Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Styra spotify på htpc'n

Hejsan!

Jag har precis byggt ihop en htpc-dator av lite gamla delar här hemma. Så nu har jag till slut en fint fungerande htpc som klarar av höguppläst video utan att hacka det minsta.

Vi skaffade precis spotify här hemma också och jag la in det på htpc'n så klart då den är kopplad till en onkyo-reciver med ett surroundsystem. Det låter bra och allt fungerar perfekt.

Men vi skulle viljja kunna fjärrstyra spotify på htpc'n från våra egna datorer eller androidtelefoner. Är detta möjligt på något sätt? Remotedesktop kan ju fungera, eller vnc. men finns det någon "enkel" lösning? xmbc hade ju tex en sjysst app till android som gjorde det superenkelt att fjärrstyra xmbc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cewan.spoti...

Har inte testat själv.
Finns ju flera att välja mellan också.

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Dec 2008

spotymote för android
remoteless för ios
vnc för windows

Jag kör med remoteless och vnc och det fungerar bra tycker jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svedala
Registrerad
Sep 2009

Kör "Remoteless-appen" själv men det är ju inte direkt som AirPlay om man säger så...
(Funkar oftast även om den är seg och ibland har problem att byta låt/platta)

Försöker se ut som Spotify appen men når inte hela vägen fram.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2010

Vi kör med spotimote, fungerar ypperligt. Vi är inloggad på var sin användare på spotimote, men alltid samma på HTPC'n - ändå ser vi och spelar våra egna listor.

MBA 11" mid 2012 - Arch Linux

Citera så hittar jag tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Spotimote fungerade alldeles lysande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Gillar inte spotimote, får aldrig köande av låtar att fungera o den vill inte spela mina stjärnmärkta låtar. Dessutom saknar jag appen last.fm som jag älskar och använder för att hitta ny musik hela tiden. Jag kör remoteapp genom rdp från min laptop till htpc, då får jag bara upp spotify-fönstret precis som om det kördes direkt från på laptopen. Kräver lite klydd och pill dock.

Jag önskar spotify hade några olika gränssnitt att välja mellan, ett för vanlig dator (1 m avstånd), ett för tv (3 m avstånd) och ett för touch. Allt ska gå att styra "remote" givetvis!