QPad MK-85 Lyser när datorn är avstängd.

Permalänk

QPad MK-85 Lyser när datorn är avstängd.

Tjenare, tänkte kolla med er andra om ni har något tips som kan åtgärda detta med att tangentbordet lyser fastän datorn är avstängd. Det slutar självklart att lysa om man antingen drar ut USB sladden eller strömsladden till datorn. Eftersom att datorn står på golvet, under bordet, långt in kan det bli lite störande i längden att krypa på golvet varje morgon och kväll.
Någon som vet ett bra sätt som åtgärdar detta?

Mvh, Bio.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair C70 Military Green | ASRock X58 Extreme | Intel i7 930 | Asus GTX 680 DirectCUII TOP | 16GB Corsair Vengeance | 2x1TB Western Digital 7200rpm | 950W Corsair | 120GB Corsair SSD | Corsair H100 |
HP ProBook 6360b | Samsung Galaxy S3 4G | iPhone 4 |

Permalänk
Medlem

Borde väl finnas någon USB Power grej i BIOS. Annars får du fixa ett grenuttag med avstängningsknapp

Permalänk
Medlem

Tryck på fn+2 (på numpaden). Vet inte hur man skall göra det för att få det automatiskt dock

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioHaxxarD:

Tjenare, tänkte kolla med er andra om ni har något tips som kan åtgärda detta med att tangentbordet lyser fastän datorn är avstängd. Det slutar självklart att lysa om man antingen drar ut USB sladden eller strömsladden till datorn. Eftersom att datorn står på golvet, under bordet, långt in kan det bli lite störande i längden att krypa på golvet varje morgon och kväll.
Någon som vet ett bra sätt som åtgärdar detta?

Mvh, Bio.

Skickades från m.sweclockers.com

Som ovan skrev går det nog bra med att bara ställa in i bios, annars kan du ju byta usb port med något om du inte har tillräckligt med platser.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Borde väl finnas någon USB Power grej i BIOS. Annars får du fixa ett grenuttag med avstängningsknapp

Får kolla lite, tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair C70 Military Green | ASRock X58 Extreme | Intel i7 930 | Asus GTX 680 DirectCUII TOP | 16GB Corsair Vengeance | 2x1TB Western Digital 7200rpm | 950W Corsair | 120GB Corsair SSD | Corsair H100 |
HP ProBook 6360b | Samsung Galaxy S3 4G | iPhone 4 |

Permalänk
Skrivet av eXizoR:

Tryck på fn+2 (på numpaden). Vet inte hur man skall göra det för att få det automatiskt dock

Provade att sänka ljusstryrkan när datorn var avstängd förut, men det funkade tyvärr inte :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair C70 Military Green | ASRock X58 Extreme | Intel i7 930 | Asus GTX 680 DirectCUII TOP | 16GB Corsair Vengeance | 2x1TB Western Digital 7200rpm | 950W Corsair | 120GB Corsair SSD | Corsair H100 |
HP ProBook 6360b | Samsung Galaxy S3 4G | iPhone 4 |

Permalänk
Medlem

Stör mig också på att min belysning inte stängs av automatiskt. Glömmer alltid bort att stänga av den (dock kan jag göra det när datorn är av, vilken inte du verkar kunna?).

Har letat runt i BIOS och testat byta portar, lever än så länge kvar med "problemet", så kommer du eller någon annan på en lösning eller så så får ni gärna hojjta till!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

hmm skall detta ens gå ? eller är det där som blir av ett program som tydligen skall göra så man kan ladda sin telefon medans datorn är av ? såg att det fanns ett sådant program på moderkortsskivan nåt om att kunna ladda medans tele är av , isf kan det ju vara det programmet

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Stör mig också på att min belysning inte stängs av automatiskt. Glömmer alltid bort att stänga av den (dock kan jag göra det när datorn är av, vilken inte du verkar kunna?).

Har letat runt i BIOS och testat byta portar, lever än så länge kvar med "problemet", så kommer du eller någon annan på en lösning eller så så får ni gärna hojjta till!

Provade som sagt förut att sänka ljusstyrkan när den var av, det var som att hela tangentbordet hade fryst, reagerade inte på något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair C70 Military Green | ASRock X58 Extreme | Intel i7 930 | Asus GTX 680 DirectCUII TOP | 16GB Corsair Vengeance | 2x1TB Western Digital 7200rpm | 950W Corsair | 120GB Corsair SSD | Corsair H100 |
HP ProBook 6360b | Samsung Galaxy S3 4G | iPhone 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioHaxxarD:

Provade som sagt förut att sänka ljusstyrkan när den var av, det var som att hela tangentbordet hade fryst, reagerade inte på något.

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt, det funkar på mitt mk80

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Detta händer mig oxo 1 av 10 ggr, bara starta om och stänga av igen för mig

Permalänk
Hjälpsam

Anledningen till att tangentbordet lyser är samma funktion som gör att man kan ladda mobiltelefoner och liknande via USB när datorn är avstängd. Och det går att stäng av i BIOS. Heter lite olika från moderkort till moderkort, men leta efter dv USB charge funktioner och liknande i BIOS.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

har samma "problem" det händer dock bara ibland! fördelen med röd belysning är att det inte stör eller bländar, så jag bryr mig inte! xd

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight