Hjälp med uppgradering av Grafik kort!

Permalänk

Hjälp med uppgradering av Grafik kort!

Tjena Tjena!

Jag byggde ihop en kraftig spel dator i januari 2011 för ca 18'000 kr och skulle nu vilja uppgradera den lite.
Eller ah, jag är inte så bra på datorer så det var mina kompisar som byggde ihop den åt mig.
Nu är det så att jag skulle vilja uppdatera den lite för att få den lite vassare! Jag har maxxat alla spel jag testat på högsta grafik/upplösning laggfritt.
Mina grafikkort har jag låst upp (STÅR VILKA GRAFIKKORT JAG HAR LÄNGRE NER).
BF3 maxxar jag om jag klockar upp grafikkorten och vill helst slippa att klocka korten... Jag är så kräsen när jag spelar och vill ha allt 100% laggfritt, annars är det inte lika kul att spela på något sätt tycker jag och jag vill även ha det inställt på högsta upplösning. :/

Här har ni fakta om min dator:

Jag Kör KrissfireX.
* 2 ST Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5
(HAR LÅST UPP BÅDA KORTEN TILL 6970)

* 1 ST WD Caviar® Blue(tm) 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM
* ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 6x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Fläkt
* 1 ST Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 6GB, Kit w/3x 2GB XMS3 DHX, CL8-9-8-24, for Core i7, w/Fan& Connector, 1.65v
* 1 ST Corsair SSD Force Series 2,5" 40GB SATA2, 280MB/270MB/s read/write
* 1 ST ASUS Rampage III Formula, Socket-1366 ATX, X58, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, SupremeFX X-FI 2, ROG Connect, SATA6Gb/s, USB3.0
* 1 ST Intel Core(tm) i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan
* 1 ST Corsair HX 850w.

Jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig att hitta/länka något bra grafikkort som är bättre än mina två kort tillsammans?
Eller om jag kanske behöver ny processor eller något annat? Det kanske inte hänger på mina grafikkort? Jag är inte så pro på datorer som
ni kanske märker..

Ge mig flera tipps på allt ni kan komma på för att göra min dator bättre för max 5000kr. Jag kanske behöver ny/nya grafikkort och processor eller
så kanske det räcker med antingen ett grafikkort eller ny processor?
Och vilket är bäst? --> Att köra med ett as bra kort eller två som är lite sämre?
haha aja hoppas ni förstår va jag menar

Tänkte även köpa en större SSD disk på 120 Gb! Så kom gärna med förslag på den snabbaste/bästa SSD'n på 120 Gb för under 1500 kr.

Ha det gött!

Permalänk

http://www.anandtech.com/bench/Product/298?vs=308 bara ett exempel, du kan klicka i vilken kombination du vill och jämföra.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Avstängd

7970 överklockat till 1300mhz vattenkylt.
Inget annat räcker till.
Motsvarar det du har men lär funka lite bättre med singelkort.
Annars 2x7950 i crossfire men nuläget är crossfire en hit eller miss med 7900 serien dvs tveksamt att rekommendera.

I övrigt, vänta på ivy bridge i april och byt ut prolle + moderkort.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

om du ska köpa ett grafikkort så köp ett 7970 men du får sämre resultat än dina 6950.

Permalänk

Okej tack! Väntar tills april och ser hur det ser ut

Permalänk