Sony, Nokia, HTC och Huawei släpper nytt på MWC 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Finns det någon mer telefon än Galaxy SII som har bra batteritid?

Galaxy SII bleknar i jämförelse med Motorola RAZR hehe

Permalänk
Medlem

Kul att ni skriver om mobiler ibland Ni borde göra det oftare.

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Vad pratar du om? Finns ganska många telefoner nu som har samma eller högre PPI än iPhone 4S skärm.

Okay, då har jag helt enkelt dålig koll på det. Annars verkar IPhone användarna ganska snabba på att peka ut att det finns väldigt få telefoner som kommer upp i samma eller högre PPI som IPhone 4s men jag antar att de inte har så bra koll på konkurrenterna då.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Nardds:

Galaxy SII bleknar i jämförelse med Motorola RAZR hehe

Razr? Har det kommit en ny eller varför tar du upp en stenålderstelefon som enbart tillförde design? Jag har själv haft en sån och bra var den då inte ;).

Permalänk
Medlem

Japp, nokian är min.

Permalänk
Medlem

Trevliga mobiler, utom nokia då, där kan man ju fundera om dom har alla hästar hemma egentligen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zotamedu:

Det ser mycket bättre ut att skriva 41 mpix på lådan än 5 mpix. På samma sätt som att det är snyggare att skriva 1000 gb hårddisk i datorn eller 2 GB DDR2 på budgetgrafikkortet. I övrigt är det totalt meningslöst. Vill man extrapolera bilder är det smidigare att göra det i Photoshop i efterhand så slipper man fylla telefonen med bilder i onödan. Ska man få ut 41 mpix på riktigt krävs det åtminstonde en småbildssensor som är 36x24 mm stor. Dessutom behöver du optik som kostar mer än hela telefonen för att klara av den upplösningen.

Jag är väldigt nyfiken på att se riktiga prestandatester på den där Huawei. Deras egna siffror är helt galna och de påstår att den är väldigt mycket bättre än Tegra 3. Allt detta med en batteritid som verkar vara bland de bättre på marknaden. Det låter för bra för att vara sant. Deras siffror bara kan inte stämma.

På vilket sätt är sensorn inte 41MP som utlovat? http://europe.nokia.com/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/80...

Eftersom du tydligen vet mer om produkten än Nokia själva kan väl förklara vad som är felaktigt i det länkade dokumentet. Tack.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Blir en One S för min del. Gillar inte 4.7"-skärmar och Tegra 3 vs Snapdragon S4 känns lite som Bulldozer vs. Sandy Bridge - S4 har betydligt högre IPC.

Jag är med lite inne på One S. Unibody alu skal 7.9mm tunn, kameran ska vara något extra, Snapdragon S4, Synd att inte skärmen var 720p bara...

Annars blir det nog ändå denna LGs tegra 3 baserade . Om den får bra i tester sen vill säga.
Eftersom den inte är med i artikeln så lägger jag upp några bilder på den här.

Permalänk
Skrivet av CENSTRM:

För de med Prostataproblem? Kanske blir standardmobilen för de som kör Honda Fitta.

Skillnaden är ju att Fitta inte fick behålla sitt namn, av uppenbara orsaker.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Haha, snacka om att ha noll koll! Har du hört talas om Lumia 800?

Undra vem det är som har noll koll...

Nokias marknadsvärde sedan Apple lanserade iPhone ligger ungefär -500 miljarder SEK.
Det blev tunga och negativa reaktioner när dessa produkter annonserades och aktien sjönk med ca 5% direkt.

Nu har jag inte kollat exakt hur mycket av Lumia 800 som säljs, men om man fortsätter med att lansera snabbt sjunkande
skepp som dessa så kommer det spela mindre roll inom snar framtid.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Man är lite sugen på en ny mobil men.. känns som min 2-3? år gamla desire fungerar fint och då kan man ju inte köpa ny... inte när man funtar på ny tv och dator dessutom.. hmm..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Razr? Har det kommit en ny eller varför tar du upp en stenålderstelefon som enbart tillförde design? Jag har själv haft en sån och bra var den då inte ;).

Hehe, menar självfallet den nya, kevlar betäckta Razrn från sent 2011

Permalänk
Medlem

S3an har inte visat sig än!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Sonys telefoner ser ut som HTC Touch Diamond II?

http://prylzonen.se/wp-content/gallery/htc-touch-diamond2/htc...

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av MultiMan:

På vilket sätt är sensorn inte 41MP som utlovat? http://europe.nokia.com/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/80...

Eftersom du tydligen vet mer om produkten än Nokia själva kan väl förklara vad som är felaktigt i det länkade dokumentet. Tack.

Missade att de var galna nog att stoppa in en 41 pix 1/1,2" sensor i en telefon. Fast med en pixel pitch på 1,4 micron och en lins som är mindre än bländaröppningen på en normal kamera lär den vara så diffraktionsbegränsad att det är löjligt. Min kamera har ungefär 5 gånger högre pixel pitch och redan där är det inte helt trivialt att få objektiv som klarar upplösningen. De lär ha stora problem med skärpa och brus med den där skapelsen. Fast det ser ju snyggt ut i reklamen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Trevliga mobiler, utom nokia då, där kan man ju fundera om dom har alla hästar hemma egentligen

Va? Vad pratar du om det är en low segment telefon riktad mot Kina, Indien med fler. Marknaden där är ENORM att släppa telefoner för 5-6 tusen kronor är en bråkdel av marknaden i jämförelse. De har redan Lumia 800 & 900 som highend och fler telefoner är säkerligen på ingång till Apollo.

Hade självklart inte sagt nej till en telefon jag skulle kunna switcha min Lumia för men att komma in i nya marknader så som Kina och Indien är enormt mycket viktigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det ser mycket bättre ut att skriva 41 mpix på lådan än 5 mpix. På samma sätt som att det är snyggare att skriva 1000 gb hårddisk i datorn eller 2 GB DDR2 på budgetgrafikkortet. I övrigt är det totalt meningslöst. Vill man extrapolera bilder är det smidigare att göra det i Photoshop i efterhand så slipper man fylla telefonen med bilder i onödan. Ska man få ut 41 mpix på riktigt krävs det åtminstonde en småbildssensor som är 36x24 mm stor. Dessutom behöver du optik som kostar mer än hela telefonen för att klara av den upplösningen.

Jag är väldigt nyfiken på att se riktiga prestandatester på den där Huawei. Deras egna siffror är helt galna och de påstår att den är väldigt mycket bättre än Tegra 3. Allt detta med en batteritid som verkar vara bland de bättre på marknaden. Det låter för bra för att vara sant. Deras siffror bara kan inte stämma.

Jag är riktigt sugen på 808'an.. Den hårdvaran är mer än ok till Belle ! (Har en N8 nu)
Och det är 41 riktiga mpix, sensorn är 1/1.2".. inte riktigt storleken du skriver men massivt ändå !
Tycker själv det ska bli intressant att se mer om den

Visa signatur
Permalänk

Jag gillar inte att så många mobiler fortfarande har kvar mekaniska knappar på framsidan, det känns lite 2001 över det hela. (2002 kom SE P800)

Annars många fina nallar, Panasonic Eluga Power tilltalande mig, stilren och vattentät och förhoppningsvist inte en helt värdelös kamera. (8Mpix, som inte säger så mycket)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Missade att de var galna nog att stoppa in en 41 pix 1/1,2" sensor i en telefon. Fast med en pixel pitch på 1,4 micron och en lins som är mindre än bländaröppningen på en normal kamera lär den vara så diffraktionsbegränsad att det är löjligt. Min kamera har ungefär 5 gånger högre pixel pitch och redan där är det inte helt trivialt att få objektiv som klarar upplösningen. De lär ha stora problem med skärpa och brus med den där skapelsen. Fast det ser ju snyggt ut i reklamen.

Fast skärpan och frånvaron av brus är ju det som de framhäver som fördelar med tekniken. Jag börjar misstänka att du inte riktigt vet vad du pratar om.

Kolla den här:http://www.viddler.com/v/e9abdbb4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det ser mycket bättre ut att skriva 41 mpix på lådan än 5 mpix. På samma sätt som att det är snyggare att skriva 1000 gb hårddisk i datorn eller 2 GB DDR2 på budgetgrafikkortet. I övrigt är det totalt meningslöst. Vill man extrapolera bilder är det smidigare att göra det i Photoshop i efterhand så slipper man fylla telefonen med bilder i onödan. Ska man få ut 41 mpix på riktigt krävs det åtminstonde en småbildssensor som är 36x24 mm stor. Dessutom behöver du optik som kostar mer än hela telefonen för att klara av den upplösningen.

