Tävla och vinn värstingdator!
Permalänk

Fy fan Totteman, kan inte tänka mig mjölksyra i häcken och benen. Starkt jobbat!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Ställde mig på vågen idag...och det har inte hänt mycket på en vecka. Hmm, kan det bero på att energiintaget inte har varit sparsamt? Å andra sidan har jag bränt lite kalorier under några dagar. Så najs dagar i fjällen...
Hur som helst har jag rört på mig en hel del, och kan nu återgå till att fokusera på kosten igen.
Mitt mål flyttar jag fram lite, och ska göra en bra augustimånad.

Permalänk
Avstängd

ät adhd piller och promenera hela dagarna

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av DasIch:

Grymt! Kör hårt (och njut av träningsvärken imorgon )!

Skrivet av Matsamoto:

Och den ännu bättre träningsvärken på fredag😂

Nu har det gått ett gäng dagar och ett gäng pass på gymmet varvat med motionsrundor med hunden.
Hade glömt bort hur hemsk träningsvärk man får i röven av squats.
Jävligt skoj att vara igång ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Nu har det gått ett gäng dagar och ett gäng pass på gymmet varvat med motionsrundor med hunden.
Hade glömt bort hur hemsk träningsvärk man får i röven av squats.
Jävligt skoj att vara igång ordentligt.

Gäller att njuta så länge det varar. Själv kan jag inte få träningsvärk längre, oavsett vad jag gör. Inflammerade leder och senor däremot, som en gammal gubbe.

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om något som fick mig att tappa några kilon, på ett sätt som kändes ganska enkelt för mig.

16 timmar fasta per dygn. Vatten, kaffe, te är okej. Du väljer själv mellan vilka klockslag.

Jag använde en app i början (finns många olika), för att starta timer och få igång rutinen. Gamification ftw.

Så för mig blev det enklaste att helt enkelt att inte äta efter middagen, sova bort det mesta av tiden man fastar, skippa frukosten, och sedan äta tidig lunch nästa dag.

Om man äter middag vid 18 till exempel så kan du äta frukost/lunch redan vid kl 10 om det börjar bli jobbigt. Men oftast blir det att jag kanske ätit något så sent som 19.30, och då blir ju tidig lunch 11.30 ganska naturligt, och du kan fortfarande äta samtidigt som vissa andra på jobbet.

Tycker detta har funkat på mig som vägrar ändra vad jag äter och hur stora portioner, men samtidigt vill minska energiintaget. Sen finns andra fördelar för kroppen med fasta också, som gör att det känns bra att fortsätta. Magen är inte lika spänd/uppblåst som innan och jag är mer pigg/alert innan första måltiden.

Att skippa frukost var lätt för att jag ändå stressar med att lämna barn och pendla till jobbet på morgonen, så det fanns inte mycket tid eller ro att äta. Det svåra kommer när man verkligen närmar sig 16 timmar, då kan hjärnan bli lite slö...

Samtidigt har jag inte känt någon press. Man kan fuska lite. På helger till exempel är det svårt att låta bli frukost när andra i familjen äter. Om man håller igång rutinen på veckodagarna så är kroppen inställd, och det är lätt att fortsätta måndag morgon. Äter man sent för att det är fest, eller tar några bärs på kvällen så brukar jag okcså strunta i att fasta nästa dag.

På det stora hela så minskar jag ju mitt energiintag ganska mycket. Så i början tappade jag kanske 5 kilo på 3-4 månader. Nu verkar det dock ha stabiliserat sig och har inte sett någon tydlig skillnad på över 1 år. Kroppen har anpassat sig kanske?

Ska tillägga att jag tränar inte aktivt utan rör mig så mycket jag behöver i vardagen med 2 unga barn och ett hus o trädgård som behöver städas och repareras hela tiden. Om jag hade haft en stabil rutin för att bränna kalorier kanske jag hade sett mer effekt.

Det var det hela, hoppas jag kunde bidra med något

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Samsung G80SD / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Tänkte tipsa om något som fick mig att tappa några kilon, på ett sätt som kändes ganska enkelt för mig.

16 timmar fasta per dygn. Vatten, kaffe, te är okej. Du väljer själv mellan vilka klockslag.

Jag använde en app i början (finns många olika), för att starta timer och få igång rutinen. Gamification ftw.

Så för mig blev det enklaste att helt enkelt att inte äta efter middagen, sova bort det mesta av tiden man fastar, skippa frukosten, och sedan äta tidig lunch nästa dag.

Om man äter middag vid 18 till exempel så kan du äta frukost/lunch redan vid kl 10 om det börjar bli jobbigt. Men oftast blir det att jag kanske ätit något så sent som 19.30, och då blir ju tidig lunch 11.30 ganska naturligt, och du kan fortfarande äta samtidigt som vissa andra på jobbet.

Tycker detta har funkat på mig som vägrar ändra vad jag äter och hur stora portioner, men samtidigt vill minska energiintaget. Sen finns andra fördelar för kroppen med fasta också, som gör att det känns bra att fortsätta. Magen är inte lika spänd/uppblåst som innan och jag är mer pigg/alert innan första måltiden.

Att skippa frukost var lätt för att jag ändå stressar med att lämna barn och pendla till jobbet på morgonen, så det fanns inte mycket tid eller ro att äta. Det svåra kommer när man verkligen närmar sig 16 timmar, då kan hjärnan bli lite slö...

Samtidigt har jag inte känt någon press. Man kan fuska lite. På helger till exempel är det svårt att låta bli frukost när andra i familjen äter. Om man håller igång rutinen på veckodagarna så är kroppen inställd, och det är lätt att fortsätta måndag morgon. Äter man sent för att det är fest, eller tar några bärs på kvällen så brukar jag okcså strunta i att fasta nästa dag.

På det stora hela så minskar jag ju mitt energiintag ganska mycket. Så i början tappade jag kanske 5 kilo på 3-4 månader. Nu verkar det dock ha stabiliserat sig och har inte sett någon tydlig skillnad på över 1 år. Kroppen har anpassat sig kanske?

Ska tillägga att jag tränar inte aktivt utan rör mig så mycket jag behöver i vardagen med 2 unga barn och ett hus o trädgård som behöver städas och repareras hela tiden. Om jag hade haft en stabil rutin för att bränna kalorier kanske jag hade sett mer effekt.

Det var det hela, hoppas jag kunde bidra med något

16:8 är ett rätt populärt upplägg för periodisk fasta. Om det hjälper för att minska energiintaget så är det bra. Själv har jag ätit mig fet på två mål mat om dagen, så för mig har det behövts lite större intervention för att gå ner i vikt. Alltså, ändring av vad och hur mycket jag äter har varit ett måste.

Även om man inte vill ändra på vad man äter kan jag starkt rekommendera att räkna kalorier. Bara genom att bli mer medveten om energiintaget och energiinnehållet i mat, blir det mycket lättare att ha kontroll på det. Vet du att du får i dig X antal kalorier per dag och att det funkar för dig så har du ju en referens där som du kan förhålla dig till.

Själv gillar jag modifierad varannandagsfasta. Varannan dag blir det bara en proteindrink på mjölk och några ägg på kvällen. Nästa dag äter jag normalt så att båda dagarnas kalorimål täcks. Jag menar inte att det nödvändigtvis är bättre än 16:8, men det är ett upplägg som funkar för mig och det kan ha en fördel i att fastan blir längre.

Nu är jag inte alls strikt med det, utan huvudsaken är att energiintaget och näringsintaget hamnar rätt. Känner jag för att äta vanligt en dag så gör jag det. En dag i veckan gillar jag också att ha ätardag och fylla på med kolhydrater. Däremot märker jag att min kropp verkar gilla upplägget med varannandagsfasta. Det känns som fettet rinner av kroppen på fastedagarna och jag har bra med energi. Dessutom går träningen bättre än om jag äter vanligt (gjorde det några veckor under semestern när jag tog paus från dieten, och jag ser faktiskt bättre ökningar nu när jag är tillbaka på varannandagsfasta).

En lustig sak jag märkt är tillfällen av sinnessjuka cravings. Tror inte det har med upplägget på dieten att göra, men ändå. Det är inte första gången jag dietar heller. Sådana här cravings har jag dock aldrig varit med om förr.

