Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2012

Num-lock problem

Hej alla pros!

Jag har ett litet problem med min bärbara dator.
Det är så att när min num-lock är på så skriver den självklart siffror på den lilla "panelen" till höger, men den skriver lite random siffror när jag trycker in bokstäver också, någon som vet vad mitt problem kan vara?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
QuakeNet
Registrerad
Jul 2001

Vissa bärbara datorer har ett numeriskt tangentbord på de vanliga tangenterna, jag har dock aldrig sett det i kombination med en dator som har ett riktigt numeriskt tangentbord. Kika om du kanske kan justera detta i BIOS möjligtvis!

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today :: Serverrum
WS: Asus P9X79 :: Core i7 3820 :: 32 GB RAM :: Samsung 830 256 GB :: 2x Intel 910 400 GB PCIE :: PNY Geforce GTX 970 XLR8 :: Gigabyte Odin GT 800W :: 2x Samsung Syncmaster S27A950D
NAS: SuperMicro X10-SLM-F :: Core i3 4130T :: 24 GB Kingston ECC :: Ri-Vier RVS2-06A 12Bay 2U :: IBM M1015 (IT) :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+ ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2012

Kalla mig noob, men jag har inte någon speciell koll på vart jag konfigurerar och grejar med BIOS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2012

Men jag tackar för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Testa att trycka Fn + NumLock. Vet att detta hänt flera personer med bärbart. Vill minnas att det finns andra kommandon också. Med tre tangenter... men vilka det var kommer jag inte ihåg.

Underskatta inte Citera-funktionen