Vilket rallyspel är bättre än DIRT 3 ?

Permalänk

Vilket rallyspel är bättre än DIRT 3 ?

Det jag är ute efter är följande:

* Stöd för Logitech G27
* Verklighetstroget väggrepp
* Känslan av att det går fort när det går fort
* Ljudet är ju fantastiskt viktigt
* Grafiken är ju en viktig del i upplevelsen

Tycker känslan på grus i dirt 3 är det bästa någonsin, asfalt är inte så verklighetstroget ( sämre känsla än Colin McRae 2 )
Känslan på snö är okej men även den va bättre i 2.0

Så har jag missat något lysande spel som ni upplever som bättre än dagens Dirt 3 ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Det jag är ute efter är följande:

* Stöd för Logitech G27
* Verklighetstroget väggrepp
* Känslan av att det går fort när det går fort
* Ljudet är ju fantastiskt viktigt
* Grafiken är ju en viktig del i upplevelsen

Tycker känslan på grus i dirt 3 är det bästa någonsin, asfalt är inte så verklighetstroget ( sämre känsla än Colin McRae 2 )
Känslan på snö är okej men även den va bättre i 2.0

Så har jag missat något lysande spel som ni upplever som bättre än dagens Dirt 3 ???

Test Drive: Ferrari ska komma ut 2012-04-30 enligt CDON.se
http://www.youtube.com/watch?v=bez2QOslQLg

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Om man ser till känsla så är Richard Burns Rally överlägset enl. mig. Gammalt spel, men det görs fortfarande moddar med nya bilar, sträckor, fysik etc etc. Kostar inte mycket idag så kan vara värt ett försök! Dock så är ju grafiken o ljudet inte det bästa..

Permalänk

PC tänker jag på

Permalänk

Jag ser dom flesta som bättre, har dock inte testa på daotr ännu, men har testat på X-box 360 och det var nästan så jag börja gråta, är säkert bättre till datorn, men Dirt 2 tycker jag va mkt bättre

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Tack för ett givande inlägg

Kolla min edit

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

rallisport challenge 2! Jävlar vad bra det var

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Skrivet av InZ-Audio:

Jag ser dom flesta som bättre, har dock inte testa på daotr ännu, men har testat på X-box 360 och det var nästan så jag börja gråta, är säkert bättre till datorn, men Dirt 2 tycker jag va mkt bättre

Tyckte också att DIRT 2 va bättre tills jag spelat några timmar och testat runt lite i vagnparken.
3:an är i mitt tycke närmare verkligheten. Vill komma så långt ifrån arkad som bara möjligt.

Permalänk
Medlem

Finns inga vettiga rallyspel idag tyvärr. Jag har Dirt 3 men har aldrig fasnat för det för jag vill inte ha den amerikanska sörjan och allt det orealistiska som det spelet har.

Richard Burns som sagt är bra men Rally challenge 2 är bästa rally spelet som gjorts skulle jag tro. Tyvärr är det gammalt nu och finns bara till xbox.
De äldre Rally spelen går mer åt rätt riktning än dagens.

Permalänk
Medlem

Behöver det nödvändigtvis vara rally? Det finns bra simulatorer för asfaltsracing.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att inte testat ett bättre bilspel än GRID?
Sedan finns ju F1 2010 (kanske 2011?) där kan du ju ställa in din bil från scratch hur känslig i kurvor, hur känsliga däck etc. ALLT. så att du ställer in bilen efter DIG, spelet är ospelbart om du inte kan inställningarna, jag tog bort de lika fort jag installerade det för jag pallar inte sådant, orkar inte sätta in mig i att ändra en bil på att HUR den ska svänga, fan jag vill hoppa in i spelet direkt och njuta.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

De äldre Rally spelen går mer åt rätt riktning än dagens.

Håller med där, för mycket fokus på bling bling, knepiga menyer och skumma tävlingsformer i dagens rally-spel är mitt problem. Själv vill jag bara ha skön realistisk vägkänsla & bilfysik, fräsch grafik och ett ton av varierande specialsträckor att nöta tider på. Det gamla Rally Masters till PC gillade jag skarpt!

Permalänk

Asfalt är en helt annan grej.