Man kan låta mobilen ändra till 5mp eller så kan man göra det själv. 38mp bild http://press.nokia.com/wp-content/uploads/mediaplugin/photo/c...
Ganska bra bild med tanke på att de är en fjuttig liten mobil

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Missade att de var galna nog att stoppa in en 41 pix 1/1,2" sensor i en telefon. Fast med en pixel pitch på 1,4 micron och en lins som är mindre än bländaröppningen på en normal kamera lär den vara så diffraktionsbegränsad att det är löjligt. Min kamera har ungefär 5 gånger högre pixel pitch och redan där är det inte helt trivialt att få objektiv som klarar upplösningen. De lär ha stora problem med skärpa och brus med den där skapelsen. Fast det ser ju snyggt ut i reklamen.

http://press.nokia.com/wp-content/uploads/mediaplugin/photo/c...

Jag skulle inte klaga om jag fick sånna bilder med min mobil

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Fler exempelbilder tagna med Nokia 808 Pureview.
http://blixblog.com/?p=3139

Mycket bra bilder från en mobiltelefon. Men Symbian? Nej tack, det vill jag inte ha igen faktiskt.

Permalänk
Medlem

Säg vad man vill om Nokia nu för tiden, men en sak ni måste erkänna är väl ändå att det är dom ni pratar om nu

Antalet pixlar spelar ingen roll, det intressanta med kameran är den enorma sensorn (större än många premium point and shooters, t.o.m. nästan lika stor som Nikon nya 1-series mini-DSLRs på 1") och det nytänkande sättet de använder pixlarna på. Det funkar som så att istället för 1 pixel fångar upp en viss del ljus så är det 7 mindre pixlar som gör det, sen använder de en algoritm för att ta fram det bästa resultatet av de pixlarna, som de sen trycker i hop till en pixel på själva bilden.
Resultaten blir alltså bara 5-8mp, fast de bästa 5-8 megapixlarna utav de 41mp kan man kanske säga lite grovt.

Äger själv en N8a och tycker Belle är helt ok, inte lika vackert som andra OS kanske men det sköter sitt jobb snabbt och smidigt, avsaknaden av apps kan vara lite trist men ärligt talat så är 99% av alla apps ändå skit. Några 7 dagar kommer jag dock inte upp i med min N8a, men 2,5 dagar kanske med lite tur... men då bränner jag rätt mycket och sparar inte in på gps/wlan/3g etc heller.

Verkar bli en sjukt bra kamera, med inbyggd telefon... personligen tycker jag inte designen och priset gör det värt att uppgradera men jag ser fram emot att se hur den här tekniken kommer utvecklas och implementeras i framtida lurar, även om jag verkligen hoppas att det inte blir WP7.5 då.

Hur pass bra den nya tekniken faktiskt fungerar återstår att se, men Nokia var ändå de enda som faktiskt presenterade lite nytänkande, inte bara fler onödiga kärnor och några mobiler som är nån halv millimeter tunnare. De lyckades med nått som de andra tillverkarna misslyckades med, att få mig nyfiken och intresserad på dess kommande mobiler, alltid nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Galaxy SII Har väl inte speciellt bra batteritid?

Har en Nokia N8 och den slår de flesta mobiler med nya Symbian Belle. Batteritiden räcker i runt 7 dgaar trots att jag använder den rätt så mycket.

Men om du syftar mer på någon Androidtelefon så vet jag faktiskt inte.

Kollar man specarna så ligger de bäst till, än så länge, av de jag har sett.

Tål inte Symbian OS. Köpte en SE Satio för den hade bra kamera, och lite fler
funktioner. Tyvärr hade den Symbian OS och dålig batteritid.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Galaxy SII bleknar i jämförelse med Motorola RAZR hehe

Ok, får ta o kika på den.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Ok, får ta o kika på den.

Då är det Razr MAXX du ska kolla på (om det är batteritiden du är ute efter, tror det är 3300mHa eller nått i den stilen).
Vet inte om den säljs i Sverige dock.

Permalänk

NovaThor

Är det någon som har mer information om prestandan på ST-Ericssons NovaThor plattform och speciellt den där modellen?

Vore kul om de gav sig in i den leken också, gärna med något effektivt och prisvärt.

Permalänk
Medlem

Hellre Symbian Belle än Windows Phone 7.5

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

huawei satt jag med för några månder sen, och den funkade sisodär (hade problem med täckning) med det har dom nog fixat nu:)
Den nya ser ju riktigt fin ut från huawei, men priserna gör att jag sitter kvar på min blade:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Kollar man specarna så ligger de bäst till, än så länge, av de jag har sett.

Tål inte Symbian OS. Köpte en SE Satio för den hade bra kamera, och lite fler
funktioner. Tyvärr hade den Symbian OS och dålig batteritid.

Satio hade gamla S60 5th Edition, Symbian Belle är enormt mycket bättre, särskilt med Feature Pack 1 som Nokia 808 PureView har. Testa det innan du avfärdar det!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit