Vill göra om min nuvarande dator till en HTPC!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Vill göra om min nuvarande dator till en HTPC!

Hej

Har en dator hemma som jag vill göra om till en tyst HTPC helst med så lite ingrepp som möjligt och minsta möjliga kostnad.

det jag har är följande!

CPU= AMD PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ

RAM = PATRIOT GAMING SERIES
Hårddisk 3 Hdd 1 st ssd
Grafikkort = GIGABYTE 5770 gigabyte
Moderkort = ATX
Processor = AMD PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ
Nätagregat = CORSAIR 650W
cpu kylare = CORSAIR H50
CHASSI = Fractal Design Define R3
FLÄKTAR = 3 ST FRACTAL 120 MM + 3 ST FRACTAL 140 MM

Hade väl tänkt att byta ut chassit mot ett lämpligare chassi. Helst ett snyggt chassi men man kan nog inte få allt för en billig peng! Skulle vilja använda mig av corsair H50 kylaren till cpu'n men det kanske finns bättre alternativ.
Finns det några tips och trix för att få detta fungera bra, just nu tycker jag att det låter alldeles för mycket och chassit passar inte direkt i vardagsrummet! Eventuellt även byta ut grafikkortet till ett fläktlöst.

Datorn används mest för film och musik, men även till lite spel när man får lite tid över!

Skulle vara tacksam på förslag på lösningar, där man kanske slipper byta ut alldeles för mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

En P2 X4 är ju inte ett idealt HTPC ämne.
Men med grov nerklockning och undervolt så kanske du kan få ner strömförbrukningen såpass att du kan få den tyst

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Tänkte man skulle göra bästa av situationen helt enkelt. Helt tyst har jag förstått att det inte blir, men kanske lite bättre iaf!