Använda No-ip som minecraft ip. Problem

Permalänk
Inaktiv

Använda No-ip som minecraft ip. Problem

Jag har problem med att binda om min minecraft servers ip till en ip jag har gjort med klienten No-ip.

Jag hostar en minecraft server mest för kompisar men ibland så händer det att andra som dom känner vill joina och då är jag inte så bekväm med att ge ut min IP till dom. Så jag har registrerat mig på No-ip.com och gjort en host som då heter "morpiha.no-ip.biz" och har deras program körandes i bakgrunden.
Men nu till problemet
När jag sätter att "morpiha.no-ip.biz" ska vara server ip'n så säger den bara att det port fel och att en server redan körs på den porten. Men när jag byta tilbaka till min lokala ip så funkar det hur bra som helst.
Vad är det jag gör för fel?

Citat:

[INFO] Starting minecraft server version 1.2.3
[INFO] Loading properties
[INFO] Starting Minecraft server on morpiha.no-ip.biz:25565
[WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!
[WARNING] The exception was: java.net.BindException: Cannot assign requested address: JVM_Bind
[WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Jag har problem med att binda om min minecraft servers ip till en ip jag har gjort med klienten No-ip.

Jag hostar en minecraft server mest för kompisar men ibland så händer det att andra som dom känner vill joina och då är jag inte så bekväm med att ge ut min IP till dom. Så jag har registrerat mig på No-ip.com och gjort en host som då heter "morpiha.no-ip.biz" och har deras program körandes i bakgrunden.
Men nu till problemet
När jag sätter att "morpiha.no-ip.biz" ska vara server ip'n så säger den bara att det port fel och att en server redan körs på den porten. Men när jag byta tilbaka till min lokala ip så funkar det hur bra som helst.
Vad är det jag gör för fel?

Lämna server-ip tomt i configen. Det ska lösa ditt problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HerrGoreMann:

Lämna server-ip tomt i configen. Det ska lösa ditt problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Det funkade inte
Funkar inte ens när jag skriver in localhost i "Direct Connect"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Det funkade inte
Funkar inte ens när jag skriver in localhost i "Direct Connect"

Såhär ser min server.properties ut. server-ip= är tom. Min fungerar som den ska.

#Minecraft server properties #Fri Feb 03 21:12:19 CET 2012 allow-nether=true level-name=gimmeabreak enable-query=false allow-flight=true rcon.password= server-port=25565 level-type=DEFAULT enable-rcon=true level-seed= server-ip= spawn-npcs=true white-list=false debug=false spawn-animals=true online-mode=true pvp=true difficulty=1 server-name=Viktors Server gamemode=0 max-players=20 rcon.port=25575 spawn-monsters=true generate-structures=true view-distance=10 motd=A Minecraft Server

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HerrGoreMann:

Såhär ser min server.properties ut. server-ip= är tom. Min fungerar som den ska.

#Minecraft server properties #Fri Feb 03 21:12:19 CET 2012 allow-nether=true level-name=gimmeabreak enable-query=false allow-flight=true rcon.password= server-port=25565 level-type=DEFAULT enable-rcon=true level-seed= server-ip= spawn-npcs=true white-list=false debug=false spawn-animals=true online-mode=true pvp=true difficulty=1 server-name=Viktors Server gamemode=0 max-players=20 rcon.port=25575 spawn-monsters=true generate-structures=true view-distance=10 motd=A Minecraft Server

kanske är något fel jag har gjort med no-ip?
Jag har klickad add-host och sen gjort allting där så den dyker upp i mitt program.
Kanske problem med portarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

kanske är något fel jag har gjort med no-ip?
Jag har klickad add-host och sen gjort allting där så den dyker upp i mitt program.
Kanske problem med portarna?

Vilken typ av re-direct har du valt? Det ska vara Type A.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HerrGoreMann:

Vilken typ av re-direct har du valt? Det ska vara Type A.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du Host type?
DNS Host (A)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Menar du Host type?
DNS Host (A)?

Precis!
Du har rätt sån, så det är inte problemet. Om du pingar morpiha.no-ip.biz får du tillbaka den IP som den pekar till? (Din egen)

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Ditt (eventuella) ip-nummer poppade upp som anden i flaskan när man körde en ping...

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Sitter du bakom en router? i så fall kan du oftast inte komma åt grejer innanför din router via dit externa ip när du är ansluten till ditt privata nätverk (bakom routern).

Min router med DD-WRT fanns en inställning för att tillåta sådan "Filter WAN NAT Redirection"

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

nu har jag ingen koll på no-ip men med dyndns förut så hade man bara ett program igång så pekade dyndns min dns hos dom till mig. om det är lika för no-ip (vilket jag antar) så tror jag ditt problem är att båda programen försöker använda samma port. låt no-ip programmet använda nån annan port och kolla om det funkar då.

sen kan det vara en bra ide att öppna porten i routern och ställa in så att du har en statisk IP i ditt nätverk.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Inaktiv

Det blev fixat nu
Jag bytte port på No-ip och testade installera om programmet och nu verkar det funka

Tack så mycket