Grid är som ni säger jäkligt trevligt, särskilt med 6-växlad låda
RACE 07 är också fina fisken. Mycket inställningar m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Är jag ensam om att inte testat ett bättre bilspel än GRID?
Sedan finns ju F1 2010 (kanske 2011?) där kan du ju ställa in din bil från scratch hur känslig i kurvor, hur känsliga däck etc. ALLT. så att du ställer in bilen efter DIG, spelet är ospelbart om du inte kan inställningarna, jag tog bort de lika fort jag installerade det för jag pallar inte sådant, orkar inte sätta in mig i att ändra en bil på att HUR den ska svänga, fan jag vill hoppa in i spelet direkt och njuta.

Grid är det bästa tycker jag bra grafik och skön handling på bilen. Kanske det är något att kolla på.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

"Formula One" är gjort av codemasters samma som gjort GRID.
GRID är en personlig favorit för mig.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Asfalt är en helt annan grej.

Grid är som ni säger jäkligt trevligt, särskilt med 6-växlad låda
RACE 07 är också fina fisken. Mycket inställningar m.m.

körkänsla i rally spel på pc måste ändå vara RBR. gammalt spel men finns som sagt mkt moddar för o förbättra ljud, bilar, grafik osv.

sen för asfalt så är nog LFS bästa för kör känsla, även där finns det mkt moddar.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Är jag ensam om att inte testat ett bättre bilspel än GRID?
Sedan finns ju F1 2010 (kanske 2011?) där kan du ju ställa in din bil från scratch hur känslig i kurvor, hur känsliga däck etc. ALLT. så att du ställer in bilen efter DIG, spelet är ospelbart om du inte kan inställningarna, jag tog bort de lika fort jag installerade det för jag pallar inte sådant, orkar inte sätta in mig i att ändra en bil på att HUR den ska svänga, fan jag vill hoppa in i spelet direkt och njuta.

F1 2011 är bättre än 2010 på det mesta. Sedan tycker jag att du inte ska uttala dig om inställningsmöjligheter i ett spel som du själv säger att du inte har kört nämnvärt länge. Inställningarna är faktiskt ganska meningslösa i de spelen. De är verkligen inte ospelbara om man inte kan inställningarna.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Steam hade någon rea på en massa spel för någon månad sen där alla spel var från Codemasters så jag fick med både F1 2010 och 2011. Har bara testat 2011 ännu och det var helt okej om man gillar open wheels.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

F1 2011 är bättre än 2010 på det mesta. Sedan tycker jag att du inte ska uttala dig om inställningsmöjligheter i ett spel som du själv säger att du inte har kört nämnvärt länge. Inställningarna är faktiskt ganska meningslösa i de spelen. De är verkligen inte ospelbara om man inte kan inställningarna.

vet inte vilket jag spelade, men min polare sa att jag inte gav det en chans, att han gillade det EFTER man ändrade sina inställningar. och jag gillade de inte alls, brukar oftast hoppa på hard utan problem i flesta bilspelen och köra runt, men fan inte i F1 spelen flyger ut i varje kruva, spelade hos kompisen som ändrat sin bil, kunde hålla mig på banan mycket mer.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

vet inte vilket jag spelade, men min polare sa att jag inte gav det en chans, att han gillade det EFTER man ändrade sina inställningar. och jag gillade de inte alls, brukar oftast hoppa på hard utan problem i flesta bilspelen och köra runt, men fan inte i F1 spelen flyger ut i varje kruva, spelade hos kompisen som ändrat sin bil, kunde hålla mig på banan mycket mer.

Visst känner man skillnad, men det finns förinställningar som är helt ok. Kör man på egna inställningar så kan man hitta mellan 1-2s per varv beroende på bana, vilket är väldigt mycket om man ska spela på "proffesional" eller "legend", men om man kör på den nivån så måste man sätta sig in såpass mycket i spelet ändå.
Vill påpeka att jag inte skriver detta som off-topic, utan mer som info om det är av intresse för TS.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Dirt Showdown kommer i maj. Verkar bli riktigt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Det jag är ute efter är följande:

* Stöd för Logitech G27
* Verklighetstroget väggrepp
* Känslan av att det går fort när det går fort
* Ljudet är ju fantastiskt viktigt
* Grafiken är ju en viktig del i upplevelsen

Så har jag missat något lysande spel som ni upplever som bättre än dagens Dirt 3 ???

Jag tyckte att Dirt3 var helt okej, men har inte spelat det alls sen jag köpte Need for Speed: Shift 2 Unleashed.

