Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

låg fps

har olika fps i spel. jag får max 30 fps i world of tanks och det fick jag med mitt gammla radeon 2600 pro och nu har jag ett radeon 4850. i total serien så kan jag köra på high/ultra high laggar bara när det är en stor strid. cpu'n är en phenom 9500 som ligger stabilt på 2.5ghz. sen så har mokerkortet en pcie 16x slot . det är den gammla pcie1 och inte pcie 2.0.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Testat att se om cpu:n tar i toppen? Ram? Annat?:)

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Curemylife:

Testat att se om cpu:n tar i toppen? Ram? Annat?:)

tror att det är ram minnerna. då de ligger i 667mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av m45t3rm1nd:

Kanske de, men hur mycket ram har du?

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2009

Minneshastigheten har oftast väldigt liten påverkan på spelprestandan, det är mängden som är viktigast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av m45t3rm1nd:

Kan du dra upp taskmanager och något program för gpu:n och kolla hur mycket cpu resp. Gpu arbetar?

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Är det DDR3 eller DDR2? Oftast visas ramen i dual channel och då är de på 667*2 = ca 1333.

I7 8700K @4.5, Asus GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av dunis90:

Minneshastigheten har oftast väldigt liten påverkan på spelprestandan, det är mängden som är viktigast

det är 2gb ddr2 ram.

Skrivet av Curemylife:

Kan du dra upp taskmanager och något program för gpu:n och kolla hur mycket cpu resp. Gpu arbetar?

enligt ccc så går gpu'n inte över 37% cpu'n gör 80% på två kärnor

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Är det DDR3 eller DDR2? Oftast visas ramen i dual channel och då är de på 667*2 = ca 1333.

ddr2 2st 1gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Hur mycket ram står det att du har ledigt då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Curemylife:

Hur mycket ram står det att du har ledigt då?

1gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av m45t3rm1nd:

Är du säker på det?:)