Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kramfors
Registrerad
Dec 2010

Hjälp med val av Headset!

Tjo,
Tänkte fråga om råd när jag nu ska till att köpa ett nytt headset!
Har fastnat för steelseries Siberia v2 och creative fatality1. Gillar siberia bättre men då det kostar ca. 250kr blir jag fundersam! Är det så bra att det är värt det?
Skulle behöva råd och alla svar uppskattas!

Tack på förhand!

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2008

Jag har testat båda två av dem och jag tycker mer om Siberia v2 än fatality1. Det som gör Siberia bättre än fatality1 är att Siberia har otroligt mycket bättre passform, den har bättre ljud samt mikrofon kvalitet och den har ett smart sätt att "gömma" mikrofonen.

Även om inte Siberia är det bästa headsetet på marknaden så är det otroligt mycket bättre än fatality1. Sedan får man tänka så att ett headset är något man vill ska hålla ett par år, så det är bättre att lägga ut lite extra pengar på ett headset som är bra.

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kramfors
Registrerad
Dec 2010

Tack så mycket för svaret! aa håller med dej om att siberia har bättre passform då jag lånat min kompis siberia v1 och haft på mig det i ca.4h i sträck och inget tryck mot öronen/skallen! har inte testat fatality1! det blir till att skaffa siberia v2!

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.