*Vet inte - antagligen. Det har stöd för min 10 år gamla Microsoft Sidewinder.
*Ja ganska, mycket bättre än Dirt3 iallafall.
*Ja.
*Dirt3 har ganska dåligt ljud tycker jag, alla billjud låter nästan likadant - det är mycket bättre i NfS:S2U.
*NfS:S2U lite sämre miljögrafik än Dirt3, dock är bilgrafiken mycket bättre.

Dock så utspelar sig NfS enbart på riktiga racing-banor och inte ute i mijöområden, och bilarna är 'riktiga' normala bilar, vilket jag själv tycker är mycket roligare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag tyckte att Dirt3 var helt okej, men har inte spelat det alls sen jag köpte Need for Speed: Shift 2 Unleashed.

*Vet inte - antagligen. Det har stöd för min 10 år gamla Microsoft Sidewinder.
*Ja ganska, mycket bättre än Dirt3 iallafall.
*Ja.
*Dirt3 har ganska dåligt ljud tycker jag, alla billjud låter nästan likadant - det är mycket bättre i NfS:S2U.
*NfS:S2U lite sämre miljögrafik än Dirt3, dock är bilgrafiken mycket bättre.

Dock så utspelar sig NfS enbart på riktiga racing-banor och inte ute i mijöområden, och bilarna är 'riktiga' normala bilar, vilket jag själv tycker är mycket roligare.

I min menning är alla senare NFS spel skit. Styrning och körkänslan är åt helvete
Att man måste sladda för att ta en sväng tycker inte jag är så realistiskt.

Om det ska vara något riktigt bilspel på asfalt nu så är det garanterat Forza 4 som gäller.

Grid 2 ska komma och rFactor 2 mycket snart tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Att man måste sladda för att ta en sväng tycker inte jag är så realistiskt.

Man behöver inte sladda i NfS:S2U för att ta en sväng.

Citat:

Om det ska vara något riktigt bilspel på asfalt nu så är det garanterat Forza 4 som gäller.

Lite svårt när TS letar efter ett bilspel till PC.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

testade ett rally/banracing spel till pc för ett tag sen.
kommer inte på vad det heter just nu...

LIVEFORSPEED!

Permalänk
Skrivet av Cervatoz:

testade ett rally/banracing spel till pc för ett tag sen.
kommer inte på vad det heter just nu...

LIVEFORSPEED!

www.lfs.net

Permalänk
Medlem

EDIT : ooop såg att du skrev rallyspel men tycker ändå detta är värt en titt.

Jag gillar helmet cam i need for speed shift 2, grymt svårt men riktigt coolt.
Ljudmässigt så körde jag detta på min PS3'a med ett stort hemmabiosystem och då var ljudet/surroundet grymt.

Generellt gillar jag inte NFS spelen men detta är lite annorlunda än vad dom brukar släppa

kort helmet cam trailer
http://www.youtube.com/watch?v=GLj_uhFFQ-M&hd=1

längre klipp dom pratar om fysiken, helmet cam, osv i spelet
http://www.youtube.com/watch?v=fWKEQUHts3g&hd=1

Permalänk

Rickard Burns Rally är det ENDA rallyspelet värt att kallas simulator, dirt och allt sån skit kan du avinstallera, för det är konsollifierat piss för massan.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Man behöver inte sladda i NfS:S2U för att ta en sväng.

Lite svårt när TS letar efter ett bilspel till PC.

Konstigt, bilen går i sidled när man svänger och sen låter det "sladd". Dessutom heter jag tjut ljudet som är på alla bilar, växellådan antar jag men den över röstar bilarnas motorljud.

Ja, men det kan va värt att köpa en konsol om man är ute efter seriös bilkörning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Rickard Burns Rally är det ENDA rallyspelet värt att kallas simulator, dirt och allt sån skit kan du avinstallera, för det är konsollifierat piss för massan.

Rickard Burns är ett svårt spel som kräver en del av föraren och det är ju det som gör det roligt att försöka sätta sjuka tider.
Men spelet i sig är inte speciellt verkliget och på senare dagar så skulle jag nog inte köra det.
Återigen Rally challange 2 är/var något sjukt roligt, man kan sitta i timtal och försöka göra perfekta varvtider men det är länge sedan jag körde det.

De nyare WRC 2010, 2011som man hade lite förhoppningar på innan är ju rena katastrofen tyvärr.