iPad 1 Inbyggd Mic funkar inte längre!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

iPad 1 Inbyggd Mic funkar inte längre!

Hej, jag har en IPad 1:à modellen, 16 GB Wifi. Efter ett tag har den helt enkelt slutat "lyssna" på vad man säger. Jag märkte det inte förrän min mindre bror, som sitter o spelar med Talking Tom och andra spel som kräver Mic-funktion. Jag har testat den med Skype och den funkar inte överhuvudtaget. Jag har sökt på nätet angående problemet, och många säger att det är en intern-fel, som är "vanlig" efter ett tag. Jag har kvitto på den, men 1 år har redan gått eftersom vi köpte den 2011/02/11, så garanti gäller ej längre. Jag kontaktade Media Markt, där vi köpte den, och dem sa att man har 3 års reklamationsrätt, men eftersom de sa att vi måste komma dit med kvitto och Ipad:en, så skall dem skicka den till en verkstad. Därefter när dem väl undersökt den, bestämmer dem om de kan fixa eller ej, så om dem kan fixa den, så kostar det inget. Men om de vägrar laga den, kostar det 500kr för bara undersökningen av problemet... Så jag undrar, finns det någon här som har haft liknande problem och hur dem löst detta? Kan jag kontakta min hemförsäkring och få ut något av detta? Kan Konsumentverket hjälpa mig?
Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av simme_93:

Hej, jag har en IPad 1:à modellen, 16 GB Wifi. Efter ett tag har den helt enkelt slutat "lyssna" på vad man säger. Jag märkte det inte förrän min mindre bror, som sitter o spelar med Talking Tom och andra spel som kräver Mic-funktion. Jag har testat den med Skype och den funkar inte överhuvudtaget. Jag har sökt på nätet angående problemet, och många säger att det är en intern-fel, som är "vanlig" efter ett tag. Jag har kvitto på den, men 1 år har redan gått eftersom vi köpte den 2011/02/11, så garanti gäller ej längre. Jag kontaktade Media Markt, där vi köpte den, och dem sa att man har 3 års reklamationsrätt, men eftersom de sa att vi måste komma dit med kvitto och Ipad:en, så skall dem skicka den till en verkstad. Därefter när dem väl undersökt den, bestämmer dem om de kan fixa eller ej, så om dem kan fixa den, så kostar det inget. Men om de vägrar laga den, kostar det 500kr för bara undersökningen av problemet... Så jag undrar, finns det någon här som har haft liknande problem och hur dem löst detta? Kan jag kontakta min hemförsäkring och få ut något av detta? Kan Konsumentverket hjälpa mig?
Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig!

Har du tappat den eller liknande? Om ja - ring försäkringsbolaget. Om nej - lämna in den på MM.

Edit: Har du testat att återställa mjukvara osv? Om inte så ska du självklart göra det först.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Den har tappats 2 gånger endast, men lite "lätt" och med "lätt" menar jag på en höjd av ett barn som är 3/4 år gammal (minsta bror använder den). Men det var ett tag sen, isåfall, vad ska jag säga till hemförsäkringen? Det är 3 kronor som dem heter...
Yep, har testat allt, även återställa! Inget funka dock

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av simme_93:

Den har tappats 2 gånger endast, men lite "lätt" och med "lätt" menar jag på en höjd av ett barn som är 3/4 år gammal (minsta bror använder den). Men det var ett tag sen, isåfall, vad ska jag säga till hemförsäkringen? Det är 3 kronor som dem heter...
Yep, har testat allt, även återställa! Inget funka dock

Men du.. Ring dem bara? ;P Säg som det är; du har problem med din iPad och undrar om de tar kostnaden om det visar sig att det inte är ett fel som omfattas av garanti.

Skickades från m.sweclockers.com