Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2008

razer characias - headset hjälp!!

Tjena, är nu så att min mic har slutat att fungera helt magiskt.

Den fungerade på kvällen för ungefär en vecka sen, dagen efter så var micken helt plötsligt helt död, headsetet är cirka 4 månader gammalt och det har vårdats varsamt.

När jag kör in mic kontakten i datorn så registreras micen men vad jag än gör så är den knäpptyst, jag har också testat starta omd atorn, avinstallera och installera ljuddrivrutinerna men ändå är den död.

Min gissning är att den fysiska knappen som man kan muta miccen med har buggat på nåt sätt, MEn kan det vara något jag missat innan jag åker in med det till affären och ser dum ut för något litet som jag missat?

Mvh

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Trädvy Permalänk
Legendarisk
Hedersmedlem
Plats
::1
Registrerad
Dec 2002

Du har kontrollerat att micen är vald / aktiverad i mjukvaran (OS?) med?

Skickades från m.sweclockers.com

Abstractions all the way down.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Tunnelsork:

Du har kontrollerat att micen är vald / aktiverad i mjukvaran (OS?) med?

Skickades från m.sweclockers.com

Aa det har jag, verkar som om den är död helt enkelt

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit