Apple Ipad 3 från 4 395 kronor inklusive moms

Permalänk
Melding Plague

Apple Ipad 3 från 4 395 kronor inklusive moms

Trots uppgraderade komponenter och en rejält högupplöst skärmpanel kommer inte Apple att höja priserna för nästa generation Ipad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det var trevligt ifall detta stämmer. Lär sätta press på Android surfplattorna.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vore gött om man kunde flasha in Android på denna läckra hårdvara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tramsgar:

Vore gött om man kunde flasha in Android på denna läckra hårdvara.

Vadå, för extra allt inkl lagg?

Permalänk
Skrivet av anon127781:

Vadå, för extra allt inkl lagg?

För att man föredrar android?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon127781:

Vadå, för extra allt inkl lagg?

Beror nog på vilken version man lägger in. Ice Cream Sandwich ska vara riktigt snabbt enligt många.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Trodde att de skulle bli svindyra med den skärmen, men jag kanske hade fel. Blir i alla fall ett solklart köp från min sida

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Skulle det vara en nyhet? Apple sätter i princip alltid samma prissättning på nästkommande generations modeller. I vissa fall en marginell ökning och i vissa fall en marginell sänkning. Till skillnad från AMDs prissättning för grafikkort så är apple konsekventa på den punkten.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Creds till Apple för det här. Gillar dem vanligtvis inte men att hålla priserna som de är i nuläget, men samtidigt introducera "ny teknik" (för formatet) hjälper oss köpare och sätter press på konkurrenter.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

bra att videon visar helt fel kolla de hålen i helt plötsligt står det ipad2 på ipad3an

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan säga mycket om Apple och deras produkter, både positivit och negativt, men den konsekventa prissättningen är helt klart en av deras stora styrkor.

Bra att de pressar utvecklingen framåt!

Permalänk
Avstängd

Nu jävlar! Trodde den skulle kosta upp mot 10k..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Nästan så man börjar fundera på att köpa en ajpad3 16GB då... lite synd att det ska vara 1200kr dyrare för att få med 3G och 5600 känns lite överdrivet mycket pengar för något jag inte direkt behöver utan bara vill ha...
Det är ju iof 4400kr oxå
FInns säkert med abonenmang men dessa avbetalningar tycker jag inte om.
Ska man ha ska man köpa direkt...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Det kanske är så att deras föregående priser har varit väldigt höga bara?

Permalänk
Medlem

Som vanligt mao. Såvitt jag vet har de aldrig höjt priset när de lanserar en ny version av befintlig produkt. Det brukar vara samma eller lägre.

Permalänk
Medlem

Som sagt, ingen nyhet direkt. Apple håller för det mesta (i stort sett) samma prisnivå generation efter generation.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127781:

Vadå, för extra allt inkl lagg?

Lagg? Min SG2 har då aldrig laggat

Tror inte nåt Androidsystem sen 2009 har laggat...så snacka inte dynga nu...

Man vill ju kunna spela upp mkv format och 264H på sin HD skärm vilkent IOS inte klarar av out of box

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Anledningen till att det inte blir någon prishöjning är att Apple inte sänker priset mellan generationerna heller. Det funkar för Apple, men för de flesta företag gör det inte det. Särskilt inte för komponentföretag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Lagg? Min SG2 har då aldrig laggat

Tror inte nåt Androidsystem sen 2009 har laggat...så snacka inte dynga nu...

Man vill ju kunna spela upp mkv format och 264H på sin HD skärm vilkent IOS inte klarar av out of box

Well, tyckte att min Eee pad transformer laggade på ganska bra i bland annat app meny området under honeycomb. Även när man bytte mellan homescreens så laggade det. Dock blivit mycket bättre i ICS. Sen att väldigt mångas plattor började startas om helt random efter är en annan sak.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Well, tyckte att min Eee pad transformer laggade på ganska bra i bland annat app meny området under honeycomb. Även när man bytte mellan homescreens så laggade det. Dock blivit mycket bättre i ICS. Sen att väldigt mångas plattor började startas om helt random efter är en annan sak.

Testat att rensa program i bakgrunden? Även Apple börjar lagga vid en tids användning..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Lagg? Min SG2 har då aldrig laggat

Tror inte nåt Androidsystem sen 2009 har laggat...så snacka inte dynga nu...

Man vill ju kunna spela upp mkv format och 264H på sin HD skärm vilkent IOS inte klarar av out of box

Mkv stöds inte, men H264 stöds så du kanske inte heller ska snacka dynga.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hm. Blir nog ingen uppgradering för min del från iPad 2. Högre skärmupplösning är alltid trevligt men ingenting superviktigt för mig. Trevligt att det går framåt i alla fall! Siktar på iPad 4(alternativt iPad 3S XD)!

Permalänk
Medlem

Ni som säger att Apple inte ändrar priserna över produktgenerationerna glömmer bort att det gäller USD-priserna. Övriga priser kan ändras beroende på växelkurs. Exvis kostade båda generationerna iPad 16gb WiFi $499, men i Sverige kostade gen1 4995 och gen2 4395 SEK då dollarn hade tappat ganska mycket i värde relativt svenska kronan mellan 2010 och 2011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Lagg? Min SG2 har då aldrig laggat

Tror inte nåt Androidsystem sen 2009 har laggat...så snacka inte dynga nu...

Man vill ju kunna spela upp mkv format och 264H på sin HD skärm vilkent IOS inte klarar av out of box

Det är först i 4.0 Android har näst intill blivit laggfritt.

Tror man inte det finns lag i Android har man inte testat något alternativ.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Aj aj en Apple artikel, ta skydd och göm barnen, flamewar inkommande!

OnT: Härligt om det stämmer att priserna inte höjs, imponerande specs med Blir till att skynda till butik och testa den sen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Nu skulle man vilja se att priserna på Androidpads sänks en hel del. Billigaste vettiga paddan för Android går just nu på 5800: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1029727 ... vilket inte är särskilt konkurrenskraftigt i mina ögon.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det är först i 4.0 Android har näst intill blivit laggfritt.

Tror man inte det finns lag i Android har man inte testat något alternativ.

I och med 4.0 har det blivit riktigt bra men om man går in på en affär som elgiganten och ska testa någon Android platta....hum.
Jag förstår dom som skrämms bort av ett köp, hackar något otroligt och jag överdriver inte. Antingen är det någon som lagt in skit eller satt igång 100 program...
Det roliga är att det är samma sak på samtliga Android plattor, iallafall väldigt många.
Jag förstår faktiskt inte hur butikerna kan ha dom framme då det är långt i från normalt.

Permalänk
Medlem

Känns som rycktes-rapporteringen från nyhetssidor/sweclockers börjar nå löjliga proportioner..

Känns som att ipad 3 kommer vara riktigt prisvärd i åtminstone några månader innan konkurenterna börjar komma ikapp.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Kan man se presskonferens live eller måste man vänta tills det kommer ut på youtube? Är det tim cook som kommer snacka eller?

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Undra om det låga priset beror på de artiklar och nyhetskanaler fått fram från inne i produceringssalarna och hur lite dom får i lön som faktiskt bygger apparaterna

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)