Apple lanserar Ipad med Retina Display

Permalänk

Gött! Blir att uppgradera från iPad 1 till denna! Det fina med Appleprylar är att dom har ett bra andrahandsvärde, så jag kan nog få 2000 för min gamla 64gb m. 3g.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem

Med andra ord så har de inte bestämt sig för om de skall kalla den iPad 3 eller något annat, Går rykten om iPad HD.

Permalänk
Medlem

Apple fick dispans pga det ofantliga utbudet av tillbehör med "iphone" kontakten. Hittar dock inte källan på detta.

Permalänk
Skrivet av bjornhellgren:

Yes!

Men så undrar jag varför inte apple går över till micro usb? De har väl också skrivit på avtalet för att göra det? Har för mig att jag läst det någonstans. Vill någon vänlig som är mer insatt förklara.

Skickades från m.sweclockers.com

För att man ska tvingas köpa deras svindyra laddare förstås... Har också hört om något sådant avtal, osm apple skrev på... Vi får väl se hur det blir med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Frågan är... vad kan jag göra på denna, som jag inte kan göra på Ipad 2?

Har du redan 2an så kanske inte bytet är värt det om du inte är sugen på bättre skärm. Men har du ettan eller så så kan det den vara väldigt intressant

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Faktafel i artiklen.
Fel processor på iPad 3 / iPad HD.
Det sitter en A5X quad-core processor inte en A9.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Priset på iPad 2 ska sänkas också.

529 dollar med Wifi & 3G. Om du bara vill ha wifi var det hyfsat okej men vem vill inte ha 3G stöd?

Permalänk
Skrivet av bjornhellgren:

Yes!

Men så undrar jag varför inte apple går över till micro usb? De har väl också skrivit på avtalet för att göra det? Har för mig att jag läst det någonstans. Vill någon vänlig som är mer insatt förklara.

Skickades från m.sweclockers.com

EU-regeln gäller väl bara telefoner och inte surfplattor?
En annan intressant fråga är vart gränsen går mellan en smartphone och en surfplatta(med 3G)...

Så här såg tydligen lösningen ut... http://arstechnica.com/apple/news/2011/10/apples-iphone-micro-usb-adapter-complies-with-eu-charger-standards.ars

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

För att man ska tvingas köpa deras svindyra laddare förstås...

Deras "svindyra" laddare som ingår i varje iOS enhet (laddare? Kabel snarare och vägguttags"laddaren" ingår som sagt) och går att köpa för 59kr eller mindre...

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

De förutsätter att man håller iPaden på 15 tums avstånd jämfört med 10 tum för iPhone.

Jo, självklart. Men när jag hör "Retina Display" tänker jag direkt på något mycket högre än 264.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Medlem

Ja, en sån blir det att köpa åt lillen. Han vill nog ha en sån, tror jag...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Priset på iPad 2 ska sänkas också.

Det "nya" priset på iPad 2 ligger nu på 399$. Det motsvarar ungefär de priserna som iPad 2 har legat på här i Sverige snart i ett år (obs, detta är instegs-modellen)

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Kommer inte surfhastigheten bli något snabbare i sverige? Dom radade ju upp massor olika stöd! 20mbit kan vi väl få iaf?!

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Faktafel i artiklen.
Fel processor på iPad 3 / iPad HD.
Det sitter en A5X quad-core processor inte en A9.

Nej, det är en ARM Cortex A9 cpu i SoC. A5X är Apples modellnamn...

Permalänk
Medlem

Deras bild på Apple.com heter ipad_hero

Kan den heta iPad Hero?... Eller va? Vad heter den?

http://images.apple.com/home/images/ipad_hero.jpg

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av DistantHoller:

Gött! Blir att uppgradera från iPad 1 till denna! Det fina med Appleprylar är att dom har ett bra andrahandsvärde, så jag kan nog få 2000 för min gamla 64gb m. 3g.

Orelevant till iPad 3 tråden men jag sålde min 16GB Wi-Fi och Apples fodral för 2600 förra veckan.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Tycker att iPad 2 också ska få dikteringsfunktionen, annars blev det väl som jag trodde även om jag hade hoppats på cortex a15!

