Hjälp mig hitta billigaste alternativet - Internet på tvn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2006

Hjälp mig hitta billigaste alternativet - Internet på tvn

Hej

Det är så att jag använder min laptop för närvarande via HDMI för att se på utländska kanaler via webben. Saken är den att frugan använder laptopen till skolan etc och den kopplas in och ut hela tiden.

Kan ni tipsa mig om något bra alternativ för att ha tex chrome igång hela tiden vid tvn så jag kan streama mina kanaler. Det bästa jag kommer på nu är väll en netbook som ligger vid tvn kopplad med HDMI.

Tack på förhand

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Raspberry Pi om du får tag i en. Den kostar $25 och klarar högupplöst video. Den lanserades dock precis och verkar sälja slut ganska fort. Annars så skulle jag nog köpt något begagnat, typ en netbook från förra året eller liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2006

Ja den verkar ju jätte bra, dock slut överallt. Får se om den kommer in på lager snart igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2006

Alternativet är ju att köra med en fullfjättrad htpc. Jag beställde min igår för under 3000kr, med kapacitet att köra 1080 och 3d.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Lajning:

Alternativet är ju att köra med en fullfjättrad htpc. Jag beställde min igår för under 3000kr, med kapacitet att köra 1080 och 3d.

Vill du utveckla din htpc Vad beställde du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2006

Absolut.
Märk väl att jag inte har planer på någon optisk enhet för tillfället, en blåstråle-läsare kommer inhandlas senare. Jag har även en systemdisk liggandes, plus lagringsdisken från min stationära burk.

* Asus E45M1-M PRO (pensionärsmodellen? xD) mAtx.
Jag valde ett m-Atx för att kunna sätta i eventuella tv-kort och sådant i ett senare skede, framtidssäkring mao.

* Corsair Value S. 1333 MHz. 4 GB
Internminne, varken mer eller mindre.

* Silverstone Grandia GD05B
Ett hyffsat stort chassi med väldigt genomtänkt insida. 3 st bra och tysta 12 cm fläktar från fabrik. Silentpcreview hade bara gott att skriva om detta chassi.

* Fractal Design Integra 400w.
Det är överlag dåligt med lite klenare nätagg tycker jag. Detta var det billigaste alternativet som fortfarande har 12 cm fläkt. (Corsair cx var inte ett alternativ, de har ju inte fått speciellt bra recensioner.)

Detta köptes från komplett.se

Min tråd i ämnet : http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/10...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2006

Tack så länge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2009

Skulle rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=960215 1990 på CDON.
Komplettera med ett minne för 100-200 beroende på storlek och en hårddisk och du är good-to-go.
Det medföljer även en fjärr till ZBOX'en.

EDIT: Säljs även komplett med HD och minne, men dock blir det dyrare än om du plockar ihop den själv: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963862

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2006

Ok tack, ska kolla lite på den.