Steamkonto förlorat? Vägrar ta lösenord, HJÄLP!!!

Permalänk
Medlem

Steamkonto förlorat? Vägrar ta lösenord, HJÄLP!!!

Stötte på patrull idag när jag skulle starta steam. Tryckte på starta steam sen kom inloggningsrutan upp utan att lösenordet var ifyllt. Fyllde i lösenordet men fick bara felmeddelande att det var fel lösenord eller så finns inte kontot, jaha ja nog kan jag ju ha glömt lösenordet å skriver fel. Testade byta lösenord å jag får då en kod till min mail allt frid å fröjd tills jag ska byta lösenord. Spelar ingen roll vilket lösenord jag än skriver så vägrar den ta det, bara denna rutan som kommer upp.

Jag har både testat kopiera koden å klistra in(som det står att man kan göra i mailet) samt skriva in den men det hjälper föga.
Någon som stött på detta tidigare å löst det eller kanske vet ändå hur man kan lösa det?

Har en hel hög med spel på det kontot så jag vill verkligen inte förlora det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ta och kolla med steam supporten, dom lär hjälpa dig med problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Ta och kolla med steam supporten, dom lär hjälpa dig med problemet.

Dagens troll? haha nejdå inget offensivt men har aldrig varit med om att steam supporten hjälpt mig på något sätt

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Dagens troll? haha nejdå inget offensivt men har aldrig varit med om att steam supporten hjälpt mig på något sätt

Det är du det.

Steam supporten har hjälpt mig stundtals med problem. Att försöka skadar ingen.

Bättre att försöka än att inte ha något konto alls.

Permalänk
Medlem

Snacka med supporten, skicka in kortnumret du köpte spelet med, eller bild på cdkey, etc så brukar det lösa sig riktigt fort.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Har skickat in en ticket till steam men tänkte att kanske någon här kunde hjälpa mig. En del supporter är verkligen inget att hurra för dock har jag ingen erfarenhet av hur bra kompetens det finns på steams support

Får väl hoppas jag får ett svar från steam men är det någon här som vet så svara gärna.

Det sista jag gjorde igår(söndag) var att spela MW3 å även skicka in några rapporter på vad jag tror var fuskare.

Skrivet av rinosaur:

Snacka med supporten, skicka in kortnumret du köpte spelet med, eller bild på cdkey, etc så brukar det lösa sig riktigt fort.

Nu gäller det ju hela steamkontot med en himla massa spel som alla är köpta med olika e-kort så det kan bli knixigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Har skickat in en ticket till steam men tänkte att kanske någon här kunde hjälpa mig. En del supporter är verkligen inget att hurra för dock har jag ingen erfarenhet av hur bra kompetens det finns på steams support

Får väl hoppas jag får ett svar från steam men är det någon här som vet så svara gärna.

Det sista jag gjorde igår(söndag) var att spela MW3 å även skicka in några rapporter på vad jag tror var fuskare.

Nu gäller det ju hela steamkontot med en himla massa spel som alla är köpta med olika e-kort så det kan bli knixigt

Inget kvitto kvar på e-mailen som du har steam på?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Inget kvitto kvar på e-mailen som du har steam på?

Jodå dock var det inte fel på lösenordet, steam mailade idag och återställde mitt lösenord och säkerhetsfråga men det fungerade ändå inte. Kunde inte heller avinstallera steam helt fick bara felmeddelanden. Så jag tog bort allt med steam jag kunde hitta manuellt å installerade sen om allt, lite drygt då man har en hel del spel man spelar men nu fungerar det i alla fall. Måste ha fått nåt skit i steam vet dock inte vad?

Skönt att det löste sig i alla fall men var ju lite konstigt att jag var tvungen att radera manuellt en hel del, kanske inte fick bort allt heller men det som jävlades hoppas jag är borta nu då det funkar igen.

Visa signatur