Startade Bukkit server - INGEN kan joina!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Startade Bukkit server - INGEN kan joina!

Hejsan!

Har länge kört en liten privat server för mig själv och mina kompisar, men då vi behöver en del plugins som Bukkit erbjuder tänkte jag ge mig på att gå över till att använda det. Har satt upp servern och den verkar spinna på. I Minecraft's server broswer hittas även min server, både av mig sjäv som joinar via "localhost", och även alla mina kompisar som joinar via IP-adress.

Nu är problemet dock, klickar man på join server så står det bara "Logging in..." en bra stund, sedan står det "Disconnected by Server. Took too long to login"

Vad är felet? Har alltid fungerat utan några som helst problem med den "vanliga" server.exe/.jar filen, så varför inte nu?

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Dec 2011

Länk till Minecraft forum

Framgår i deras forum om vad som kan vara fel, läs på där så borde du kunna hitta orsaken till ditt problem.

Tar fram ett par exempel ur posten så får du söka vidare.

* Din server måste uppdateras till 1.2
* The CraftBukkit development builds are compatible with the 1.2.3 update, but you run the chance of having issues as they don't have a Recommended build for the latest update yet.

Kika i tråden som sagt så borde du få svar på dina frågor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Nucky:

Länk till Minecraft forum

Framgår i deras forum om vad som kan vara fel, läs på där så borde du kunna hitta orsaken till ditt problem.

Tar fram ett par exempel ur posten så får du söka vidare.

* Din server måste uppdateras till 1.2
* The CraftBukkit development builds are compatible with the 1.2.3 update, but you run the chance of having issues as they don't have a Recommended build for the latest update yet.

Kika i tråden som sagt så borde du få svar på dina frågor.

Ah, det förklarar saken. Tackar, löste sig genom att testa en beta version.

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com