Vid ett tillfälle var jag som en gravid kvinna och fick ett plötsligt och kraftigt sug efter lever. En vecka med leverpastej och kalvlever gjorde susen. Men alltså, jag är fet - inte gravid. Hoppas jag.

För ett par veckor sedan, när jag låg som en våt trasa på golvet efter ett tungt set böj, blev det som ett svultet och skadeskjutet lejon som måste ha mat NU. Blev som att kolla efter lämpliga bytesdjur på gymmet, men för svag för att jaga ner dem.
Efter passet tryckte jag en grillad kyckling, 500g potatissallad, 1 liter mjölk och en proteinbar. Trots att jag var mer än lagom mätt kunde jag inte sluta tänka på hamburgare. En timme eller två senare promenerade jag till Max (jag hatar Max) för någon trippelcheeseburgare med bacon och deras slafs-pommes. Efter det var det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Själv gillar jag modifierad varannandagsfasta. Varannan dag blir det bara en proteindrink på mjölk och några ägg på kvällen. Nästa dag äter jag normalt så att båda dagarnas kalorimål täcks. Jag menar inte att det nödvändigtvis är bättre än 16:8, men det är ett upplägg som funkar för mig och det kan ha en fördel i att fastan blir längre.

Nu är jag inte alls strikt med det, utan huvudsaken är att energiintaget och näringsintaget hamnar rätt. Känner jag för att äta vanligt en dag så gör jag det. En dag i veckan gillar jag också att ha ätardag och fylla på med kolhydrater. Däremot märker jag att min kropp verkar gilla upplägget med varannandagsfasta. Det känns som fettet rinner av kroppen på fastedagarna och jag har bra med energi. Dessutom går träningen bättre än om jag äter vanligt (gjorde det några veckor under semestern när jag tog paus från dieten, och jag ser faktiskt bättre ökningar nu när jag är tillbaka på varannandagsfasta).

Ja, vill lägga tyngd på den punkten att för att kunna hålla igång något måste man känna att upplägget funkar för en själv. Jag har för länge sedan kommit till självinsikten att jag vill kunna äta vad jag vill, och att jag kan inte hålla igång gymmande eller annan fysträning på egen hand.

Människokroppen är inte gjord för att äta hela tiden. Bättre att ladda rejält innan eller efter träning för det är då energin går åt som mest. Men det är en annan sak att övertyga hjärnan om att inte äta hela tiden.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Samsung G80SD / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Bara man sätter manken till så klarar man minsann allt!
Tyvärr för honom så finns det ingen forskning som backar honom på det området.

Rent biologiskt är det såklart så att om 1 person kan göra det, så kan alla göra det, där en väldigt liten del av befolkningen är undantagen p.g.a faktiska biologiska faktorer. Så där har hen såklart rätt.

Skrivet av DasIch:

Det finns ingen forskning som visar att människor är oförmögna att besluta sig för att ändra sina vanor. I slutändan handlar det om huruvida du kan besluta dig för att inte äta den där chokladkakan.

Problemet med ditt resonemang är att vi inte har någon fri vilja i egentlig mening, och har man det inte i sig, så har man det inte i sig.
Har man inte lärt sig något så kan självklart inte göra det, då måste man lära sig, men man kan inte ”bestämma sig” för att gå ner i vikt.

Men jag håller med dig om att i princip alla kan lära sig det, självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Problemet med ditt resonemang är att vi inte har någon fri vilja i egentlig mening, och har man det inte i sig, så har man det inte i sig.
Har man inte lärt sig något så kan självklart inte göra det, då måste man lära sig, men man kan inte ”bestämma sig” för att gå ner i vikt.

Men jag håller med dig om att i princip alla kan lära sig det, självklart.

Nej, det är inget problem med resonemanget. Jag orkar dock inte debattera determinism och fri vilja, och vet av erfarenhet att determinister aldrig låter sig övertygas (ha, där talar vi ironi!).

Att lära sig ingår i att bestämma sig för att gå ner i vikt. Brist på kunskap och förståelse är också ett vanligt problem, där många även har konstiga missuppfattningar. En bra början är att identifiera vilka problem som ligger i vägen.

Sen finns förstås problemet att man egentligen inte vill, eller inte vill göra det som krävs.

Permalänk
Medlem

En bra dag idag, ska lämna blod
Få reda på blodtryck och HBB.

Tror det blir strömming och potatis till middag

Permalänk
Avstängd

105 igår som mest 147
Vid 90 överväger jag ta underhåll sprutan resten av livet och aldrig gå upp i vikt igen
Kanske 80 kg

När jag hamnar under 100 korkar jag upp en flaska champagne

Permalänk
Moderator
Moderator

Ytterliggare några inlägg har raderats då de inte klarade av att hålla sig till § 1.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tusan. Min Apple Watch 7 vill inte boota och den visar ladd-symbol på skärmen. Har försökt alla trick men det verkar som batteriet är dött. Jag säger inte att min watch har gjort att jag förlorat 20kg men den har varit en inspiration för att "stänga ringar". Nu när den är död känner jag redan jag börjar tappa lite motivation. Det kanske låter löjligt men...

Apple chatten säger att det kostar lika mycket att köpa en ny som att byta batteri. Har meddelande min hemförsäkring men ska va glad om jag ens får 500kr. Ska kolla med mina lokala "mobile workshop"-butiker här i stan om de pallar kika på den och isf vad det kostar. I värsta fall gör jag det själv....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tusan. Min Apple Watch 7 vill inte boota och den visar ladd-symbol på skärmen. Har försökt alla trick men det verkar som batteriet är dött. Jag säger inte att min watch har gjort att jag förlorat 20kg men den har varit en inspiration för att "stänga ringar". Nu när den är död känner jag redan jag börjar tappa lite motivation. Det kanske låter löjligt men...

Apple chatten säger att det kostar lika mycket att köpa en ny som att byta batteri. Har meddelande min hemförsäkring men ska va glad om jag ens får 500kr. Ska kolla med mina lokala "mobile workshop"-butiker här i stan om de pallar kika på den och isf vad det kostar. I värsta fall gör jag det själv....

Är det "green snake of death"? Säker på att det inte är laddaren/kabeln som har gett upp då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Är det "green snake of death"? Säker på att det inte är laddaren/kabeln som har gett upp då?

Vet inte riktigt vad du menar tyvärr - men jag "uppgraderade" nyligen mina enheter jag har vid sängbordet med;

Laddare: https://www.teknikdelar.se/produkt/sign-dual-usb-c-pd-laddare...

Trådlös 3rd party till telefonen: https://www.teknikdelar.se/produkt/magsafe-laddare-qi-15w-usb...

Verkar som min nya adapter som skulle vara av bra kvalité har pajat min watch. Trist... ska sluta använda den trådlösa laddaren till telefonen med, Den blir onödigt varm :/ Vi får se!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Vet inte riktigt vad du menar tyvärr - men jag "uppgraderade" nyligen mina enheter jag har vid sängbordet med;

<Uppladdad bildlänk>

Laddare: https://www.teknikdelar.se/produkt/sign-dual-usb-c-pd-laddare...

Trådlös 3rd party till telefonen: https://www.teknikdelar.se/produkt/magsafe-laddare-qi-15w-usb...

Verkar som min nya adapter som skulle vara av bra kvalité har pajat min watch. Trist... ska sluta använda den trådlösa laddaren till telefonen med, Den blir onödigt varm :/ Vi får se!

Googlade lite och det verkar som att den har för lite ström för att starta, brukar fungera igen om man låter den vara ansluten till laddare över natt.
Kanske vore en idé att göra det med en annan laddare dock om du inte litar på den du köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Googlade lite och det verkar som att den har för lite ström för att starta, brukar fungera igen om man låter den vara ansluten till laddare över natt.
Kanske vore en idé att göra det med en annan laddare dock om du inte litar på den du köpt.

Tack! Ska testa!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Började med att försöka gå ned i vikt I början av året ~ Februari.

Vägde då runt 94. Mål 70-75 Kg.
Längd 178.
Ålder 34.

Det enda jag gjort är egentligen att äta mindre. Jag kör oftast 2 mål om dagen Lunch och middag, ibland frulle. Men är sällan hungrig på morgonen.
(var mycket småätande förr)

Aldrig varit förtjust i godis, chips osv eller skräpmat. Dock blev det ofta nattmackor, en ölkorv osv.

Försöker traska också överallt i stället för att ta ett fordon vid t.ex. handling osv...

Så en väldigt liten omställinig och jag är nu nere på 82. Revbenen har börjat synas. Där kärlekshandtagen en gång satt går det inte att greppa något längre eller ytterst lite. Valkarna har inte samma volym och tuttarna har minskat rejält.

Ansiktet släpar tyvärr efter, men jag hoppas på mer synlig förändringar där inom närmaste 4-6 månaderna!

Så kämpa på alla! Det krävs inte speciellt mycket mer än disciplin. Med lite träning på det så är det ju ännu bättre!

Skulle våga uppskatta att jag haft ett generellt kaloriunderskott på mellan 300 till 600 kalorier per dag.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Nu blir det en vecka i Sareks nationalpark. Något kortare vandring än vanligt, men har nu möjlighet att göra det.
Det kommer att förbättra vikten…går alltid ned i vikt under en vandring. Bara bra för mig.
Solovandring i Rapadalen. Hoppas jag inte stöter på någon annan människa. Förra året såg jag ingen annan på flera dagar.
Älg och björn vill jag se. Såg älg förra året och björnskit.
Har med mig mat för 6 dagar vilket räcker. Är ute 5 eller 6 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

105 igår som mest 147
Vid 90 överväger jag ta underhåll sprutan resten av livet och aldrig gå upp i vikt igen
Kanske 80 kg

När jag hamnar under 100 korkar jag upp en flaska champagne

vilken spruta tar du?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

80,6 kg visade vågen i morse. Blir spännande att se vikten över tid nu. Självklart svänger det en del, men om en vecka kommer det att vara 79-nånting...ska jobba på det...

Bilden visar när jag stod på toppen av Pårtetjåkkå i Sareks nationalpark. Jag antar att vandringen till och från Kvikkjokk och dagsturen med kamvandringen bidrog till viktnedgången. Torra stenar gjorde att det var enkelt att gå upp och ner, men det blev ändå en 14 h-dag,45 000 steg, 22 km och ca 1200 höjdmeter. Blev inte Rapadalem, utan en finfin topptur till högsta punkten i Pårtemassivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totteman:

80,6 kg visade vågen i morse. Blir spännande att se vikten över tid nu. Självklart svänger det en del, men om en vecka kommer det att vara 79-nånting...ska jobba på det...
<Uppladdad bildlänk>

Bilden visar när jag stod på toppen av Pårtetjåkkå i Sareks nationalpark. Jag antar att vandringen till och från Kvikkjokk och dagsturen med kamvandringen bidrog till viktnedgången. Torra stenar gjorde att det var enkelt att gå upp och ner, men det blev ändå en 14 h-dag,45 000 steg, 22 km och ca 1200 höjdmeter. Blev inte Rapadalem, utan en finfin topptur till högsta punkten i Pårtemassivet.

Ett ärligt råd till dig att inte tänkte så mycket på din viktnedgång utan bara göra de du gillar. Och du verkar gilla att och hajka/vandra - Kör hårt! - och tänkt inte på vikten. Du ser ut att må bra så gör din grej bara.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Ett ärligt råd till dig att inte tänkte så mycket på din viktnedgång utan bara göra de du gillar. Och du verkar gilla att och hajka/vandra - Kör hårt! - och tänkt inte på vikten. Du ser ut att må bra så gör din grej bara.

Haha...tack för tips och råd.

Jag har koll på läget och tycker bara det är kul att skriva och se alla kommentarer. Jag är utbildad PT och löpcoach, har tränat på motionsnivå i över 40 år...så, haha...tack för tips.

Jag är så långt från anorexia och bulemi man kan vara...testar olika saker för att jag gör det.

Alltså...jag ska ner i vikt...får se om det slutar på 75 eller 73 kg...

Om jag ska komma med lite tips för viktnedgång så handlar det egentligen mest om att skippa skräpenergin.

Men...jag tackar för ditt ärliga råd...tror det finns många fler som behöver ha en sund syn på detta med viktnedgång...det om bulemi och anorexia kanske var onödigt att skriva...men jag gjorde det ändå, då jag vet att det finns många som har det jobbigt. De behöver stöd och sjukvård.

Avslutningsvis...kämpa på där ute...alla som jobbar hårt mot ett viktmål, eller en lägre vikt.

