Börjar spela D3 på måndag - Skall köpa beg grafikkort!

Permalänk
Medlem

Börjar spela D3 på måndag - Skall köpa beg grafikkort!

Hej allihopa! Fick reda på att jag kommer få tillgång till Diablo 3 betan på måndag. Tänkte fira detta med att skaffa mig ett nytt grafikkort då mitt gamla är för kasst för att vara sant (ok, kan lika gärna avslöja att det är ett Nvidia 8400GS). Hade tänkt att lägga ca 600-800 kronor, det har jag uppfattningen om att jag borde få ett helt ok kort för begagnat.

Här är mina specs:
*CPU= Intel i5 750
*PSU= be quiet! 480W Straight Power
*Moderkort= Asus P7P55D
*CF/SLi= Står ingenting om SLI på hemsidan, men det står "Supports ATI® Quad-GPU CrossFireX™ Technology"
*Gränssnitt=
1 x PCIe 2.0 x16 (single at x16)
1 x PCI Express 2.0 x16 slots (@x4 mode, 2.5GT/s)
2 x PCI Express 2.0 x1 (2.5GT/s)
*Vilken upplösning du spelar i 1920x1080
*Din ungerfärliga budget 600-800 kronor begagnat
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Ja! Kan tänka mig att modda det med andra fläktar om det inte är tyst nog stock.

Kollar på några begagnade kort här i Göteborgsområdet. Har hittat ett Powercolor Radeon 5850, ett MSI 460GTX Hawk och slutligen ett Nvidia Albatron GTX 285. Vad tror ni om dessa? Har hört att 5850 ska vara riktigt bra, men att Powercolor inte har så bra fläktar. Har hört detsamma om MSIs 460GTX Hawk, att man bör modda fläktarna för att de låter en del. Är inte rädd för att modda med fläktar och sådant, men klart att det är skönt att slippa köpa fläktar! Bör man titta på tradera också kanske? Tycker alltid det brukar bli så löjliga priser där, men jag kanske helt enkelt letar på fel sätt.

Diablo 3 är i princip det enda jag vill lira, men klart att man vill ha ett helt ok kort som även klarar den framtida expansionen som kanske kommer om ett år eller två.

Ser fram emot era svar!
//Boombot

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört på ett 460gtx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Jag skulle kört på ett 460gtx

Okej! Det verkar som om det finns några stycken sådana på begagnatmarknaden i alla fall! Varför just ett 460gtx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombot:

Okej! Det verkar som om det finns några stycken sådana på begagnatmarknaden i alla fall! Varför just ett 460gtx?

billigt i förhållande till prestanda

Permalänk
Medlem

jag kör med ett gtx460 och tycker det lirar på ganska bra. även i BF3 som är ganska krävande

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus P6X58D-E | i7-950 @ 4Ghz | Corsair H70 |ASUS GTX TITAN| Corsair XMS3 1600mhz 12gb | Corsair TX 750w | Intel x25-m SSD 80gb OS disk
framtida uppgraderingar
Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Jag hade också kört på Geforce GTX 460 kortet

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

Med tanke på att 5850 både är billigare och klart bättre är det ingen tvekan om att du ska ta det istället för ett 460...

Permalänk
Medlem

GTX 460 har en jävligt tyst kylare, men 5850 kylningen borde vara tyst den med.. kan tyvärr inte uttala mig men mitt powercolor 5770 var tyst iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

GTX 460 har en jävligt tyst kylare, men 5850 kylningen borde vara tyst den med.. kan tyvärr inte uttala mig men mitt powercolor 5770 var tyst iaf

Intressant! Hur står det sig med de olika tillverkarna? Har hört dåligt om MSI 460GTX Hawks fläktar tyvärr, men de kanske bara hade ett dåligt ex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombot:

Intressant! Hur står det sig med de olika tillverkarna? Har hört dåligt om MSI 460GTX Hawks fläktar tyvärr, men de kanske bara hade ett dåligt ex?

dom har en tendens av att börja göra konstiga ljud men sålänge dom funkar så funkar det, gtx 460 alltså har själv ägt ett gtx 460 från asus DC I och det var tyst och fint