Edit: ju just det, vad fan är det för modellnamn, 'the new iPad'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Deras bild på Apple.com heter ipad_hero

Kan den heta iPad Hero?... Eller va? Vad heter den?

http://images.apple.com/home/images/ipad_hero.jpg

Den heter "The new iPad" eller dom kallar den det iaf.. så den heter "iPad" enkelt och komma ihåg!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skrivet av vompen:

Det "nya" priset på iPad 2 ligger nu på 399$. Det motsvarar ungefär de priserna som iPad 2 har legat på här i Sverige snart i ett år (obs, detta är instegs-modellen)

Jaaaha. Hade ändå inte tänkt köpa en iPad. Får bli en Android i så fall.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Den kommer förmodligen inte heta Ipad 3 pga att den har 4g. Det hade blivit för komplicerat att förklara för deras kunder. Blir spännande att se hur SGX543MP4 klarar av den höga upplösningen.

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Avstängd

Dom skulle ha haft möjligheten att uppgradera minnet efterhand ....64GB räcker inte långt om man ska ha HD porr på den...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Dom skulle ha haft möjligheten att uppgradera minnet efterhand ....64GB räcker inte långt om man ska ha HD porr på den...

Eftersom den har LTE så kan du enkelt streama din porr över nätet

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

För att man ska tvingas köpa deras svindyra laddare förstås... Har också hört om något sådant avtal, osm apple skrev på... Vi får väl se hur det blir med det

Svindyra? Går att köpa en laddare för 22kr om man vill... Man måste inte köpa original om man inte vill ^^

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Nog för att det verkar bli fin hårdvara i denna, men när ska de kasta ut 4:3 formatet? Trodde vi var inne i 2012.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Den heter ju "The new Ipad", måste ju få något pris för mest idiotiska namn. Heter nästa "The newer Ipad", "The newest Ipad", "The most newest Ipad"?

Permalänk
Medlem

Ingen Siri?

Permalänk

SD Card Slot uteblev eller? För 64GB räcker inte länge..

Annars grym surfplatta, bra att apple sätter ribban högt.. Frågan är dock om The new Ipad har tillräckligt bra display för att kunna ersätta en bok, så att man äntligen slipper släpa med sig några ton böcker varje dag?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janeway:

Ingen Siri?

Keyboard Dictation bara..

Skrivet av bud_bundy:

SD Card Slot uteblev eller? 64GB räcker inte länge..

Annars grym surfplatta, bra att apple sätter ribban högt.. Frågan är dock om The new Ipad har tillräckligt bra display för att kunna ersätta en bok, så att man äntligen slipper släpa med sig några ton böcker varje dag?

Du kan koppla in SD kort i din iPad (man har kunnat göra det sen iPad "1") Se Camera Kit

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Nog för att det verkar bli fin hårdvara i denna, men när ska de kasta ut 4:3 formatet? Trodde vi var inne i 2012.

Du kan ju hålla dig till Android-plattor då. De verkar ju alla vara i 16:9 eller 16:10...
16:9/10 blir för smalt i porträttläge och för lågt i landskap. Helt värdelöst för annat än film enligt mig.
Jag vägrar använda annat än 4:3 på en platta.

Skrivet av Massy:

Den heter ju "The new Ipad", måste ju få något pris för mest idiotiska namn. Heter nästa "The newer Ipad", "The newest Ipad", "The most newest Ipad"?

Eller så slutar de sätta siffror, precis som med de "riktiga" datorerna.
De har visserligen kodnamn som MacBook 5.1 osv. Men för konsumenterna så heter de bara "MacBook", vilket jag tycker är smart.
Det kan dock ställa till med problem om de fortsätter sälja äldre iPads. Nästa generation då alltså.
Den gamla heter "iPad" och finns bara i 16 GB, sen finns det en annan som heter "iPad" och har 16 GB men kostar en tusenlapp mera...

Det visar sig tids nog. Apple har ju som affärsidé att göra det enkelt att välja rätt produkt genom att ha få alternativ.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Den heter "The new iPad" eller dom kallar den det iaf.. så den heter "iPad" enkelt och komma ihåg!

Fail utav mig, såg att alla produkter på apples hemsida heter "x_hero".

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless