Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Jakten efter den perfekta musmattan!

Tjenare sweclockers!

Jag letar med lykta i mörkret efter den perfekta musmattan, finns den ens!?!? För det första så har jag en qpad 5k och tänker inte byta då jag är hur nöjd som helst med den. Jag letar alltså efter en musmatta som skall ha EXTREMT bra glid, samtidigt som den har EXTREMT bra grepp mot bordet, min qpad ct flyttar mer och mer på sig allt eftersom gummit åldras... För övrigt så måste musmattan vara mjuk, ingen plast tack

Prio i den här ordningen:

1. Glid!
2. Grepp
3. Att tillverkaren har löst problemet med att gummit torkar efter 6-12 månader och blir kass

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av G4ban:

Tjenare sweclockers!

Jag letar med lykta i mörkret efter den perfekta musmattan, finns den ens!?!? För det första så har jag en qpad 5k och tänker inte byta då jag är hur nöjd som helst med den. Jag letar alltså efter en musmatta som skall ha EXTREMT bra glid, samtidigt som den har EXTREMT bra grepp mot bordet, min qpad ct flyttar mer och mer på sig allt eftersom gummit åldras... För övrigt så måste musmattan vara mjuk, ingen plast tack

Prio i den här ordningen:

1. Glid!
2. Grepp
3. Att tillverkaren har löst problemet med att gummit torkar efter 6-12 månader och blir kass

Skickades från m.sweclockers.com

Antar eftersom du vill ha en mjuk matta, att steelseries glasplatta inte är aktuell? Den kommer iaf lösa dina problem med att den inte torkar och att den har extremt bra grepp pga sin tyngd.

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Har aldrig gått från Steelseries QCK serien, enligt mig finns det inte bättre musmattor. Priset är också väldigt bra !

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
255.255.255.0
Registrerad
Okt 2008

QCK. Och det lär nog dem flesta säga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Hårda mattor har bättre glid och mindre "släp", slits inte lika mycket heller. Min Qpad Heaton Medium har fungerat skitbra ett år nu och inte slitits någonting, trots daglig användning. Sitter bra med sin gummiundersida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

För glid:
http://www.inet.se/produkt/6900753/func-antifriction-liquid

Min ~10 år gamla func blir som ny efter en behandling.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Steelseries qck lär ja nog säga. Ja har använt de dem senaste 2åren tror ja det är. Bytte precis över till min andra och för 99kr eller va den kostar på media markt så behöver man inte gråta heller

Intel Core I5 760 @ 3,40ghz | Windforce GTX 670 | 500GB , 1TB samt 180GB ssd. | 8GB ram | Chieftec 500W | Antec Nine Hundred Chassi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010

Sweclockers mattan

Speldatorn: Threadripper 1950X | GTX 1070 | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING |3000 mhz 32GB RAM | 8 tb hd, 250 ssd + 16 tb NAS |Sound blaster ZxR |Windows 10 | Corsair AX860 860W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Stämmer in i lovsångerna till Steelseries QCK! Har haft min i flera år och den har inte torkat ännu.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

många Quakers säger att Artisan mousepad är den bästa, dock är den väldigt dyr om man köper den i EU.

http://www.facebook.com/artisanjp