HD6870 fungerar inte som det ska

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

HD6870 fungerar inte som det ska

Hallå Sweclockers.

Jo jag bestämde mig för att uppdatera mitt grafikkort från ett nvidia GT430 till Sapphire HD6870 på grund av dåliga fps i BF3. Visst blev resultatet oerhört mycket bättre än innan med då uppstår ett problem med WoW. Helt plötsligt har jag sämre prestanda än tidigare med mitt nya grafikkort. Det blir fps dropps när jag vänder på kameran i spelet som exempel. Det är som spelet inte minns va som är på andra sidan och måste ladda upp det igen. Det gör ingen direkt skillnad på att dra ner grafik heller utan samma problem kvarstår. Det är detta jag tycker är konstigt, jag får bättre fps i BF3 men sämre i WoW. Det vore en logiskt slutsats att WoW borde prestera även bättre än innan.

Kan även tillägga att prestandan i SWTOR är också katastrofabel. Men där vet jag ej hur mitt förra kort skulle prestera. Eller om problemet ligger på Biowares sida, eftersom jag vet fler som har problem med det spelet.

Ska jag ominstallera drivrutinerna till grafikkortet eller ska jag skicka tillbaka kortet till dustinhome? Eller vad annars ska jag göra?

Mvh Beltes

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Ska jag ominstallera drivrutinerna till grafikkortet?
Ja, det ska du. Kör driver cleaner först också.

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Guru3D - Driver Sweeper, jag antar det är rätt program till uppgiften?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Jan 2012

Jag såg denna artikeln idag, vet inte om det kan vara relaterat till ditt WOW problem, men det skadar ju inte.

http://www.blizzplanet.com/blog/comments/delete-the-64-bit-client-before-world-of-warcraft-patch-4-3-3

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
Corsair Carbide Air 540 | Core i7 2600K | Asus P8Z68-V LX | 16GB Vengeance 1866 MHz | Fractal Deisgn Newton R2 1000W | Asus Xonar Essence ST | Radeon 7970 ghz | Mionix Naos 8200 | Ducky Shine 4 | Sennheiser 595 | Blue Yeti | Logitech c910+c920+c922 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Sökte igenom datorn och ser att det finns drivrutiner kvar till mitt gamla nvidia kort. Så jag tar bort alla drivrutiner med hjälp av programmet båda nvidia och AMD för att sedan installera om AMD drivrutinerna. Fast det får bli morgondagens arbete.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2011

Kolla att DX11 är aktiverat då uppdatering av AMD:s drivrutiner tenderar att "avmarkera" den rutan i inställningarna och det kan ge de fel du beskriver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Irrationell:

Kolla att DX11 är aktiverat då uppdatering av AMD:s drivrutiner tenderar att "avmarkera" den rutan i inställningarna och det kan ge de fel du beskriver.

Vart kan man se detta mån tro?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Beltes:

Vart kan man se detta mån tro?

Innuti spelen, under "graphics"-taggen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Ha problemet är löst! Spelet va inställt på DX9 såg jag, ändrade till DX11 och problemen var historia!