Fifa 12 tangentbord fel?

Permalänk

Fifa 12 tangentbord fel?

Hejsan, ända sen jag köpte denna laptop (Sony Vaio FW41) har detta fel varit aktuellt, även på Fifa 09. Jag har inte tid för spel på samma sätt de sista åren, så Fifa är det enda jag kör ibland.

Det här är felet: tangentknapparna funkar dåligt eller inte alls. Spelar ingen rill vilken knapp man bestämmer ska vara sljuta/pass osv, säg att det är "D". Det kan krävas sex tryckningar ibland innan bollen går iväg, och det är ju katastrof förstås. I Fifa 09 löste jag det hela genom att upptäcka man kunde ha bara muskontroll. (Vilket för övrigt var fantastiskt bra, jag fattar inte varför de inte fortsatte med det.)

Nu har jag fått Fifa 12 i födelsedagspresent och det finns ingen muskontroll, och samma problem kvarstår. Jag har nu a, s, d som olika passningsknappar, space som skjut. Space funkar bra, a, s, funkar inte alls, d får man hamra på typ fem gånger för att fungera. Tar jag j, k, l samma sak, så det spelar ingen roll, och det är inget fel på knapparna, finns inte minsta tendens till fel när jag t.ex. sitter här och skriver, de funkar utmärkt, det är alltså inget fel på tangenterna normalt sett. Jag har för mig jag prövade något annat spel för ett par år sen och det var problem där med, trodde då det kanske var någon slags Windows 7 kompabilitets fråga, men nu har Win 7 funnits länge, Fifa 12 är nytt, så det kan ju inte vara det. Jag har googlat och kan inte ens hitta detta fel. Knapparna tar alltså väldigt dåligt eller inte alls inne i spel. Mysko????? Hjälp!