Spela Mass Effect 2 utan skiva?

Permalänk
Medlem

Spela Mass Effect 2 utan skiva?

Hej

Har precis lirat ut Mass Effect 1, urbra lir med kass musik Detta kunde jag göra utan skiva i DVD-läsaren.

Jag skulle påbörja ME2 men då ville den ha skivan i sig, vadan detta? Finns det sätt så man kan lira utan skiva? Om någon tänker på att cracka så undrar jag först om det är lagligt om man äger spelet? Eller kan man aktivera ME2 i steam trots att man har en fysisk kopia av spelet?

MVH

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

deamon tools / power iso. så kan du göra skivavbildning på skivan du har så du slipper ha skivan i hela tiden

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

deamon tools / power iso. så kan du göra skivavbildning på skivan du har så du slipper ha skivan i hela tiden

Detta funkar väldigt sällan med moderna spel, iaf för mig.
Olika piratskydd kommer ivägen.

Men prova att aktivera spelet på steam även om du har fysisk skiva.
Annars så funkar origin så du kan spela utan skiva.

Permalänk
Avstängd

Bör väl vara möjligt att aktivera cd-nyckeln i origin och spela där igenom skulle jag tro.
Det gick iallafall regga steam-versionen av ME2 i origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Annars så funkar origin så du kan spela utan skiva.

Prövade själv detta nyss för att se om det kan hjälpa TS, fungerade dock inte för mig, man kanske måste installera det via Origin och inte via skiva (som jag då gjort) för att det ska gå att starta utan den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johen:

Prövade själv detta nyss för att se om det kan hjälpa TS, fungerade dock inte för mig, man kanske måste installera det via Origin och inte via skiva (som jag då gjort) för att det ska gå att starta utan den?

Jag vet inte, men jag antar det.
Om man registrerar sitt spel så kan man iaf ladda ner det och installera och då spela utan skiva.

Permalänk
Medlem

Precis som Kilroy sa, registera nyckeln i Origin. Kugghjulsikonen->Redeeem product code. Min ME2 fungerade att regga där, men inte ME. Har för mig att alla ME2 nycklar ska gå att registera digitalt, men i värsta fall kanske inte alla fungerar.

Permalänk
Inaktiv

Jag körde själv med crack då kopieringsskyddet stoppade mig från att spela. Jo jag har köpt ME2 och alla DLCs men likt förbannat ville den inte känna igen skivan. Funkade iaf perfekt igenom hela liret så det är en lösning på problemet.

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit in nyckel från DVD-skiva i Origin, laddat ner spelet och sen kunnat spela utan skiva. Men det verkar kräva att man laddar ner spelet. När jag skrivir in nycklar till spel som redan är installerade så startar den bara spelet som vanligt och den kräver skiva. Så har du redan installerat kanske du måste avinstallera och vänta på nerladdningen.

Permalänk
Medlem

Tack alla för svar och att ni tog er tid att pröva dessa grejer!

Jag drog hem origin men läste avtalet... Jag avinstallerade det igen... Jag kör på skiva sen får vi se hur jag gör med 3:an.

Kommer ta bort Chrome också för google ändrat sina avtal etc...

Blir så trött på alla "tillåt oss övervaka dig"-avtal...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Det finns en sida på Origin någon stanns ni får googla upp den, men med hjälp av den kan man regga spel som är äldre än från 1999. Bland annat vissa versioner av Crysis och mass effect 1.

Edit här är adresserna

https://activate.ea.com/gameactivation.do
samt
https://activate.ea.com/applyentitlement.do

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk