Problem med mitt nya Gigabyte Radeon HD7970

Permalänk
Medlem

Problem med mitt nya Gigabyte Radeon HD7970

Jag har installerat allt som det ska och det funkar fint men varje gg jag startar datorn så får jag upp ett felmedelande "Kbdsync.exe fel och det står att openCL.dll inte är installerad i datorn och att om jag installerar om allt så ska det funka men jag har gjort det typ 5gg och får varje gg samma felmedelande, och i windows prestandaklassificering så får jag bara 6.0 i både prestanda för aero och 3D spelgrafik.

Vad är det som är problemet ?

Hårdvaran som jag använder kan ses i min signatur.

Mvh Affe

Visa signatur

Atari

Permalänk

Kan det vara drivrutiner?

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Kan det vara drivrutiner?

Mycket möjligt.

Är det någon annan som har samma fel ?

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem

Haha låter ju som lagom mycket skryt i rubriken:P Prova andra drivisar som den andre herren sa:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Haha låter ju som lagom mycket skryt i rubriken:P Prova andra drivisar som den andre herren sa:)

Hmmm vad e det som e skryt

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Hmmm vad e det som e skryt

Haha, har det löst sig?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Haha, har det löst sig?

Har inte orka fixa det. ska fixa det på tisdag då mitt nya vattenkylningskit för både cpu o gpu kommer.

Vill ändå veta vad du menar med skryt

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Har inte orka fixa det. ska fixa det på tisdag då mitt nya vattenkylningskit för både cpu o gpu kommer.

Vill ändå veta vad du menar med skryt

Ja men det blev helt hysteriskt på forumet(tyckte jag iaf) efter det att amd släppte 7970. Folk lade upp trådar om sina kort och då sa vissa att det bara var för att skryta:) Kom och tänka på detta när jag såg din rubrik^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

7.9 borde den visa i prestandaindex. Har du kollat om kortet underclockar?
Sen det bästa sättet för att utesluta att det inte är nåt vajsing med kortet är att sätta det i en annan burk. Du känner säkert nån som har en som du kan slänga i det i.

Skrivet av Curemylife:

Ja men det blev helt hysteriskt på forumet(tyckte jag iaf) efter det att amd släppte 7970. Folk lade upp trådar om sina kort och då sa vissa att det bara var för att skryta:) Kom och tänka på detta när jag såg din rubrik^^

Tycker mer det låter som avundsjuka

Permalänk
Medlem

kör du med 12.2 drivisarna så verkar andra haft samma strul. prova byta till versionen innan

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yveskloke:

Tycker mer det låter som avundsjuka

Haha absolut inte, jag har ju dessutom ett bättre kort själv:P

Utan personer som köper saker direkt så blir vi ju aldrig av med barnsjukdomarna:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Ja men det blev helt hysteriskt på forumet(tyckte jag iaf) efter det att amd släppte 7970. Folk lade upp trådar om sina kort och då sa vissa att det bara var för att skryta:) Kom och tänka på detta när jag såg din rubrik^^

Njåååå inget skryt här inte, gå in i mitt galleri så får du se kortet i min burk

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yveskloke:

7.9 borde den visa i prestandaindex. Har du kollat om kortet underclockar?
Sen det bästa sättet för att utesluta att det inte är nåt vajsing med kortet är att sätta det i en annan burk. Du känner säkert nån som har en som du kan slänga i det i.

Tycker mer det låter som avundsjuka

Jag installerade om till orginal (skivan) och nu funkar det utmärkt, har 7.9..

Men vet du om det är normalt att ha ca 35 fps i youtube men typ 65 i bf3 i ultra ?

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Jag installerade om till orginal (skivan) och nu funkar det utmärkt, har 7.9..

Men vet du om det är normalt att ha ca 35 fps i youtube men typ 65 i bf3 i ultra ?

Japp det är så många bilde som visas på youtube filmer:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."