Jag har tur som mår bra, kan äta och dricka vad som helst...och gör det också, men inte alltid.

Jag balanserar intaget med uttaget, och går ned i vikt...tror ingen säger att jag är extrem på något sätt. Det är för få som når upp till NNR, https://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/kostrad... och till de rekommendationer för att röra på sig som finns, https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/...

Nog om det...tack för din synpunkt.

Permalänk
Medlem

Ganska enkelt att gå ned i vikt det är bara hitta ett bra sätta ta i mindre än vad som går ut och att hålla det. Dag för mig att börja snart igen. gick ned ca 15kg senast. Körde periodisk fasta. 1 mål mat om dagen och möjligen ett äpple om det kändes jobbigt emellan.
Disciplin handlar det om. Träna kan man göra om man vill snabba upp det hela och eller behålla mer muskel massa.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Hoppas på att man kan stjäla tråden lite! <3

Är på jakt efter en våg som faktiskt väger någorlunda korrekt.
Har provat 3 olika nu. Billigt , medel och dyrt. Alla visar så in i helsike fel eller rättare sagt.. det diffar på 1-5kg vid vägning en minut emellan...
Ska tillägga att jag absolut inte behöver smarta funktioner och är i tyngsta laget 145-165kg beroende på om det är inför tävling eller off säsong och bulk.. behöver bara väga med en rimlig felmarginal.

De flesta vågar anger 100g/ felmarginal. vilket är helt fine. Tyvärr har våran gamla trotjänare gått ur tiden. Säkert något billigt från till exempel dollarstore en gång i tiden. Google verkar helt åt hXlvXte med alla AI bäst i test och annat trams.

Hjälp!

Tacksam för alla tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Hoppas på att man kan stjäla tråden lite! <3

Är på jakt efter en våg som faktiskt väger någorlunda korrekt.
Har provat 3 olika nu. Billigt , medel och dyrt. Alla visar så in i helsike fel eller rättare sagt.. det diffar på 1-5kg vid vägning en minut emellan...
Ska tillägga att jag absolut inte behöver smarta funktioner och är i tyngsta laget 145-165kg beroende på om det är inför tävling eller off säsong och bulk.. behöver bara väga med en rimlig felmarginal.

De flesta vågar anger 100g/ felmarginal. vilket är helt fine. Tyvärr har våran gamla trotjänare gått ur tiden. Säkert något billigt från till exempel dollarstore en gång i tiden. Google verkar helt åt hXlvXte med alla AI bäst i test och annat trams.

Hjälp!

Tacksam för alla tips.

Har en Withings Body+ som jag köpte för 3-4 år sedan. Har säkert kommit någon nyare modell. Men den visar samma vikt när jag väntar någon minut eller två och ställer mig igen. Hade 2 vågar innan som hade samma problem som du beskriver. Visade olika hela tiden. Men denna gör iaf inte det och då brukar jag testa då och då att ställa mig några gånger under några min bara för att se att den fortsätter vara ”duktig”

Permalänk
Medlem

Crosstrainer.

Hur länge bör man minst köra för att det ska ge något resultat på vågen?

Säg att svänga förbi gymmet på väg till jobbet må, on, fr?

Om man anser sig ha energi till det, skippa frukost och trycka i sig en shake efteråt?
Eller är det bättre att äta en lätt frukost före?

Permalänk
Medlem

Gått upp i vikt snabbt nu på semestern

Recept:
Slutat röra på mig varje dag (vissa dagar med utflykter har varit bra)
Inte tränat 2-3 gånger i veckan som jag brukar
Ätit mig proppmätt på kvällen ofta middag efter 21
Druckit alkohol ca en - två kvällar i veckan
Druckit mer juice och söta drycker än vad jag brukar göra

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Otori:

Crosstrainer.

Hur länge bör man minst köra för att det ska ge något resultat på vågen?

Säg att svänga förbi gymmet på väg till jobbet må, on, fr?

Om man anser sig ha energi till det, skippa frukost och trycka i sig en shake efteråt?
Eller är det bättre att äta en lätt frukost före?

Morgonpromenader på tom mage sägs föresptåkas då nivåerna är låga, så gör så. I övrigt är fokusen på bra mat viktigare än träningen.