Vänta eller köpa nu?

Permalänk

Vänta eller köpa nu?

Hej, jag ska bygga en ny dator och ASUS Radeon HD 7950 3GB kommer in i lager om 3 veckor enligt komplett, kan hända tidigare och då får jag den extremt bra kylaren och tystheten vid load / överklockning.
Men jag vill utnyttja det kommande sport-lovet(nu till den 03/12) att bygga min nya dator, då kortet ej kommer i tid funderar jag på att ta något annat:

PowerColor Radeon HD 7950 3GB GDDR5 PCS+ - är det värt eller vänta, stor skillnad eller inte? ( ja jag har sätt massa reviews & tests men vill veta från nån personlig källa), har någon gjort ett liknande beslut? nöjd?

Nej jag vill inte ha XFX högljudda kylare
Nej jag vill inte ha Gigabyte Radeon HD 7950 3GB GDDR5 blåa PCB

Stor summa pengar ju
/Oskar

Permalänk

Det är nog bara att vänta

Permalänk
Medlem

Jag har också sneglat på ett PowerColor Radeon HD 7950 3GB GDDR5 PCS+, varför köper inte folk detta kort? Verkar ju vara extremt tyst och klocka bra enligt flera test.

Permalänk
Skrivet av F1L1P99:

Det är nog bara att vänta

Joo, men man är så ivrig... min 250 GTS med AMD 6000+ Dual core andas sina sista andetag just nu ^^

Skrivet av kwahkai:

Jag har också sneglat på ett PowerColor Radeon HD 7950 3GB GDDR5 PCS+, varför köper inte folk detta kort? Verkar ju vara extremt tyst och klocka bra enligt flera test.

Ja! själv tycker man att PowerColor är hyfsat slim & fast, kan även dra crossfire senare mot sommaren med bara två slotts kortet, men jag oroar mig att Asus piffar upp själva kretsen nu undertiden man väntar på nästa leverans, då Powercolor är bara en kopia av referensen.

Permalänk
Medlem

sapphires kylare ligger nästan i exakt samma nivå som asus när det gäller ljudnivå. Temp har jag för mig är under asus.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem

Själv så avvaktar jag på att köpa ett nytt kort, planerar att köpa ett 7950 om ett tag, det rycktas att krepler kommer släppas under denna månad/början av nästa (?) vilket troligen kommer sänka priset på 7950. Samtidigt klarar jag mig med mitt nuvarande kort, ifall du ska bygga datorn under lovet kanske du inte har möjligheten att vänta

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem

kom ihåg att 23 mars så kommer det sannolikt inte finnas mycket kort och de kommer vara överprisade, så räkna med att kunna köpa kepler i april. Spana efter Reor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

kom ihåg att 23 mars så kommer det sannolikt inte finnas mycket kort och de kommer vara överprisade, så räkna med att kunna köpa kepler i april. Spana efter Reor.

Ska världen gå under eller har jag missat något??

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk

Fick tag på Asus kortet ändå var 1 exemplar uppe och jag var snabb nog att beställa det hehe.

Intel® Core i5-2500K Processor
ASUS Sabertooth P67, Socket-1155
Corsair Graphite 600T Midi Tower Vit
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8
Corsair H100 Hydro Series CPU Kylare
ASUS Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"
Corsair HX 750W PSU

+

Nytt tagentbord, mus, hörlurar och lite smått & gott

tror lovet blir najs