Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Blöte
Registrerad
Jun 2011

Vilken Ras!?

Halloj! Har precis beställt skyrim och sitter nu och funderar på vad jag ska välja för ras. Jag är rätt ny vid den här sortens spel och skulle vilja ha en "lätt" spelad karaktär från början. Har kollat runt lite och tycker att en Khajjit verkar rätt grym. Har ni några förslag på vilken ras jag ska välja är jag tacksam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gränna
Registrerad
Maj 2011

Mjo, Nords är ju bra mot allt frostigt, vilket blir en hel del... 50% frost resistance

Men alla spelar ju Nord, så gör som jag och kör på en Khajiit!
Night vision och unarmed bonus.

4770 | 980

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av EnSneelPonny:

Halloj! Har precis beställt skyrim och sitter nu och funderar på vad jag ska välja för ras. Jag är rätt ny vid den här sortens spel och skulle vilja ha en "lätt" spelad karaktär från början. Har kollat runt lite och tycker att en Khajjit verkar rätt grym. Har ni några förslag på vilken ras jag ska välja är jag tacksam.

Bry dig inte om vilken ras som är "lättspelad", det är egentligen bara de allra första levlarna det är skillnad Till slut har man tillgång till magi och rustningar som gör att alla raser kan få vilka bonusar du vill. Välj istället den som du tycker ser bäst ut/passar den sorts karaktär du vill ha... Själv kör jag alltid som en sneaky Khajiit-lönnmördare sedan Morrowind tiden

Intel Core i5 4670k @ 4.5 GHz - 2 x EVGA GTX 780 SC ACX - MSI Z87-G45 - Corsair Vengeance LP 16 GB - 3 x 1 TB HDD -
2 x 250 GB SSD - ASUS Xonar DGX - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H440

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Redguard körde jag:)

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010

Breton blonde med lättklädd armor, och kör på OnlyUseMeFists, dentist apointments style, Robbaz <3

• MBPr 15" 1TB • iPhone 6 • Z3c • iPad mini 2g • Audioengine D1 • Grado GS1000s • Shure se215 • B&W P7 • Dual CS 511+505-II • Grado Gold 1/AT95E + Pro-ject Tube Box s • NAS m/ 5820k+12TB WD RED • PS4 •

Bianchi Pista -14 Chrome Ed.

Frågor om externa GPU-lösningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Ta den du vill säger jag, då de är ganska jämbördiga och start-statsen jämnas ut ganska omgående oberoende av ras.

Däremot så är det så lite bättre att spela High Elf/Breton om du ska spela magiker, och Orker är ju bättre som melee-fighters pga sin racial-abilty, som nog är det enda riktigt OP jag kan komma på i spelet. (hint: -50% damage taken, +100% damage done i 60 sekunder)

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.