Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Då tar jag tillbaka det jag sa om att det var en idiotisk idé, tack för upplysningen. Jag trodde i ärlighetens namn inte att saker såldes utanför spelet i den omfattningen du beskrev.
Så egentligen har folk alltid kunnat köpa till sig bättre gear innan med, fast ''svart''?

Backar som sagt i mitt uttalande, skulle ha läst på mer. Ber om ursäkt för detta

Inget att be om ursäkt över. Och hur det faktiskt kommer att bli vet vi inte förrän spelethar släppts och etablerats. Det finns ju en risk att bottarna lägger upp massa saker på RMAH och att blizzard därför tjänar pengar på andras bottar indirekt. Men det är kanske att vara alltför cynisk.

Men jo, testa googla på "buy diablo 2 items" 10 miljoner träffar. Ett av de största problemen med just sånt i d2 är hur sjukt mycket saker som "dupats" alltså duplicerats genom glitchar och buggar. Svårhittade runor t.ex. är JÄVLIGT svåra att hitta. Vi snackar många(hundratals för de riktigt ovanliga) långa timmar för att hitta en enda "HR", high rune. Tror de har blivit mindre sällsynta senare patchar men faktum kvarstår att mycket "dupes" finns i omlopp. Hade det inte funnits dupes så hade inte var och varannan person haft någon karaktär fullt utrustad med prylar som hade tagit hundratals och ibland tusentals timmar att hitta.

"Last Wish" t.ex.
http://diablo.wikia.com/wiki/Last_Wish
3xJah, Mal, Sur, Ber. Mal är ovanlig men inte helt konstigt att hitta. De andra är(eller har varit, osäker på senaste patcharna) extremt ovanliga. Och att hitta 5 så ovanliga runor är nästintill omöjligt. Trots det har var och varannan spelare en sådan.

Det blir inflation när sakerna dupas och eftersom d2 handlar till stor del om just byteshandel mellan folk så märks det.

Detjag hoppas på är att Blizzard framförallt kommer se till att ha stenhård koll på vaenda liten sak som droppas så att det inte blir något dupande. Detta i kombination med att de allra bästa vapnen komemr att vara "rares"med helt framslumpade stats där de riktigt bra kommer vara sjukt ovanliga kan leda till att man kan tjäna bra med pengar om man har turen att hitta ett sådant. Om man nu vill säljadet och använda sig av RMAH.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Tycker det är idiotiskt med RMAH.

Varför: Ja, EGENTLIGEN, hur svårt är det för Blizzard att pixla in super mega epic vapen och sälja det för låt säga 250USD
Alltid någon som går på det. Jag säger inte att dom gör det, men säg varför dom inte skulle göra det.

Det kommer bli liksom Forsaken World och Dungeons and Dragons Online att det kommer bli klyftor mellan spelarna. När det finns gear och uppgraderingar man kan köpa för riktiga pengar.
De som har pengar kan köpa sig till det bästa gearet.

Vad fan dillar du om? I DDO kan man inte köpa gear som har betydelse för pengar.

Permalänk
Skrivet av Nedfryst:

Hur då? Blizzard gör det ju bara lättare för dom att verka inom spelet, dom lägger bara upp items direkt i spelet för försäljning.
Och det är inte bara bottar dom kör, sitter folk i stora salar & spelar större delen av dygnet för extremt liten betalning, slaveri.
Jag är kluven angående rmah, men att det ska ta bort gold/item farmers från kina tror jag inte ett dugg på, det gör det bara att dom gör det utan att bryta mot spelets regler.

Skickades från m.sweclockers.com

De slår tillbaka dem indirekt. Blizzard gör det svårare för dem att verka inne i spelet på grund av en hel del aspekter som tas upp här bland annat. Svårare att få tag på bra items etc. De lägger inte ut RMAH endast för att tjäna mer pengar på sina användare men det kommer alltid finnas gold-farmers. En helt klart en mindre skara för D3 dock.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Vecwo:

Ni som vägrar det så kallade "pay to win", ska ni grinda i fem år för att hitta er uberyxa själv och under tiden behålla era stavar som ni hittar med er Barbarian. Förstår inte riktigt synsättet "nae jag ska hitta mina grejor själv".

