Gta 4 - Produktnyckel ej godkänd längre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne Helsingborg
Registrerad
Sep 2009

Gta 4 - Produktnyckel ej godkänd längre

Tjenare!

Strul igen med datorn som vanligt! Köpte ju nya saker till datorn och därmed blev det en ren installation av windows 7. När man hade tid och ork så skulle jag installera ett spel som jag tycker är väldigt roligt att spela, nämligen gta 4. Av min förvånad, men ändå inte jätte förvånad över att ett problem dök upp, det är ju trots allt microsoft och windows vi snackar om.

Av nån anledning kunde jag med min produktnyckel bevisa för rockstar eller social club eller vad det nu är man visar sin nyckel för, men när jag ska logga in med mitt windows live account så säger de att mina antal gånger av produktnyckeln är förbrukade. Jag undrar ju så klart vad i "pip" är detta?! Har man begränsat tillgång till ett spel för 500kr? Jag har bara installerat det en gång på min förra dator och nu när jag skulle flytta det till min nya så säger de att jag inte får använda min betalda produktnyckel mer.

Så vad ska jag göra? Ska jag kontakta någon i så fall till vem???? I så fall hur?

Hjälp mig!

Mvh Ted.

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Du ska väl kontakta de som har GFWL? Games For Windows Live alt Rockstar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne Helsingborg
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av tcntad:

Du ska väl kontakta de som har GFWL? Games For Windows Live alt Rockstar..

Hittar inga uppgifter om hur jag kontaktar dem.

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av tednasadator:

Hittar inga uppgifter om hur jag kontaktar dem.

Skämtar du?

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne Helsingborg
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Allexz:

Skämtar du?

Tack för ett hjälpsamt svar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av tednasadator:

Tack för ett hjälpsamt svar...

Det var inget svar, det är en fråga:)

Googlat GFWL?
Kollat rockstars hemsida?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7600k, - 4Ghz Kylare: Fractal Design Kelvin S24 MOBO: Asus z170e Gpu: Asus Rx470 Ljud: Asus Xonar Essence STX SSD: Samsung 860evo 250 HDD: WDC - Red 4TBx5 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W | lite av asus fanboy, bara så ni vet

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nära dig
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av tednasadator:

Tjenare!

Strul igen med datorn som vanligt! Köpte ju nya saker till datorn och därmed blev det en ren installation av windows 7. När man hade tid och ork så skulle jag installera ett spel som jag tycker är väldigt roligt att spela, nämligen gta 4. Av min förvånad, men ändå inte jätte förvånad över att ett problem dök upp, det är ju trots allt microsoft och windows vi snackar om.

Av nån anledning kunde jag med min produktnyckel bevisa för rockstar eller social club eller vad det nu är man visar sin nyckel för, men när jag ska logga in med mitt windows live account så säger de att mina antal gånger av produktnyckeln är förbrukade. Jag undrar ju så klart vad i "pip" är detta?! Har man begränsat tillgång till ett spel för 500kr? Jag har bara installerat det en gång på min förra dator och nu när jag skulle flytta det till min nya så säger de att jag inte får använda min betalda produktnyckel mer.

Så vad ska jag göra? Ska jag kontakta någon i så fall till vem???? I så fall hur?

Hjälp mig!

Mvh Ted.

Problem med datorn? Tror det är problem med spelet och inte din dator...

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

http://support.xbox.com/sv-SE/contact-us

Det där numret kan du testa att ringa så får du säkert hjälp.

Hjälp finns tillgänglig på telefon:

Måndag–fredag: 08:00-21:00
Lördag: 08:00-19:00
Söndag: 09:00-17:00

Telefonnummer

08-58 53 65 24 (+46 8 58 53 65 24 för telefonsamtal utanför Sverige) eller 020 79 11 33
Hörselskadade (TTY-enhet): 020 79 11 34

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2010

När det kommer till windows-live vill jag minnas att du ska logga in med befintligt konto och inte "skapa nytt" eller vad som nu anges (vill minnas att man inte ska behöva lägga in key där igen om man har konto).

Nyinstallation av GTA4 från skiva är ett rent helvete då de patchat sönder spelet allt vad de kunnat sen release. Vill minnas att det kommer upp något om någon installationsfil till någon uppdatering i bakgrunden som ska godkännas innan du kan logga in på windows-live då det påstår att man skrivet fel lösen och liknande ända tills man kört in uppdateringen. Så testa att dölja installationen och leta efter nån förbannad windows-popup så ska det nog lösa sig efter ett tag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Maj 2006

Det där verktyget ska helst köras INNAN man byter hårdvara eller OS.
Kan ju inte skada att försöka i alla fall.

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3