH och köpa nytt samt deleta det gamla, kommer ihåg att jag hade några world drop epics som jag equipade fast de var cloth och jag var nelf drood... Även de blev deleteade tillslut. Haha, fysatan vad noob man var på wow på den tiden, sjukt mycket roligare än vad det är nu när man vet hur spelet funkar. Saknar "noob" känslan som jag sällan får nu för tiden :D.
"Memories makes me want to go back there" - Weezer

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Starcraft (1), första gången på multiplayer (LAN).
Spelade som Terran och byggde in mig i ett hörn!?
Hade precis sprängt min egen barrack när jag kom på att de kan flyga.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
99:e percentilen

Händer ibland i Counter-Strike etc när jag möter nån bakom ett hörn när jag inte är beredd att jag får världens ryck med musen så att jag snurrar 18 varv och är helt chanslös.

I Battlefield 3 kraschar jag alltid med jet och heli, eller så hoppar jag ut eftersom jag blir lockad direkt när jag kommer upp i luften – hur ska man ha en chans utan Flares?

Kommer ihåg i början när jag spelade Age of Empires II: The Conquerors. Då körde jag Huns (behöver inga Houses) och byggde bara Paladins.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

När jag precis hade köpt The Last Ninja så lyckades jag aldrig plocka upp saker från marken så när jag kom till draken vid slutet av första banan så hade jag ju så klart inte några rökbomber som jag kunde använda för att ta mig förbi dom. Jag satt säkert i ett par veckor och spelade första banan och dödade alla gubbar för hand innan jag lånade ut spelet till en kompis som lyckades lista ut hur man plockade upp saker (bl.a. vapen) och att man skulle använda rökbomberna vid draken. Efter det så gick dock bra och jag lyckades klara spelet efter en tids spelande. En av de roligaste spelen från min barndom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

När jag var nybörjare med helikopter så brukade jag säga att jag råkade trycka på windows knappen. Då brukade man bli förlåten :).
Det hände dock när bf2 var stort.

Skall komma ihåg detta!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

StarCraft2 Protoss - Cannon rusha fel bas!
StarCraft2 Zerg - 6poola fel bas!
StarCraft 2 Terran - Mass marines mot mass banelings/Roach!

WoW- Deleta en lvl 80 för att jag tyckte namnet var dåligt!

Css- Försöka döda en i samma lag!

BF3- Försöka göra en loop med helikopter! xD

Permalänk
Medlem

Kanske inte noobigt snarre jävligt otur. Duelade på min 80 Hunter utanför orgrimmar skjuter multishot (av någon konstig andledning)
förlorar mot han jag duelar och den lilla 12 vildsvinet dödar mig. (miss)

Permalänk
Medlem

Starcraft;

Byggde upp en liten bas och lade Barrack pointen mot fiendens bas. Varenda lilla marin jag gjorde sprang direkt mot basen och dog:(

Permalänk
Medlem

Hade hört att Tibia var ett fantastiskt spel, så skapade en gubbe och gick glatt iväg på äventyr. Blev nästan omedelbart dödad av en råtta och spelade aldrig Tibia igen!

Spelade igenom hela Conflict: Freespace (fantastiskt spel för övrigt) två gånger utan att inse att det finns afterburners. Hittade knappen på tredje varvningen. Har fortfarande märken i pannan efter den facepalmen, 14 år senare...

Sen det gamla vanliga: Skjutit VIP som CT i CS, kraschat diverse fordon i BF-spelen, suttit med mortar och blockerat tankspawn i BF3.

Hedersomnämnande för den gången då jag var ensam med bomben i CS och trodde att man måste ha kit för att desarmera, så jag ropade till min enda levande lagkamrat (som befann sig på andra sidan kartan) att "kom hit och defusa, foooort!". Vi förlorade den rundan! :/

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Tog en helikopter i BF3, en sådan man sitter 6pers i, Den var full och självklart kraschar jag efter ca 10 sek.

been there done that xP
längsta jag kommit i en helikopter är typ 300meter
har dock bara gett mig på och flyga 3 gånger
så så jäkla illa är det väl inte hehe

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

WoW.
Blev dödad av Hogger som lvl 80. Det spreds ett ryckte om att man fick en achivement om man blev dödad av honom som lvl 80...tog av mig all gear, satte mig ner. 1 timme senare dog jag...men inte fasen fick jag någon achivement!!

PS, tog av gearen på min char o satte han ner ;D Sitter man ner crittar den som slår till 100 %.. i detta fallet Hogger.
Hogger är den första Elite fienden man möter i Elwen forrest utanför Aliancernas huvudstad. Han var lvl 9...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Skulle ändra push to talk i CS och valde "E" då den va nära och bra, skulle sedan deffa en bomb som sista spelare kvar på banan, och självklart.. Vi förlorade och båda lagen skrattade ut mig :$

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

När wow kom försökte jag alltid få grupp som healer. Problemet var att jag var rogue, trodde first aid va healing. Tog ett bra tag att förstå det

Permalänk
Medlem

Accepterade combat ress i deathbringer-fighten.

Permalänk
Medlem

I wow var min första karaktär en nightelf hunter, körde melee på honom.
Mina två svärd hade ju tillsammans mer dps än min bow + arrows!
Jag needade bla på mage daggern från SM lib, spell power ökar ju min heal på mitt pet! D:

Edit: när jag tänker efter hade nog inte den daggern spellpower på den tiden, men den hade int iaf.

Permalänk
Medlem

I fredags när jag körde minecraft på en server som har massa mods.
Försökte jag bygga ett flygplan men fick inte ihop delarna, så frågade folk om hjälp, men efter flera minuter kom de inte på varför de inte fungerade. Då frågade jag om man behövde en motor för att bygga ett flygplan... förvånande va att det krävs en motor och en propeller för att kunna flyga ett flygplan...