hauppauge hd pvr gaming slutar spela in (helt jävla sanslöst dåligt behandlat ärende)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

hauppauge hd pvr gaming slutar spela in (helt jävla sanslöst dåligt behandlat ärende)

Införskaffade mig en hauppauge hd pvr gaming idag och har ett stort problem.

Innan någon smart människa kommer och säger att denna tråd är helt felplacerad så vill jag påpeka att jag satt och funderade på vart jag skulle lägga den längre tid än vad skrivandet av detta inlägg antagligen tar. Det kan vara mjukvaran, boxen i sig eller relaterat till min dator. Anledningen till varför jag bestämde mig för att skriva ner detta här är för att folket som hänger här verkar veta mest om datorer och gett mig bäst hjälp förut, litar inte på tv/ljud killarna :>

Hursomhelst, programvaran som följde med var Arc Showbiz, redan här ångrar jag att jag inte beställde en BMI istället. Installerade drivrutinerna som tillhörde boxen också.

Problemet uppstår lite när det känner för det. Men jag har aldrig lyckats spela in något över en timma, det tar antingen 10 minuter eller 45 minuter innan allt bara fryser. Boxen verkar fortfarande spela in (den lyser) och i Arc Showbiz tickar det på som den fortfarande recordar, men bilden är antingen svart eller stannat på någon frame.

Inspelningarna i sig är förövrigt väldigt bra kvalité, dock lite sur att man inte verkar kunna capture uncompressed .avi

Läste runt lite innan jag bestämde mig för skapa denna tråd och de flesta säger att det ska bero på att boxen blir varm, men min är kall och då jag kan starta om den och börja recorda igen i yttligare 15-45 minuter känns detta osannolikt.

Några idéer?

-

Skrev denna tråd i en annan forum del en sen natt för några dagar sedan utan att få svar, så testar här istället.
Jag kan ju säga att jag är sjukt fly förbannad för tillfället, gick för att lämna tillbaka produkten idag och de sitter och kliar sig själva i huvudet och säger att det är ett konstigt problem och ber MIG kontakta hauppuage kundtjänst (menar vafan!?).

Jag kommer hem (givetvist lyckats låsa ut mig så jag får ta en omväg för att hämta upp ett par nycklar vilket spär på hatet för världen jag känner just nu). Nu när jag försökt ringa upp hauppuage support som enligt deras Svenska hemsida ska finnas i Stockholm får jag känslan att jag blir vidarkopplad till någon fabrik i indien via skype eller något, för man hör knappt vad telefonspelaren säger då det bryts så otroligt mycket och när man senare får ta emot någon i telefonen som bara upprepar "hello" på kass engelska brister nerverna i mitt öga.

Så jag skickade iväg ett långt mail istället och får då efter klickat på submit ett referensnummer och en text där det står att de "aiming on answering it within 2 days" och "if you want to contact your local office for technical support in Sweden" med ett helt annat 08-nummer, så jag blir glad och tänker, woohoo nu kanske man får komma till någon ensam stackars jävel som suttit o översatt hemsidan på något övergivet kontor ensam som inte fått ett samtal på dagar men det visade sig givetvis att det nummret inte hade någon abonnent.

Så jag vill helt enkelt veta vad jag har för ansvar här? Kan jag gå tillbaka till affären, slå näven i bordet och säga att det är helt jävla oacceptabelt beteende. Funderar även på att ringa det Engelska kontoret om det inte hade kostat så jävla mycket pengar (är en fattig student) då telefonlinjen förhoppningsvis är bättre och personen som svarar kanske kan svara med något annat än "hello", kan jag kräva pengarna av butiken jag köpt produkten i fråga efter uppvisat en räkning då de hänvisat mig till kundtjänst?

Asus - Socket 1366 - ATX Intel X58 (P6T SE) - PCI-E / DDR3 / SATA
Intel Core i7 950 3.06GHz / 8MB / Socket 1366 (Boxed)
2x Kingston HyperX Genesis 4096MB DDR3 PC3-12800 1600MHz (KHX1600C9D3K2/4G) (2x2048MB)
Zotac GeForce GTX 470 1280MB (ZT-40201-10P) - PCI-E

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Ska fanme endast köpa elektronik från komplett i forsättningen...

Asus - Socket 1366 - ATX Intel X58 (P6T SE) - PCI-E / DDR3 / SATA
Intel Core i7 950 3.06GHz / 8MB / Socket 1366 (Boxed)
2x Kingston HyperX Genesis 4096MB DDR3 PC3-12800 1600MHz (KHX1600C9D3K2/4G) (2x2048MB)
Zotac GeForce GTX 470 1280MB (ZT-40201-10P) - PCI-E

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Ingen som vill skriva något? Lovar, jag bits inte.

Asus - Socket 1366 - ATX Intel X58 (P6T SE) - PCI-E / DDR3 / SATA
Intel Core i7 950 3.06GHz / 8MB / Socket 1366 (Boxed)
2x Kingston HyperX Genesis 4096MB DDR3 PC3-12800 1600MHz (KHX1600C9D3K2/4G) (2x2048MB)
Zotac GeForce GTX 470 1280MB (ZT-40201-10P) - PCI-E

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Zoolander:

Ska fanme endast köpa elektronik från komplett i forsättningen...

Komplett har ingen vidare support heller kan jag varna om. Syrran köpte en laptop där förra året, strulade direkt och skickade tillbaka på reparation.
Fick tillbaka och samma fel, skickade in igen, fick tillbaka och samma fel. Nu igår efter två månader (2 månader bara för sista vändan) fick hon ett mail att dom inte hittat något fel på den och att den ska skickas tillbaka. När hon ringer dem har dom inte ens haft den på verkstad sista gången utan bara testkört den där, vilket inte borde ta två månader. Komplett har sjunkigt EXTREMT mycket i mina ögon efter det här.
Så som nybliven student har hon suttit utan sin sprillans nya dator i 3+ månader, ingen vidare service det heller...

Så kör på Inet i stället

När det gäller ditt ärende har jag ingen aning, man tycker ju butiken borde ta lite ansvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Neffri:

Komplett har ingen vidare support heller kan jag varna om. Syrran köpte en laptop där förra året, strulade direkt och skickade tillbaka på reparation.
Fick tillbaka och samma fel, skickade in igen, fick tillbaka och samma fel. Nu igår efter två månader (2 månader bara för sista vändan) fick hon ett mail att dom inte hittat något fel på den och att den ska skickas tillbaka. När hon ringer dem har dom inte ens haft den på verkstad sista gången utan bara testkört den där, vilket inte borde ta två månader. Komplett har sjunkigt EXTREMT mycket i mina ögon efter det här.
Så som nybliven student har hon suttit utan sin sprillans nya dator i 3+ månader, ingen vidare service det heller...

Så kör på Inet i stället

När det gäller ditt ärende har jag ingen aning, man tycker ju butiken borde ta lite ansvar.

Konstigt :S Jag har RMA:t en hel del prylar hos komplett, grafikkort, minnen etc utan problem. Ofta har de skickat tillbaka bättre prylar än det man skickat in när den produkt man har inte längre finns i lagret.

Och ja, när jag var i butiken hos de jag köpt den förbannade PVR:en hos idag kändes det som att de haft problem med just hauppuage tidigare och inte kände för att kontakta dem själva.

Asus - Socket 1366 - ATX Intel X58 (P6T SE) - PCI-E / DDR3 / SATA
Intel Core i7 950 3.06GHz / 8MB / Socket 1366 (Boxed)
2x Kingston HyperX Genesis 4096MB DDR3 PC3-12800 1600MHz (KHX1600C9D3K2/4G) (2x2048MB)
Zotac GeForce GTX 470 1280MB (ZT-40201-10P) - PCI-E

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

Dubbelpost + bump =

* Tråd låst*

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.