dual fan eller vanliga 7970 black edition??

Permalänk
Medlem

dual fan eller vanliga 7970 black edition??

Tänkte köpa ett [XFX Radeon HD7970 3072MB Black Edition Dual Fan] men det är slut.

Däremot har de [XFX Radeon HD7970 3072MB Black Edition] med "orginal" kylning.

Hur stor skillnad är det egentligen? temp och ljud tänker jag på... Kan jag lika bra köpa det "vanliga" eller är dual fan att föredra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killeak:

Tänkte köpa ett [XFX Radeon HD7970 3072MB Black Edition Dual Fan] men det är slut.

Däremot har de [XFX Radeon HD7970 3072MB Black Edition] med "orginal" kylning.

Hur stor skillnad är det egentligen? temp och ljud tänker jag på... Kan jag lika bra köpa det "vanliga" eller är dual fan att föredra?

ta den med DD och klocka själv så spar du ett par hundralappar oxå:)

EDIT: Nu fanns ju tyvärr inte den vanliga med DD heller så.. Jag skulle säga vänta på nya lager:) Det tror jag inte ska dröja allt för länge.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Som ovan sa skulle jag personligen köpa ett 7970 skulle jag köpa det med dual fan för bättre kylning helt klart det självklara valet även om de kostar lite mer

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Ok, kanske ska köpa Gigabyte Radeon HD7970 3072MB OC istället då... Har ju 3 fläktar!

Permalänk
Medlem

Ska du ha bättre kylning kan du ju lika gärna köra med vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ska du ha bättre kylning kan du ju lika gärna köra med vatten

jo men jag vill inte att det ska kosta mer än vad det redan gör.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade lätt tagit GB kortet, både tystare och svalare än XFX.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)