Lägsta upplösning som stödjer Windows 8 blir 1366x768

Permalänk
Avstängd

Lägsta upplösning som stödjer Windows 8 blir 1366x768

Vill du uppgradera till Windows 8 på din surfplatta. Se då till att den har lägsta upplösning 1366x768.

For Best Win8 Tablet Results, Think 1366×768 Resolution
http://itknowledgeexchange.techtarget.com/vista-enterprise-de...

"We chose this [1366x768] resolution as it can fit the width of a snapped app, which is 320px (also the width designed for many phone layouts), next to a main app at 1024×768 app (a common size designed for use on the web)."
http://www.notebookcheck.net/Windows-8-might-require-a-minimu...

Som tidigare så är marknaden duktiga på att mjölka teknikhungriga konsumenter. 1280x800 tycks bli odugligt när 1366x768 blir standard för surfplattor.

Permalänk

Det står ju att det är upplösningen som krävs om man vill använda Snap, inte nödvändigt vis för Win8.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Kan detta stämma? Då gör Microsoft en..... Ja en Microsoft igen för att dra in mer pengar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Kan detta stämma? Då gör Microsoft en..... Ja en Microsoft igen för att dra in mer pengar.

läs min post ovan. eller ännu bättre, granska lite källor själv. Vilket man tyvärr tycks behöva göra för vartenda mening man läser på internet numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

läs min post ovan. eller ännu bättre, granska lite källor själv. Vilket man tyvärr tycks behöva göra för vartenda mening man läser på internet numera.

Skickades från m.sweclockers.com

...............

Om du hade läst ordentligt kan man omöjligtvis få en optimal upplevelse utan en 1366*768 skärm.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

...............

Om du hade läst ordentligt kan man omöjligtvis få en optimal upplevelse utan en 1366*768 skärm.

Ungefär som att man inte kan få en optimal upplevelse i android utan nfc. Vilket knappt några telefoner har stöd för. Vilka hemska snikna maktfascister google är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Ungefär som att man inte kan få en optimal upplevelse i android utan nfc. Vilket knappt några telefoner har stöd för. Vilka hemska snikna maktfascister google är.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha jaså? Sen har inte vi i Sverige något direkt stöd för NFC så det argumentet känns lite krystat. Google är betydligt mer stödjande mot öppen källkod och att det ska vara mera öppet. Och även om det har sina nackdelar också som fragmentering tex föredrar jag det framför låsta metoder från företag som Microsoft eller Apple tex. Men alla har rätten att tycka olika.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Haha jaså? Sen har inte vi i Sverige något direkt stöd för NFC så det argumentet känns lite krystat. Google är betydligt mer stödjande mot öppen källkod och att det ska vara mera öppet. Och även om det har sina nackdelar också som fragmentering tex föredrar jag det framför låsta metoder från företag som Microsoft eller Apple tex. Men alla har rätten att tycka olika.

Du ser, det räcker inte ens med den senaste hårdvaran, man får inte ens bo is verige om man vill få en full androidupplevelse. Förjävligt att det ändå finns...

Men du ser seriöst inte nåt bra själ till att begränsa upplösningen?

Om man skulle tillåta Snap på 1024pix, så skulle kravet ställa på app-utvecklarna att apparna kunde köras på en väldigt liten upplösning. Är det en rimlig kostnad, för att folk nödvändigtvis ska få använd alla funktioner på underutvecklad gammal hårdvara?

Och folk som köpt 1024-tablets har ju inte direkt gjort det för att kunna köra flera appar i bredd, så jag tvivlar på att någon skulle känna sig väldigt besviken på det.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Du ser, det räcker inte ens med den senaste hårdvaran, man får inte ens bo is verige om man vill få en full androidupplevelse. Förjävligt att det ändå finns...

Men du ser seriöst inte nåt bra själ till att begränsa upplösningen?

Om man skulle tillåta Snap på 1024pix, så skulle kravet ställa på app-utvecklarna att apparna kunde köras på en väldigt liten upplösning. Är det en rimlig kostnad, för att folk nödvändigtvis ska få använd alla funktioner på underutvecklad gammal hårdvara?

Och folk som köpt 1024-tablets har ju inte direkt gjort det för att kunna köra flera appar i bredd, så jag tvivlar på att någon skulle känna sig väldigt besviken på det.

Ok.....

Jo där finns kanske bra själ till det men alla som köpt surfplattor med upplösning på 1280*800 tex Asus Transformer och Transformer Prime samt många andra premium surfplattor idag? För mig känns det som ett ganska högt krav på Windows 8 med tanke på att marknaden idag inte har kommit upp i 1366*768 ännu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Ok.....

Jo där finns kanske bra själ till det men alla som köpt surfplattor med upplösning på 1280*800 tex Asus Transformer och Transformer Prime samt många andra premium surfplattor idag? För mig känns det som ett ganska högt krav på Windows 8 med tanke på att marknaden idag inte har kommit upp i 1366*768 ännu.

Men det är fortfarande inte ett krav.

Folk som har köpt Transformer jar gjort det för att köra en app i taget under android. Då kan dom säkert klara sig med en app i taget under win8.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Ni tror alltså på riktigt att Microsoft kommer att sälja Windows 8 för tablets löst så att man kan installera det på vilken enhet som helst? FYI så fungerar det inte så vilket innebär att detta inte blir något problem eftersom att alla Windows tablets kommer att levereras med rätt upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Men det är fortfarande inte ett krav.

Folk som har köpt Transformer jar gjort det för att köra en app i taget under android. Då kan dom säkert klara sig med en app i taget under win8.

Jag köpte den ihopp om att den funktionen skulle komma. men shi fick jag.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."