Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem

Ha

Skrivet av landahl:

Jag skulle inte köpa den skärmen för det verkar väldigt suspekt att inga butiker har den.

Är du en riktig fegis/snåljåp det kommer in nya pengar om den inte skulle duga till mig så ska du få köpa den av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spesse:

Är du en riktig fegis/snåljåp det kommer in nya pengar om den inte skulle duga till mig så ska du få köpa den av mig.

Vad ska jag med den till när jag har Dell U3011?

Permalänk
Medlem

det kan ju vara kul!

Skrivet av landahl:

Vad ska jag med den till när jag har Dell U3011?

Att få tag i en bra och prisvärd skärm undrar om din dell är ~7500:- bättre! äh du är så neggativ dom som har fått hem den verkar ju faktiskt vara rikrigt nöjda gott så.
Självfallet så är det en öppen tråd och du har all rätt att utrycka din åsikt även om du aldrig skulle göra ett sådant köp så finns det gott om andra som tydligen tycker att det kan vara värt att pröva, som sagt ~2600:- är inte blodigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spesse:

Att få tag i en bra och prisvärd skärm undrar om din dell är ~7500:- bättre! äh du är så neggativ dom som har fått hem den verkar ju faktiskt vara rikrigt nöjda gott så.
Självfallet så är det en öppen tråd och du har all rätt att utrycka din åsikt även om du aldrig skulle göra ett sådant köp så finns det gott om andra som tydligen tycker att det kan vara värt att pröva, som sagt ~2600:- är inte blodigt.

Jag är inte alls negativ utan realist.

Permalänk
Medlem

Jag avråder från dessa "Koreaskärmar".

Förpackningarna är stora. så ni fastnar i tullen. Har ni otur med kunnig tulltjänsteman får ni betala 1100 kr tull istället för 700 kr.
Det är nämligen så att platta skärmar och tv är undantagna från frihandelsavtalet fram till 2015.

Ni får vad ni betalar för. Tillbehören är obefintliga. Strömdelen är av mycket kass kvalite.
IPS-panelen är skitnajs men elektroniken i skärmen lämnar en hel del att önska. Flera buggar med korrupt bild som följd.

Byggkvalite är USELT!

Jag kan skriva hur mycket som helst, har en Catleap q270 framför mig och det många saker som jag stör mig på.
Med facit i hand borde ha köpt u2711.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Jag avråder från dessa "Koreaskärmar".

Förpackningarna är stora. så ni fastnar i tullen. Har ni otur med kunnig tulltjänsteman får ni betala 1100 kr tull istället för 700 kr.
Det är nämligen så att platta skärmar och tv är undantagna från frihandelsavtalet fram till 2015.

Ni får vad ni betalar för. Tillbehören är obefintliga. Strömdelen är av mycket kass kvalite.
IPS-panelen är skitnajs men elektroniken i skärmen lämnar en hel del att önska. Flera buggar med korrupt bild som följd.

Byggkvalite är USELT!

Jag kan skriva hur mycket som helst, har en Catleap q270 framför mig och det många saker som jag stör mig på.
Med facit i hand borde ha köpt u2711.

Precis det jag misstänkte från början. Bra att du tog upp sanningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Jag avråder från dessa "Koreaskärmar".

Förpackningarna är stora. så ni fastnar i tullen. Har ni otur med kunnig tulltjänsteman får ni betala 1100 kr tull istället för 700 kr.
Det är nämligen så att platta skärmar och tv är undantagna från frihandelsavtalet fram till 2015.

Ni får vad ni betalar för. Tillbehören är obefintliga. Strömdelen är av mycket kass kvalite.
IPS-panelen är skitnajs men elektroniken i skärmen lämnar en hel del att önska. Flera buggar med korrupt bild som följd.

Byggkvalite är USELT!

Jag kan skriva hur mycket som helst, har en Catleap q270 framför mig och det många saker som jag stör mig på.
Med facit i hand borde ha köpt u2711.

Sluta komma här och säga sådana hemska saker. Jag satt här spänd och förväntansfull medan jag väntar på min Catleap, men nu känner jag mig bara deprimerad efter att ha läst ditt inlägg :'(

Permalänk
Medlem

lätt prisvärd skärm för det priset, ja det är budget man vad kan annars skulle det vara?

skönt som fan att slippa den där jävla AG coatingen >_>
funderar på att slänga in en beställning idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

lätt prisvärd skärm för det priset, ja det är budget man vad kan annars skulle det vara?

skönt som fan att slippa den där jävla AG coatingen >_>
funderar på att slänga in en beställning idag

Om du vill slippa ag coating kan du ju köpa en spegel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Sluta komma här och säga sådana hemska saker. Jag satt här spänd och förväntansfull medan jag väntar på min Catleap, men nu känner jag mig bara deprimerad efter att ha läst ditt inlägg :'(

Bara för att förtydliga mig själv. Det handlar inte om något fynd, är du inte så kräsen så kommer du att bli nöjd.
Menar bara att det finns en anledning till varför den kostar så lite som den gör.

Väger man in alla för- och nackdelar så kostar inte u2711 så mycket faktiskt.
Själv håller jag utkik efter en 27" imac med spräckt skärm - kommer att transplanetera panelen

Permalänk
Avstängd

De här koreaskärmarna i 2560x1440 är guld.

Patetiskt att vissa folk här gissar för att de tycker att det är billigt. Avundsjuka för att de behövt betala dyrt för 2560x1440 skärmar. Ta reda pa fakta istället.

Finns hundratals mycket nöjda kunder på Overclock.net och Hardforum med dessa koreaskärmar och ett mycket litet antal som inte är nöjda.

På Overclock.net har det gått så långt att koreaskärmarna i det närmaste är de enda som diskuteras. Andra skärmar ses som icke prisvärda i jämförelse.

http://www.overclock.net/f/44/monitors-and-displays

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

De här koreaskärmarna i 2560x1440 är guld.

Patetiskt att vissa folk här gissar för att de tycker att det är billigt. Avundsjuka för att de behövt betala dyrt för 2560x1440 skärmar. Ta reda pa fakta istället.

Finns hundratals mycket nöjda kunder på Overclock.net och Hardforum med dessa koreaskärmar och ett mycket litet antal som inte är nöjda.

På Overclock.net har det gått så långt att koreaskärmarna i det närmaste är de enda som diskuteras. Andra skärmar ses som icke prisvärda i jämförelse.

http://www.overclock.net/f/44/monitors-and-displays

Lågt pris ger lågt måttstock... om du förstår vad jag menar. Det finns många bättre skärmar men inte till det priset. Det enda dessa koreaskärmar bäst på är pris samt avsaknad av AG.
Vill man ha en billig 27tummare med IPS så passar dessa skärmar utmärkt.

För mig blev det en dyr affär. 3750 kringför skärmen samt 439 kr för en ny fot jag väntar på. u2711 blir dånmarginellt dyrare...

Permalänk

Och imorgon får vi se hur billigt cdon säljer u2711 för! Då jävlar!

Permalänk
Avstängd

borz

Men sluta sprid desinformation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Machine leg:

Holy shit. Fick min Crossover Led-P från dcsamsungmall precis. Grymt packeterad med metervis bubblewrap och skumplast.

En pixel på vänster sida som blir grön mot svart bakgrund, that's it. Ser den inte om jag inte letar efter den även då.

Helt fantastisk skärm, fruktansvärt tacksam för TS som hjälpte mig hitta den här skärmen, även fast det var indirekt
+Perfekta färger
+Grym respons
+ljudlös
+minst lika stadig som BenQen tidigare
+snyggare bezel än BenQen
+ 2900 SEK

-AC adaptern är väl inte den smidigaste och kanske mest kvalitéosande jag sött på.
-den lilla pixeln som bli grön mot svart
-grafikkortet blev direkt 78 %(?) mindre kraftfullt

Tack for information

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

borz

Men sluta sprid desinformation.

Kan du peka på något specifikt fel i det jag skrivit?
Eller har du problem när någon framför relevant kritik?

Permalänk

Intressant tråd.

Ni som är kunniga, tror ni det är stor skillnad på dessa skärmar än på en Samsung TFT 27" P2770FH Rose Black 1080p?

Är det värt en uppgradering inför Diablo III?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borz:

Kan du peka på något specifikt fel i det jag skrivit?

Ja, ditt påstådda pris är felaktigt.
Ditt påstående om fot är felaktigt då det finns de som har bättre fot än U2711 (med pivot)

Som sagt. Sluta sprid desinformation om dessa skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Kan du peka på något specifikt fel i det jag skrivit?
Eller har du problem när någon framför relevant kritik?

Skärm plus fot, 4189kr. Nypris Dell U2711, ca 5900kr. Då blir alltså dellskärmen ca 41% dyrare. Jag vet inte om det kan klassas som marginellt. Och då måste du ändå haft otur med tullen, samt att du valt att köpa till en bättre fot.

Men jag skulle också säga att svaret är ja på din andra fråga.

Permalänk
Medlem

Ok kol, nu ska vi lugna ner oss lite.
Fakta: Plattskärmar inkl datorskärmar, TV etc är undantagna i frihandelsavtalet mellan Sverige och Sydkorea.
Eftersom skärmarna skickas direkt från Sydkorea kan det vara en bra ide att ha det i åtanke!

Som jag skrev tidigare för mig blev det en dyr affär. 4189 kr blev det.
Skärm: 2599 kr (Catleap q270)
Tull & moms: 1151 kr
Skärmfot: 439 kr

Jag tycker att kritiken jag framför är saklig och befogad. Jag kommer med förstahandsuppgifter och har en hel del erfarenhet av liknande skärmar. När det gäller u2711 så är ord priset ca 5900 kr men med en hel del rabatter kommer jag väldigt nära 5000 kronors strecket!

Eftersom kol gillade Machine Legs korta recension så ska jag också försöka skriva ihop något liknande.

Holy cow.
Fick min Yamakasi Catleap Q270 från green-sum för ett par dagar sedan.
Tveksamt packetterad inklämd i en större låda mellan två mindre lådor - alltså ingen bubblewrap eller skumplast alls.

Inga döda pixlar och 2c - alltså ingen överklockningsbar skärm.
Helt fantastisk panel, ingen AG och stor.

+Perfekta färger
+Grym respons
+Ljudlös
+2600 SEK (utan moms och tull)

-AC adaptern mycket dålig kvalite
-foten kass - hela skärmen gungar som ett skepp och inger inget förtroende (gjord helt i plast)
-när jag stänger av skärmen och slår på den igen så blir hela bilden förstörd - allt flimmrar och blir skevt, måste då stänga av den och slå på igen
-spontana flimmer då och då som jag inte ha de med samma utrustning och min andra u3007
-hela skärmen ger ingen premiumkänsla, panelen är gudomlig men resten är väldigt tveksamt
-plasten som skärmens hölje är gjord av är ömtåligt. När jag tog bort klistermärket och sedan torkade bort limresterna med varmvatten så upptäckte jag spår i lacken som inte går bort.

Permalänk
Avstängd

Det var ett bättre inlägg.

Permalänk
Skrivet av penguinpower:

Då jävlar!

Klassisk språkförstärkare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spesse:

Att få tag i en bra och prisvärd skärm undrar om din dell är ~7500:- bättre! äh du är så neggativ dom som har fått hem den verkar ju faktiskt vara rikrigt nöjda gott så.
Självfallet så är det en öppen tråd och du har all rätt att utrycka din åsikt även om du aldrig skulle göra ett sådant köp så finns det gott om andra som tydligen tycker att det kan vara värt att pröva, som sagt ~2600:- är inte blodigt.

Äh så klart en Dell monitor är bättre kvalite, dessa import skärmar har ju C-klass märkning eller allra bästa B-klassning på panelerna, inte så konstigt om Dell har "noll" pixel garanti eftersom det är A-klass paneler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Som jag skrev tidigare för mig blev det en dyr affär. 4189 kr blev det.
Skärm: 2599 kr (Catleap q270)
Tull & moms: 1151 kr
Skärmfot: 439 kr

Det var en rejäl tull & moms du fick betala där, jag hoppas verkligen att min inte fastnar i tullen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Det var en rejäl tull & moms du fick betala där, jag hoppas verkligen att min inte fastnar i tullen.

Vem beställde du ifrån? Green-sum skickar med EMS och då fastnar skärmen.
Skickas din skärm med Fedex så har den chans att slinka igenom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Om du vill slippa ag coating kan du ju köpa en spegel.

ja för varför skulle man vilja ha bättre bild? konstigt va...

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Vem beställde du ifrån? Green-sum skickar med EMS och då fastnar skärmen.
Skickas din skärm med Fedex så har den chans att slinka igenom!

Nu känns allt genast bättre, det var Green-sum jag köpte av...

Dock vill jag minnas att det var en fet Fedex logga på auktionssidan när jag köpte catleapen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Saven:

ja för varför skulle man vilja ha bättre bild? konstigt va...

Det blir väl inte bättre bild bara för att man tar bort anti-glare...?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det blir väl inte bättre bild bara för att man tar bort anti-glare...?

Jag upplever bilden som bättre. AG förstör faktiskt en hel del :/

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Äh så klart en Dell monitor är bättre kvalite, dessa import skärmar har ju C-klass märkning eller allra bästa B-klassning på panelerna, inte så konstigt om Dell har "noll" pixel garanti eftersom det är A-klass paneler.

A- har dessa korea skärmar.