Kommer det en ny boxeebox snart?

Permalänk
Medlem

Kommer det en ny boxeebox snart?

Är i tankarna att köpa mig en boxee box. (köpt en redan faktiskt men har öppet köp)
Men sitter och funderar på om det kanske kommer en ny kraftfullare boxee box inom en snar framtid?
Finns det några tecken på att så är fallet? För om det är så, är det kanske värt att vänta någon månad.
Tänkte att det kanske var någon ny på väg ut eftersom det varit så många boxee box reor på sistone. Så dom kanske håller på och tömmer lagren eller något.

Sen har jag en annan fråga också som handlar lite om samma sak.
Finns det någon bättre alternativ än boxee box om man vill kunna göra precis allt som boxee box gör och lika smidigt fast även kunna spela microsoft silverlight material för ungefär samma pengar. (tänkte mest på att jag skulle vilja kunna spela viaplay på tvn)

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0l!d:

Är i tankarna att köpa mig en boxee box. (köpt en redan faktiskt men har öppet köp)
Men sitter och funderar på om det kanske kommer en ny kraftfullare boxee box inom en snar framtid?
Finns det några tecken på att så är fallet? För om det är så, är det kanske värt att vänta någon månad.
Tänkte att det kanske var någon ny på väg ut eftersom det varit så många boxee box reor på sistone. Så dom kanske håller på och tömmer lagren eller något.

Sen har jag en annan fråga också som handlar lite om samma sak.
Finns det någon bättre alternativ än boxee box om man vill kunna göra precis allt som boxee box gör och lika smidigt fast även kunna spela microsoft silverlight material för ungefär samma pengar. (tänkte mest på att jag skulle vilja kunna spela viaplay på tvn)

Varför behöver du en kraftfullare boxee?? Klarar ju redan 1080p.
Har en också men tror inte man behöver en "kraftfullare".
Finns ju xbmc till datorn som du kan ha på en htpc, sen så finns det ju andra alternativ som liknar boxee'n.

Permalänk
Medlem

Nej det tror jag inte. De verkar satsa rätt hårt på Boxee Box som den är. Vore ju trevligt om de kunde reda ut de allvarliga buggar som gör boxen oanvändbar för folk dock...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arzei:

Nej det tror jag inte. De verkar satsa rätt hårt på Boxee Box som den är. Vore ju trevligt om de kunde reda ut de allvarliga buggar som gör boxen oanvändbar för folk dock...

Som vadå?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av El_Raspberry:

Som vadå?

jag personligen tycker att den hackar något enormt, när man trycker nedåt 1 gång för att bläddra så åker den ner så som om jag har tryckt på knappen 10-15 gånger... ibland när ja trycker en gång för att gå tillbaka så går ja tillbaka ända till huvudmenyn, mycket ostabil mjukvara för övrigt

EDIT: ja är inte den enda som har problemet, bl.a så hade mediamarkts visningsexemplar samma problem som min och var också i elgiganten för den sakens skull och såg samma sak där... :/

använder just nu inte Boxee box pga av detta kör nu med en 15m lång hdmi sladd från datorn istället då detta problem är sjukt störigt när man ska bläddra och välja filmer.

kan tyvärr inte rekommendera denna vara till någon... då jag inte är ensam om problemet.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

jag ska lämna tillbaka min box idag.
Tar för lång tid att skanna media bibloteket som jag uppdaterar dagligen.
Samt att jag vill ha microsoft silverlight acces så jag kan använda via play.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die