Hack and Slash går ju ut på att loota gear, att köpa det direkt känns som en genväg

Är det verkligen så svårt att förstå? Jag ska iaf inte köpa något i början, kanske man köper sig ett fett svärd eller nått som tar alldeles för lång tid att grinda på max lvl

Tycker de blir en lagom balans på det sättet, i slutändan för man göra som man själv vill! Är det inte skönt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hack and Slash går ju ut på att loota gear, att köpa det direkt känns som en genväg

Är det verkligen så svårt att förstå? Jag ska iaf inte köpa något i början, kanske man köper sig ett fett svärd eller nått som tar alldeles för lång tid att grinda på max lvl

Tycker de blir en lagom balans på det sättet, i slutändan för man göra som man själv vill! Är det inte skönt

Absolut, sälja nåt kanske jag gör (kanske), men absolut inte köpa nåt, det skulle förstöra hela spelet (för mig i alla fall) då den enda anledningen att spela det igen efter man kört igenom det är ju för att hitta bra grejer, precis som i D2.

Körde i 2 år i sträck (single player så klart) och hittade aldrig nån av de högsta runorna eller allra bästa sakerna, men fan vad kul det var!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

För att få ut pengarna via paypal verkar det nu som battle.net mobile alerts krävs. Mitt nummer accepteras visst inte, någon som får det att funka? har telia student abonemang.

läs själva längst ner på sidan: http://us.battle.net...on-house/how-to

Citat:

You will be required to sign up for the Mobile Alerts service in order to use PayPal to buy or sell items in Diablo III’s real-money auction house.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K @ Stock | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC SLI | Corsair TX 850W V2 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Intel SSD 320 120GB OEM | 2TB Seagate Barracuda Green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurf:

läs själva längst ner på sidan:

Kanske inte så bra att länka till amerikanska battle.net?

Permalänk
Medlem

Oavsett om det är ett AH med riktiga eller in-game-pengar så kommer det förstöra originalkänslan med Diablo. Därav kommer jag undvika båda då jag vill ha en riktig spelupplevelse med originalkänslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Kanske inte så bra att länka till amerikanska battle.net?

jo ok då

http://eu.battle.net/support/en/article/diablo-iii-auction-ho...

Citat:

Players who wish to use PayPal to charge up their Battle.net Balance or to “cash out” funds earned in the real-money auction house will be required to sign up for our Mobile Services & Alerts SMS authentication service in Battle.net. When you sign up for the Mobile Alerts service, you will receive a text message on your mobile phone containing a code that you must enter on Battle.net to verify your identity. Once verification is complete, you can then move forward with your transaction. After this initial verification, you will be prompted to enter a new SMS code from time to time when accessing a feature that uses PayPal. Note that standard SMS messaging rates apply -- check with your cell phone carrier for details.

Men det ska visst fungera för de flesta svenskar, verkar vara något strul med mitt nummer dock som inte supporten lyckats lösa ännu.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K @ Stock | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC SLI | Corsair TX 850W V2 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Intel SSD 320 120GB OEM | 2TB Seagate Barracuda Green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurf:

jo ok då

http://eu.battle.net/support/en/article/diablo-iii-auction-ho...

Men det ska visst fungera för de flesta svenskar, verkar vara något strul med mitt nummer dock som inte supporten lyckats lösa ännu.

2 saker du ska tänka på för mobile alerts (hade själv lite problem innan jag fick det att funka)

1: som det står, skriv inte in landsnummer, utan skriv som vanligt typ 076XXXXXXX
2: gå in i dina konto inställningar och kontrollera att det är samma telefonnummer du skriver in för mobile alert som det står i din profil på battlenet

Permalänk
Skrivet av Hellowiener:

Vad fan dillar du om? I DDO kan man inte köpa gear som har betydelse för pengar.

Jodu, det finns en "Cash shop" i DDO, man kan köpa utrustning, dock inte dom bästa i spelet.
Men du får en rejäl knuff när du börjar spelet om du lägger ut en liten slant.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av flashen:

Hack and Slash går ju ut på att loota gear, att köpa det direkt känns som en genväg

Är det verkligen så svårt att förstå? Jag ska iaf inte köpa något i början, kanske man köper sig ett fett svärd eller nått som tar alldeles för lång tid att grinda på max lvl

Tycker de blir en lagom balans på det sättet, i slutändan för man göra som man själv vill! Är det inte skönt

Klokt sagt, jag kommer dock inte att köpa något, jag kommer att farma och sälja som ett tok.
Så vem vet, du kanske köper saker av mig någon dag.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Absolut, sälja nåt kanske jag gör (kanske), men absolut inte köpa nåt, det skulle förstöra hela spelet (för mig i alla fall) då den enda anledningen att spela det igen efter man kört igenom det är ju för att hitta bra grejer, precis som i D2.

Körde i 2 år i sträck (single player så klart) och hittade aldrig nån av de högsta runorna eller allra bästa sakerna, men fan vad kul det var!

Så sant som sagt, men måste ha tokigt hög MDR, för att få saker som dom bästa runorna och utrustningen i D2.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.