Antec Kühler 620 + XFX 6970.. Över 100° i BF3

Permalänk
Medlem

Antec Kühler 620 + XFX 6970.. Över 100° i BF3

Tjenna!

Jag har gjort den numera välkända modden med Antec Kühler 620 + XFX 6970. I Idle ligger den ganska bra på runt 35° (inte helt nöjd, men det funkar iaf) dock direkt när jag startar BF3 så får grafikkortet fnatt och går upp i över 100°.. Kör med kylpastan som följde med kylaren och har kört på buntbands-varianten. Någon som vet varför den blir så galet varm? Låter inte riktigt som att pumpen går hela tiden heller, trots att den är inkopplad direkt på nätaggregatet.

Tacksam för svar
/Anders

Permalänk
Medlem

Koppla in pumpen på moderkortets CPU_FAN eller någon av CHASSI_FAN uttagen och försök dra åt buntbanden hårdare så bör det lösa sig.

Permalänk
Medlem

Det är ju helt underbart att ett snabbt svar kan ge sån skillnad 2-3 klick senare på buntbanden så sjönk temperaturen till Maximalt 50°C, helt perfekt! Tack för snabbt svar FireFox, jag tyckte att jag hade dragit åt banden hårt, men en tång löste det allra sista!

Permalänk
Medlem

Kul att det löste sig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Idumhet:

Det är ju helt underbart att ett snabbt svar kan ge sån skillnad 2-3 klick senare på buntbanden så sjönk temperaturen till Maximalt 50°C, helt perfekt! Tack för snabbt svar FireFox, jag tyckte att jag hade dragit åt banden hårt, men en tång löste det allra sista!

Jag sa att du skulle dra åt dem men du hävdade att eftersom idle temp var 37 så behövdes inte det tönt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Jag sa att du skulle dra åt dem men du hävdade att eftersom idle temp var 37 så behövdes inte det tönt

Jag drog för kung och fosterland, men mina stackars nypor var inte lika starka som en tång