Permalänk
Medlem

Lister till datorn

Är på jakt efter lister till utskurna hål i datorchassit men kan verkligen inte komma på vad det heter...

Jag har googlat en del nu på morgonen men kaffet har nog inte kickat in riktigt.

Det jag är ute efter är alltså en list som är format som ett U ungefär, som man trär över t ex skarpa kanter i chassit för att kablar inte ska skavas.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Ja precis, trodde dock de hade något namn men heter kanske bara gummilister. Jag tackar för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Du menar U-channels?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamezz:

Du menar U-channels?

Det som SayZk och n_sandstrom länkade var precis det jag menade, går de kanske under beteckningen u-channels? Kollade google men visar de i metal men jag är ute efter gummi / silikon eller liknande. Någon som vet något bra ställe att beställa från / köpa på plats i Malmö? Kanske på Bauhas, Clas O eller liknande?

Permalänk
Medlem

Jag handlade 2 meter sån från coolingstuff.se, kom rakt hem i brevlådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Det som SayZk och n_sandstrom länkade var precis det jag menade, går de kanske under beteckningen u-channels? Kollade google men visar de i metal men jag är ute efter gummi / silikon eller liknande. Någon som vet något bra ställe att beställa från / köpa på plats i Malmö? Kanske på Bauhas, Clas O eller liknande?

Skulle tro att du kan hitta såna på typ biltema och mekonomen, då såna lister ju även används på bilar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Jag handlade 2 meter sån från coolingstuff.se, kom rakt hem i brevlådan

Ah perfekt, då blir det nog köp där, tack för länken!