Problem med 7950 eller Nätaggregatet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Problem med 7950 eller Nätaggregatet?

Hej!

Cx600w, xfx7950,ASUS P8Z68-V PRO, 8gb ram och 750 HDD, SSD 120gb.

Jag och min polare byggde ihop en dator för ca 2 veckor sedan, den fungerade utmärkt.
Efter att jag hade haft den nya datorn i ca en vecka så hände det något märkligt, jag lämnade datorn på i ca 2 timmar och gick i väg men när jag kom tillbaka så var datorn helt död?

Den fungerade inte att starta, jag kollade alla kontakter så allt satt i..

Det skumma är att allt fungerar när jag drar ut 6 pins kontakterna.. (Det har likson fungerat i en vecka innan utan problem?)

Den startar inte även fast jag har dragit ut alla kontakter och har bara grafikkortet, Nätaggregatet, moderkortet och prossesorn.

Någon som vet vad detta kan bro på?

Tack! // Emil

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av LemiL:

Hej!

Cx600w, xfx7950,ASUS P8Z68-V PRO, 8gb ram och 750 HDD, SSD 120gb.

Jag och min polare byggde ihop en dator för ca 2 veckor sedan, den fungerade utmärkt.
Efter att jag hade haft den nya datorn i ca en vecka så hände det något märkligt, jag lämnade datorn på i ca 2 timmar och gick i väg men när jag kom tillbaka så var datorn helt död?

Den fungerade inte att starta, jag kollade alla kontakter så allt satt i..

Det skumma är att allt fungerar när jag drar ut 6 pins kontakterna.. (Det har likson fungerat i en vecka innan utan problem?)

Den startar inte även fast jag har dragit ut alla kontakter och har bara grafikkortet, Nätaggregatet, moderkortet och prossesorn.

Någon som vet vad detta kan bro på?

Tack! // Emil

händer ungefär samma gör mig, går inte att starta men om jag drar ut och in strömkablen så fungerar det igen ...
mvh liam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollollollhättan
Registrerad
Dec 2010

CX600W är väll banlyst för länge sedan? Budget nätagg för top notch grafikkort är ingen bra combo.

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Jag har märkt att dom inte tar varandra hand i hand men ska det inte fungera endå tycker man?