Tangentbord + mus funkar ej vid låsskärmen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2010

Tangentbord + mus funkar ej vid låsskärmen

Hej Sweclockers!
Jag startade idag upp min dator efter natten och när jag kom till låsskärmen (Windows 7) märkte jag att tangentbordet och musen inte fungerar att använda. Både tangentbordet och musen lyser men tangentbordet går inte att skriva på och musen går inte att röra på.

Jag har försökt med att byta dem till andra USB-ingångar, startat om datorn och jag har även testat dem på en annan dator, där funkar dem men jag får dem inte att fungera på min dator.

Någon som vet hur man ska gå tillväga för att lösa mitt problem?

/Razacer

Skickades från m.sweclockers.com

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2010

resseta cmos och testa sen.
Stänger du av datorn helt eller sätter du den i vänteläge?
Om du har ssd och har achi aktiverat ska du stänga av datorn helt!

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av wartech:

resseta cmos och testa sen.
Stänger du av datorn helt eller sätter du den i vänteläge?
Om du har ssd och har achi aktiverat ska du stänga av datorn helt!

Tack så jättemycket för hjälpen!
Efter att jag resetade cmos fungerar allting utmärkt!

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |